Tips ponykamp begleiden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Veerle_88

Tips ponykamp begleiden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 11:40

Halloo bokkers,

Ik ga in de zomervakantie 1 week ponykamp begleiden met nog 2 andere vriendinnen
van mij, ik ben dan 17 en die andere 16. Er zijn bijna altijd jonge kinderen en soms
oudere. Maar ik ben dus bang voor dat ik kinderen die heimwee hebben niet gerust
kan stellen :o Ik heb wel eens wat gehoord dat je ze een 'heimwee pilletje' moet geven
heeft iemand hier nog tips voor???

Badankt!! :D

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:43

Als het leuk is en ze continu bezig zijn krijgen ze bijna nooit last van heimwee.
Een heimwee-pilletje, daar heb ik nog nooit van gehoord. Misschien wordt er bedoelt dat er een neppilletje wordt gegeven zodat ze denken dat het echt is, en ze dus minder heimwee hebben.

Een grote tip: Zorg dat je op voorhand hebt uitgeschreven wat je wanneer gaat doen. Er gaan zoveel kinderen per groep zitten, iedereen krijgt zijn eigen groep, dan hebben die les, dan zijn die met verzorging bezig (wat juist), en dan is de andere groep een spelletje aan het doen (welk spelletje, welk materiaal heb je nodig).
Zodat alles op papier staat, dat je geen materiaal vergeet, en er geen dode momenten zijn;

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:44

Waarom zou je ze eene 'heimwee pilletje' willen geven >;) ? Welke leeftijd bedoel je precies?
Ik zou ze lekker bezighouden, desnoods praat je ze in slaap, maar pilletjes, nee. Mocht je dat toch willen doen, eerst de ouders informeren en toestemming vragen. Als ze mij vroeger 'zomaar' een pil hadden gegeven, hadden ze een dooie op kamp.

Veerle_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 11:48

Nou het is niet echt een pilletje wat bestaat maar gewoon een tictacje ofzo :P
Elke week verschilt het natuurlijk maar ik gok leeftijd van 6-12 ;)

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:49

Naborah

Re: Tips ponykamp begleiden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:07

Vroeger had ik op ponykamp heimwee. Het hielp het meest als ik gewoon bezig was. 's Avonds werd ik met een boek in bed geïnstalleerd, en viel snel in slaap door de drukte van de dag. Op het moment hielp het niet om met mijn ouders te bellen, maar ze lieten het mij wel doen en dat luchtte stiekem toch wel op.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 16:09

Meestal is gewoon even met ze praten over wat je de volgende dag allemaal gaat doen, je moet ze enthousiast maken voor wat ze hier doen, zodat ze minder naar huis willen.

Maar goed, het gebeurd weleens dat er eentje echt niet kan slapen. Ik maakte dan altijd "mijn speciale slaapdrankje" voor ze. Kwam erop neer dat ik gewoon keek wat er was en daar iets simpels/lekkers van maakte. Placebo effect werkt vaak heel goed. Denk dat je met een pilletje hetzelfde effect krijgt, zorg alleen wel dat je oppast voor allergieën en andere medicatie, al is een vitamine-c pilletje geen probleem met andere medicijnen, maar dat geld ook voor drankjes.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:38

ja tictac trucje, die ken ik wel. Dat kun je doen als je echt niks meer weet, maar een vol programma waar ze zich niet vervelen werkt beter denk ik! :D

Catty67

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:43

Echt heimwee kan anders best moeilijk te verhelpen zijn, ik kan mij nog wel een kamp herinneren waar er echt een paar waren die 's-avonds tranen met tuiten huilden, die trokken het gewoon echt niet dat ze van huis waren.
Die zijn toen nog 1 nachtje gebleven (met hangen en wurgen) maar zijn de volgende dag toch naar huis gegaan.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:40

Praat er gewoon rustig met de kinderen over neem de tijd en probeer ze op hun gemak te stellen. De meeste kinderen vinden het fijn wanneer ze weten dat ze altijd naar huis mogen bellen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:45

Ik neem aan dat jij niet de leiding hebt op die leeftijd en dat er nog gewoon volwassen kampleiding aanwezig is. Laat die dan in gesprek gaan met het heimwee kind om te proberen te troosten, die hebben vast vaker bij de hand gehad.

Catty67

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:54

Naar huis laten bellen is idd een goed idee, de ouders kunnen hun kind best vaak overtuigen dat het allemaal heus wel goed gaat.
Bovendien weten ouders ook vaak al wel of hun kind misschien last krijgt van heimwee, je kan er in elk geval altijd even naar vragen asl de kinderen gebracht worden. Soms weten dan ouders dan ook al een tip hoe je dat het beste op kan lossen als het mis dreigt te gaan.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:15

Catty67 schreef:
Naar huis laten bellen is idd een goed idee, de ouders kunnen hun kind best vaak overtuigen dat het allemaal heus wel goed gaat.
Bovendien weten ouders ook vaak al wel of hun kind misschien last krijgt van heimwee, je kan er in elk geval altijd even naar vragen asl de kinderen gebracht worden. Soms weten dan ouders dan ook al een tip hoe je dat het beste op kan lossen als het mis dreigt te gaan.

Naar huis bellen alleen doen, als het kind erom vraagt, niet zelf aandragen. Vaak wordt het namelijk nog erger als ze de stem van de ouders horen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:17

cissy schreef:
Ik neem aan dat jij niet de leiding hebt op die leeftijd en dat er nog gewoon volwassen kampleiding aanwezig is. Laat die dan in gesprek gaan met het heimwee kind om te proberen te troosten, die hebben vast vaker bij de hand gehad.

Mijn gedachte!
Ik doe ook ponykampen, maar bij die organisatie moet je eerst een cursus van een paard daagjes doen voor je aan de slag mag.
Ook is er altijd een volwassen eindverantwoordelijke aanwezig. Kampinspecties doen ze ook.
Waar ga je kampen begeleiden als ik vragen mag?

Veerle_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 21:47

Bij de eswal manege in vries.
Wij slapen boven alle kinderen dus hoop niet dat ze stiekem naar elkaar hun kamers gaan lopen
zonder dat wij het horen.
En nee ik heb niet de volledige begleiding, de eigenaaresse bepaald alles wij zijn zeg maar hulpjes.
Bedankt voor al jullie tips! Hier ga ik zeker wat aan hebben.

HKkitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:06

ik heb dit ook wel eens gedaan en wat ik dan altijd deed was de kinderen veel bezig houden en veel betrekken bij activiteiten en taken

groetjes

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:14

Leuke spelletjes thuis al voorbereiden :)
In een grote map doen, ik heb ook een hele kamp map hier liggen :) met allemaal leuke spelletjes, kwisvragen erin etc.

Catty67

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:24

Ik neem toch aan dat ze wel een beetje op leeftijd selecteren per week, dus niet al te grote leeftijdsverschillen in een groep. Dan kan je idd heel goed dingen voorbereiden en klaar hebben liggen.
De kampen waar ik geweest ben hadden ook altijd een "slecht-weer- scenario" klaarliggen, met veel binnenspelletjes.
Gelukkig heb ik nooit echt slecht weer getroffen, want dat lijkt me wel heel erg jammer als je op kamp bent.
Een dagje bewolkt of een beetje motregen is natuurlijk geen enkel probleem, maar als het echt de hele week met bakken naar beneden komt wordt het toch een beetje ander verhaal.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:56

Heimwee pilletje => bijv. een vitamine C pilletje.....
Zorg idd voor een weekprogramma met slecht-weer scenario's en kennismakingsspelletjes aan het begin vd week. Wat ook helpt is een goed gevuld (avond)programma aan het begin vd week ~~}> , dan gaan ze sneller slapen (aan het begin vd week zijn ze nog fris en halen sommigen met gemak een nachtje door........... :O ).

Op vrije momenten dat ze niet vermaakt worden, kunnen ze oefenen voor de bonte avond :+ (als je dat doet).

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:53

Maar mensen sorry zeg, iemand die op bokt moet gaan vragen hoe ze een ponykamp moet begeleiden, sorry maar dat neem ik niet serieus.
Ik hoop maar dat het gewoon de bedoeling is dat de ts de kids gewoon wat bij de spelletjes moet betrekken en niet echt leiding staat....
Dat houd namelijk echt wel wat meer in dat spelletjes verzinnen.

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:27

Zie het probleem niet ze vraagt toch gewoon om tips? Ze zal vast daar ook nog van alles uitgelegt krijgen maar wil alvast wat meer weten over heimwee. Leiding is een ruim begrip maar ze gaf al aan dat er een volwassen bij is dus volgens mij gaat dat helemaal goed komen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:13

Hhhm sorry dat had ik nog niet gezien. Dan is het al een iets ander verhaal.
Ben benieuwd hoe het zal gaan... Vraag me nog altijd af wat hulpje zijn dan inhoud?

b_o_k_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:25

wat bij mijn zusje hielp was eerst een beetje gerust stellen en erbij gaan zitten (boek lezen oid) en heeel zacht muziek aanzetten, zodat je echt je best moest doen om het te horen, zo viel ze vanzelf in slaap :)

Veerle_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 15:02

Ik denk dat ik de week wel door ga komen, ik ga gewoon allemaal uitputtende spelletjes voor bereiden
en dan moeten ze wel gaan slapen! }:) En zoniet dan slapen ze gewoon bij ons op de kamer :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 15:05

Veerle_88 schreef:
Bij de eswal manege in vries.
Wij slapen boven alle kinderen dus hoop niet dat ze stiekem naar elkaar hun kamers gaan lopen
zonder dat wij het horen.
En nee ik heb niet de volledige begleiding, de eigenaaresse bepaald alles wij zijn zeg maar hulpjes.
Bedankt voor al jullie tips! Hier ga ik zeker wat aan hebben.

Bij échte heimwee kindjes Olga uit bed halen; die is daar erg goed mee!
Ik heb ook een aantal jaar ponykampen begeleid hier; veel plezier!