Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Duhelo schreef:ik denk dat je beter eens rondvraagt bij maneges oid, zij hebben vaak paarden die bv niet in de lessen kunnen meelopen (bv door hun karakter oid) waar ze goedkoop vanaf willen, denk dat je op die manier meer kans hebt om een deftig paard te krijgen.
alhoewel, als je kijkt op 2dehands ed heb je voor een paar 100 euro vaak al een veulen of een driejarige, ik zou voor die optie opteren eerlijk gezegd
Biggers schreef:Misschien met overleg met mijn ouders? Maar ben ook opzoek naar een bijbaan, waardoor ik er zelf ook deels aan mee kan betalen
@Nini-Roosje,
Mja misschien. Wat is een redelijke prijs voor zo'n beestje?
Een paard kopen/halen is geen probleem, maar de verzorging ervan..
Biggers schreef:Misschien met overleg met mijn ouders? Maar ben ook opzoek naar een bijbaan, waardoor ik er zelf ook deels aan mee kan betalen
@Nini-Roosje,
Mja misschien. Wat is een redelijke prijs voor zo'n beestje?
En aangezien je met de insteek van zo goedkoop mogelijk (gratis slechtpaard) hier zit heb ik niet het idee dat dit weloverwogen is. Mitchall schreef:Wat ik mij altijd afvraag, waarom een goedkoop/gratis paard? Als je geen geld hebt om een paard te kopen,
waar haal je het geld vandaag als zo'n dier ziek wordt?Een paard kopen/halen is geen probleem, maar de verzorging ervan..
maar even ontopic:
Volgens mij betaald de slager 250,- voor een paard? (geen shet oid.)
Voor een betaalbaar paardje moet je op internet zoeken, daar staan meestal wel érg leuke
Hilly21 schreef:als je een paard koopt van het slachthuis
zijn ze meestal oud of er is iets met de gezondheid!
ps http://www.sporthorses.nl
daar staan hele goede paarden
ik denk niet dat dat de bedoeling is van de TS Hilly21 schreef:als je een paard koopt van het slachthuis
zijn ze meestal oud of er is iets met de gezondheid!
Biggers schreef:Nou oke. Bedankt in ieder geval. Dan doe ik het wel een tijdje zonder.
Kost ook weer tijd.
Biggers schreef:Nou oke. Bedankt in ieder geval. Dan doe ik het wel een tijdje zonder.
Waar je wel heel veel van kan leren is om bijvoorbeeld bij een handelsstal/fokkerij/manege te gaan mee helpen. Daar leer je ontzettend veel van over de behoeftes van een paard, de verzorging en alles wat er op de manege achter de schermen gebeurd. Ik heb mijn meest waardevolle ervaring opgedaan omdat ik ook heel lang geen eigen paard heb gehad (nu ook niet) en bij veel verschillende bedrijven en met veel verschillende paarden heb gewerkt.
Het samenwerken met je paard, het aanvoelen van het paard en het opleiden/corrigeren van een paard, dat leer je gewoonlijk niet op een manege.