mijn shetlander heefd op haar hoofd & onder haar voorvoetjes ( bij haar oksels) wat kale plekken. ik weet niet waar het door komt. door de wintervacht denk ik maar ik weet het niet zeker. ik vind het ook al vreemd dat ze 2 kale plekken onder haar oksels heefd. weten jullie waar het door kan komen. en of het normaal is of niet?
alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door XTsjetty op 19-03-11 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt
onder haar oksels zijn het misschien schuurplekken. De andere kale plekken weet ik niet. Staat ze samen met andere paarden? anders kunnen het ook bijt plekken zijn.
nee ze staat niet bij andere paarden. alleen bij 2 geiten.
Barron
Geplaatst: 21-03-11 17:24
Mijn oude pony had dit ook elke jaar bij het verliezen van haar wintervacht. Het ging er zo snel uit dat haar andere vachtje het niet kon bijhouden denk ik. Even later groeide daar gewoon weer haar zomervacht en zag je er niks meer van.
Haar huid was wel gewoon rustig en geen schilfers o.i.d. ook had ze er geen jeuk aan.
mijn mini shetlander heeft ook 2 kale plekken bij der hals en 1 op der kont dat komt waarschijnlijk door het schuren het lijkt net of er een tondeuse overheen is gehaald bij dat stukje ziet dat er bij jou ook zo uit
XTsjetty
Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-11 21:26
nee, bij mij shet zijn die plekken gewoon helemaal kaal! maar ik denk ook dat het door het schuren komt want.. ze schuurde laatst met haar hoofd bij een boom langs omdat ze jeuk had!
misschien heeft ze jeuk door de wintervacht maar je kan ook even kijken of je geen rare korstjes of beestje ziet zitten in de vacht want dan zou ze misschien behandeld moeten worden
jaa, we zijn er gister achter gekomen dat ze luizen heefd. Maar we hebben bij de dierenarts al een shampoo opgehaald. alleen het is nu geen mooi weer om haar te gaan wassen.
hedy1986
Geplaatst: 07-04-11 00:10
Antoiinette schreef:
Heeft ze mischien geen luizen?
Klinkt heel waarschijnlijk!
Abacab
Geplaatst: 13-04-11 13:48
heb je al gekeken of ze makkelijk haar oude haar loslaat? Waarschijnlijk is ze gewoon aan het verharen.