Pluizende eurostar!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liekekeira

Pluizende eurostar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 14:46

Hoi!

voor mijn 13e verjaardag heb ik maar een rijbroek gevraagd, dus zo gezegd, zo gedaan, even naar de lokale ruitershop en de keuze ging naar een eurostar, goeie ervaring met de vorige die nog in perfecte staat zijn, behalve de gulp, die is kapot gegaan bij mijn oude.
Maar na 3 weken ofzo is aan het binnenbeen van de linkerpijp de stof echt heel erg aan het pluizen gegaan, maar ja, ik kan die broek toch niet meer terugbrengen. Ik merk wel dat de stof iets dunner is op die plekken, en het was eigenlijk wel 70 euro wat ze kostte, dus ik rijdt er wel nog mee, maar nu is mijn vraag, is de kwaliteit van Eurostar zo erg achteruit gegaan of ligt het eraan dat ze gewoon bij de bonte was meegaat? hebben jullie dat ook, want ik vindt dit wel erg vervelend, het voelt echt alsof er lussen uit zijn, en stoffen kniedingen daar is draad ook al los aan het gaan. hebben jullie dat ook? ik heb deze broek pas vanaf 16 juli, dus eigenlijk had die nog keimooi moeten zijn als ik ze vergelijk met de andere, die al door 3 kinderen zijn gedragen en in nog betere staat zijn. :?

_KellyAV

Re: Pluizende eurostar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 15:59

mijn eurostar broek heeft dit ook volg het ook even!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:05

Eurostar broeken hebben dit wel vaker (zijn meer topics over, ik heb het ook met 1 broek, maar niet met de andere) maar na 3 weken is veel en veel te snel. Je kunt er wel mee terug, want de broek is niet goed. Je moet het ze zowiezo laten weten (langsgaan net bellen en al helemaal niet mailen want dat doet niets) ik zeg altijd maar: als je het niet meldt, kunnen ze het ook nooit weten en krijg je reacties van 'we hebben nooit eerder klachten gehad' en als niemand klaagt dan klopt dat ook nog. Maar je staat in je recht hoor, want de levensduur van een rijbroek is toch echt veel langer dan 3 weken.

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 16:15

Bellen/ mailen gaat denk ik wel als ik dat doe, woon in een dorpje en daarlangs zeg maar is een familieruiterwinkel, dus niet zoals hypo. Ik denk wel dat ik ze even mail ja, trouwens, het is de sprinter. :D ze zit super (heb m nu aan) maar ik ben echt bang dat ie dalijk echt open is zegmaar. Is die kwaliteit van eurostar zo erg achteruitgegaan?

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:35

ik vind dat eurostar broeken vaak snel bij de rits stuk gaan, pluizen heb ik nog niet mee gemaakt.

Rosanneh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:57

Ik heb zelf eigenlijk altijd goede ervaringen met eurostar :? (Bij mij zijn het altijd de pikeurs die kapot gaan :+)
Was het trouwens een dunnere broek? of nog een winterbroek (ene dikkere dus)?

Daaissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 01:08

Hoi, ik heb zelf ook 2 mooie eurostar broeken en hier eigenlijk geen last van de mijne zijn nog in goede staat en dat na anderhalf jaar, in jou geval zou ik gewoon teruggaan naar de winkel want dit hoort gewoon niet.
Ik wens je veel sucsess en zal dit zeker blijven volgen!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 01:17

Ik heb het ook vaak met eurostar broeken. Ik had een donkerblauwe in een ver verleden die het heel erg had, nu een grijze die heeft het een beetje. Ooit had ik een lichtblauwe van iets andere stof en die had nergens last van. Het blijft vreemd. Verder zijn het heel fijne broeken.

Bij mij pluizen ze op de plaatsen waar contact met het zadel is. Meestal begint het pluizen aan de binnenkant van de bovenbenen en in mijn kruis :+ Ik vind het in ieder geval knap irritant. Ze zitten erg lekker, maar de laatste eurostar die ik kocht was in 2006 :P Die broek van die andere stof was een tweedehands broek van een stalgenoot, de nieuwprijs vind ik veel te hoog voor een rijbroek. Ik wil nooit meer dan 100,- uitgeven. Ik vind 70,- al meer dan genoeg :P

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 12:45

Liesje89 schreef:
Ik heb het ook vaak met eurostar broeken. Ik had een donkerblauwe in een ver verleden die het heel erg had, nu een grijze die heeft het een beetje. Ooit had ik een lichtblauwe van iets andere stof en die had nergens last van. Het blijft vreemd. Verder zijn het heel fijne broeken.

Bij mij pluizen ze op de plaatsen waar contact met het zadel is. Meestal begint het pluizen aan de binnenkant van de bovenbenen en in mijn kruis :+ Ik vind het in ieder geval knap irritant. Ze zitten erg lekker, maar de laatste eurostar die ik kocht was in 2006 :P Die broek van die andere stof was een tweedehands broek van een stalgenoot, de nieuwprijs vind ik veel te hoog voor een rijbroek. Ik wil nooit meer dan 100,- uitgeven. Ik vind 70,- al meer dan genoeg :P

Ik heb dat ook , maar het stomme is dat echt mijn hele binnenbeen aan het pluizen is. Ik heb wel een zomerbroek denk ik het is de sprint Afbeelding Maar ik weet niet zo goed wat ik erin moet zetten in die mail! mijn vader die kocht altijd eurostar en 10 jaar terug niks aan de hand, na 10 jaar pak ik ze weer (11 jaar ) rits ging kapot, achja, ffe nieuwe inzetten, maar pluizen kan je niet 'ffe maken' dat is het stomme, die sprint kostte trouwens iets in de 70 euro. Welk merk is wel goed eigenlijk, want ik ga nu toch een nieuwe kopen, ik draag deze wel nog maar het is de enige die me op t moment past!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 15:59

Ik heb ook jarenlang eurostar broeken gehad, waren allemaal goed op 1 na, deze begon ook heel erg te pluizen. Zou er gewoon even mee terug gaan.

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 02:13

Ik heb ze gemaild, nu nog antwoord afwachten van de winkel!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:42

Nou, ik zou hier geen genoegen mee nemen. Voor 70,- euro mag je gewoon een rijbroek verwachten die wat langer dan 3 weken mooi blijft, ongeacht de stof. Je bent pas 13 dus ik snap dat jij dat niet zo snel zou doen ;)
maar ik zou er op de stoep staan en mijn geld terug eisen of ruilen voor een ander merk.

Misschien kan je vader voor je terug naar de winkel?

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 10:55

Waves schreef:
Nou, ik zou hier geen genoegen mee nemen. Voor 70,- euro mag je gewoon een rijbroek verwachten die wat langer dan 3 weken mooi blijft, ongeacht de stof. Je bent pas 13 dus ik snap dat jij dat niet zo snel zou doen ;)
maar ik zou er op de stoep staan en mijn geld terug eisen of ruilen voor een ander merk.

Misschien kan je vader voor je terug naar de winkel?

als ik dat doe dan durf ik nooit meer die winkel in :')
ik weet het eigenlijk niet wat ik doe, ik koop iig wel ander merk voortaan!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 01:13

Ik heb de goedkopere Eurostars met steekzakken (Klara ofzo?) en die krengen pillen ook altijd. Maar daar blijft het bij. Heb er 2, een bruine en een grijze, waarvan 1 inmiddels al 7 jaar en de andere 5 jaar, draag ze enorm veel. Heb jaren in de paarden gewerkt en dan reed ik er zo 8 paarden op een dag mee. De nieuwste van de 2 heeft een nepleren kont en is op wat pluisjes na nog als nieuw (even met scheermesje erlangs en ze zijn weg) en de andere wordt nu wat minder.. Maar er zitten nog geen gaten in. Is een beetje typisch voor dit stofje geloof ik, dat pluizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 01:34

haha nou mijn broeken pluizen ook maar dat komt dan gewoon doordat ik het klitterbandje bij mn broeks pijp niet dicht heb gedaan voordat ie de was mashine in gaat :')

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 10:04

Drie weken is wel heel erg snel.

Het hangt heel erg van de stof van de rijbroek af.
Ik heb bv de Klara gehad, als er iets snel ging pluizen dan waren het die broeken wel.
De Ben is een heel ander soort stof en daar heb ik helemaal geen problemen mee.

Ik ben benieuwd of je de broek terug mag brengen.

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 12:51

ik heb een mailtje van de winkel gekregen, het ligt er volgens hun aan dat de broek van polyester is.... het enige wat ze voor mij kunnen betekenen is die pluisjes eraf scheren, maar zij zeggen ook dat de kans net zo groot is dat ze terug komen en dan wordt de stof heel dun... Ik koop dus nooit meer polyester broeken!

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 17:09

Ik heb ook 2 eurostar rijbroeken en beide bij mij pluizen ze ook ik heb ze al 5 jaar maar ze slijten echt niet snel ze worden ook niet dun ofzo... maar bij eentje is de rits wel lam wat erg irritant is :P

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:29

Mijn Eurostar rijbroeken blijven over het algemeen lang mooi.. Ik heb er een paar die al ruim 5 jaar mee gaan.. enige pluis die erop zit is van de klittebandjes die in de was aan de stof blijven hangen.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 00:06

Liekekeira schreef:
ik heb een mailtje van de winkel gekregen, het ligt er volgens hun aan dat de broek van polyester is.... het enige wat ze voor mij kunnen betekenen is die pluisjes eraf scheren, maar zij zeggen ook dat de kans net zo groot is dat ze terug komen en dan wordt de stof heel dun... Ik koop dus nooit meer polyester broeken!

Waarom kunnen ze verder niks voor je doen dan? Dit lijkt me niet echt normaal..
Ik zou het er niet bij laten zitten in ieder geval! ;)
Vraag anders of een van je ouders ermee teruggaat naar de winkel?

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 00:21

Dat een broek na 3 weken al gaat pluizen hoort natuurlijk niet. Voor € 70,- mag je best wel betere kwaliteit verwachten.
Maar... Als jij de broek al op 16 juli 2010 hebt gekocht en er 6 maanden na aankoop pas mee komt dat hij na 3 weken al ging pluizen, dan begrijp ik best dat de verkoper er ook niets meer mee kan. Als jij er eerder mee teruggegaan was, was er waarschijnlijk anders gereageerd.

Liekekeira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-11 13:23

santie schreef:
Dat een broek na 3 weken al gaat pluizen hoort natuurlijk niet. Voor € 70,- mag je best wel betere kwaliteit verwachten.
Maar... Als jij de broek al op 16 juli 2010 hebt gekocht en er 6 maanden na aankoop pas mee komt dat hij na 3 weken al ging pluizen, dan begrijp ik best dat de verkoper er ook niets meer mee kan. Als jij er eerder mee teruggegaan was, was er waarschijnlijk anders gereageerd.

ja das wel :j ik heb er wel bijgezet of het soms een fabrieksfoutje kon zijn ofzo, maar ze zeiden dat het aan de stof lag, en dat katoen dat niet heeft 'maar wel andere nadelen...'