Cap dilemma, ovaal, groot, bruin..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Cap dilemma, ovaal, groot, bruin..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 12:55

Ik heb inmiddels 4 jaar een HH cap, een bruine
http://piafferuitersport.nl/popup.php?img=1351
zoeentje.
Bij het passen was er niets aan de hand, niks te merken.

En nu nog altijd niet, buiten dat ik tijdens een buitenrit pijn aan mijn hoofd krijg.. Op mijn voorhoofd gaat een hard randje van de cap knellen, en dit voelt heel onplezierig.
Ik denk dus dat mijn cap rond is, en mijn hoofd iets minder?

Ik ben nu op zoek naar een cap die mij wel fijn past, die me uberhaupt past want ik heb 59 als maat, en afgelopen week op Equitana paste ik zelfs maat 59 van een cap bij lange niet ( :o )

En als klap op de vuurpijl wil ik hem graag in het bruin/combi met bruin in elk geval niet zwart..
En in een beetje studentenbudget..

Mission impossible.. ;)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:04

Je zou de BR viper, Eque Theme of de Uvex Uvision kunnen proberen?

Voor mij was het niet de oplossing en ik ben nog steeds opzoek naar een cap met een ovale pasvorm
De enige die ik fijn vond zitten is de Pikeur GPA Carbon, maar die is wel erg prijzig :')

mirror666

Re: Cap dilemma, ovaal, groot, bruin..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 13:06

ik ben een beetje bang, omdat ik bij deze ook pas na een uur ga voelen dat het niet goed is, dat ik een cap koop en denk :j dat is hem
en dan tijdens m'n buitenrit erachter kom dat mijn hoofd toch weer zeer doet...

Ik zat te denken om maar weer terug te stappen naar zo'n champignon idee (goedkope casco) met zo'n draaiknop, dat draait de pasvorm precies om je hoofd...

Ik ga eens googlen naar de viper, uvex en equitheme :j

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:08

als ik van 1 cap last van me hoofd krijg is het zo casco, ik voel voor op me hoofd bij alle modellen een drukpuntje.

HH zijn geen dure caps, misschien is hij na een paar jaar ook wel op merk het met mijn hh na 2 1/2 jaar ook.

Jaap_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:09

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:12

Casco is bij mij een ramp, krijg er inderdaad hoofdpijn van en eigenlijk zit hij niet goed. Heb er nu een bontje voorin gemaakt zodat hij nog redelijk zit :')

Je mag bij Divoza de cap altijd ruilen gewoon thuis opzetten en een hele poos op je hoofd houden. Zo kreeg ik uiteindelijk hoofdpijn van de 3 caps die ik noemde ookal zat hij in de winkel perfect.

Zolang hij de winkel in kan kun je hem gewoon ruilen ;)

Welk model is dat van de link?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 13:13

Ik vind die Uvex wel heel mooi eigenlijk

Ik rijd geen dressuur/springwedstrijden of iets in die richting. Paardlief loopt recreatief en eens een TREC wedstrijdje dit jaar.

@jaap_k; watvoor merk is de cap? Ik heb in de buurt een fijne ruitershop die altijd lief dingen bestellen namelijk, dan kan ik vragen of ze die hebben/kunnen bestellen? :)

@mvdbijl; dat de cap op is kan inderdaad best :j ik voel ook dat daar de schuimrubberrand die om je hoofd gaat gewoon weg is, waardoor ik dus de harde cap-rand voel :j
maar het feit dat alleen op die 3 cm die rand weg is, betekent wel dat hij alleen daar ''drukt''

De cap thuis gewoon ophouden, dat is wel een idee, dan maar even voor joker lopen in huis :D ''mijn'' ruitershop is heel netjes, dus dat is misschien wel mogelijk :j

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 13:16

Haha, ik zat boer zoekt vrouw te kijken met de cap op. Ik zei tegen mijn vriend dat het voor mijn eigen veiligheid was ;)

De Uvex is wel een fijn ding, ik kreeg alleen last van het stikselrandje van het binnenwerk. Ik wacht op de nieuwe versie of een ander perfect passend model.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 16:10

Ik heb ook heel lang gezocht naar een cap. Had diverse merken geprobeerd in de winkel zoals HH, Kavalkade etc. en vond alles echt niet lekker zitten. Heb een oude Casco Youngster in de kast liggen die ook voor geen meter zit en inderdaad vrij snel hoofdpijn van heb. Ben zondag naar de Equitana geweest en wat merken gepast waaronder Uvex, vond ik echt niks (sorry) en nog een paar van die caps. Ik heb het goed op me in laten werken en ben dinsdag voor de 2e x naar Essen geweest, heb de Casco Champ gepast en voila het zit.............. Het zit goed, lekker en zelfs een maat kleiner dan ik dacht. Heb m al een paar uur achter elkaar op gehad en nergens last van :D .
Zo zie je maar dat iedereen verschillend is ;) .

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:12

De Caso Champ past mij inderdaad ook maar heb mijn twijfels over het systeem,hoe lang het passend blijft omdat je geen riempjes of iets dergelijks hebt. En vond hem heel lelijk sorry.

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:59

Met die HH, die jij nu hebt, krijg ik ook hoofdpijn. en ik heb een kleinere maat ;)
Casco zou ik ook niet doen, krijg ik ook hoofdpijn van.

Ik heb nu een GPA en ik zweer het daar bij :j