Petrie laars met rits schuin voor

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Petrie laars met rits schuin voor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 01:42

Ik wil binnenkort leren laarzen aan laten meten maar heb gezien dat er veel verschillende zijn. Ik vind het erg lastig om een keuze te maken. Ik ben opzoek naar Petrie laarzen met een rits schuin voor. IK zag dat er verschillende modellen zijn : Petrie Anky elegance, olympic, allure. Wat zijn nou precies de verschillen?. Ik wil de laarzen gewoon voor de training gebruiken ongeveer 4 tot 5x in de week, en het zou fijn zijn als ze lang mee gaan.

doei

Re: Petrie laars met rits schuin voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 02:14

Ik heb de Petrie Olympics,
Mooie laars en na het inlopen zitten ze best lekker.
Kijk alleen uit dat je niet te klein koopt!

Ik heb 4x met de Olympics gereden en het lusje waarmee je de rits dichtdoet is al afgebroken.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 08:24

De allure is volgens mij het hardst tenminste van wat ik gevoeld heb :j

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 08:47

Ik heb de Olympics nu bijna 2 jaar intensief gebruikt. Na het inlopen zitten ze super met rijden, lopen gaat nog steeds niet heel lekker, maar doe ik eigenlijk ook nooit.
Lusjes heb ik door de schoenmaker anders laten stikken, omdat die er vrij makkelijk vanaf gaan. Ritsen zijn ook bij allebei al een keer vervangen geweest, maar ik heb niet van die laarzenspanners, vind dat teveel gedoe!
Ondanks dit alles ben ik wel heel blij met deze laarzen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:03

Ik heb de Allure al een jaartje of 2 en ik ben er dolblij mee. Ik bewaar ze dan wel echt als wedstrijdlaars omdat die van mij helemaal op maat gemaakt zijn en me een godsvermogen kostte. Maar ze zitten goddelijk.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 19:15

Ik ben vandaag bij de ruitershop geweest. De Allure hadden ze er niet staan, Anky elegance wel (maar niet in mijn maat), Olympic hadden ze wel in mijn maat. Ik heb de Olympic's gekozen omdat ik die gelijk mee kon nemen, en ze verder goed zaten. Daarna ben ik er gelijk mee gaan rijden. Opstijgen vond ik heel lastig. Rijden zelf was goed te doen. Paard was zo lief om er even vandoor te gaan := gelukkig bleef ik dankzij de laarzen wel goed zitten :D. Ik hoor alleen wel verschillende meningen. De meeste mensen zeggen dat ik m'n laarzen het beste in kan lopen, of veel ermee fietsen. Maar bij de ruitershop zeggen ze dat je er gewoon mee moet rijden.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:36

je moet er indd gewoon mee rijden je kan er ook mee lopen maar dan zakken ze sneller in fietsen zou ik niet aanraden dan kan de achterkant dubbelvouwen :j

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 01:40

doei schreef:
Ik heb 4x met de Olympics gereden en het lusje waarmee je de rits dichtdoet is al afgebroken.

IK heb net even gekeken, maar hoe kunnen die lusjes afbreken?

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 09:15

Die lusjes kunnen afbreken bij het gedeelte wat aan de laars zelf vastgestikt zit. Als je er net te hard aan trekt, komen ze los.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 20:04

Oke hoe hebben jullie dat opgelost? Gewoon nog een keer extra vast laten stikken ofzo? Of een ander lusje erop?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:55

Ik zou er niet mee gaan fietsen hoor! Als de laars goed aangemeten is, hoort hij gewoon goed te passen en niet ver in te zakken. Ik heb mijn laarzen dan ook echt alleen aan met rijden en loop er nooit op. Ze zijn niet ingezakt, zien er als nieuw uit en zijn precies de goede hoogte.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 23:51

Ik ga er idd ook niet mee fietsen. Hoor het wel van verschillende mensen, maar met fietsen maak je een hele andere beweging dus dan zakt de laars toch verkeerd in?. Ik heb ze nu alleen aan met rijden & na het rijden loop ik er een klein stukje mee.

Ik heb er nu 2x mee gereden. Tot nu toe nog geen wondjes onder m'n knieholte. Wel wat moeite met opstijgen omdat m'n laarzen best hoog zijn aangemeten. Met rijden heb ik daar geen last van. Rijden ging vandaag ook een stuk beter dan gisteren. M'n paard maakte een paar rare sprongen in de galop, dankzij m'n laarzen verloor ik de beugels niet :P (met jodhurs wel vaak omdat ik minder grip heb). Beenligging is ook veel rustiger sinds ik weer laarzen heb :D dus ik ben er heel blij mee.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 00:09

Nou ik bedoel niet het lusje wat je met het drukknopje dicht drukt...

Aan de rits zelf zit een stalen (?) dingetje waarmee je de rits omhoog of omlaag doet,
Dat dingetje is bij mij afgebroken.

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:33

doei schreef:
Nou ik bedoel niet het lusje wat je met het drukknopje dicht drukt...

Aan de rits zelf zit een stalen (?) dingetje waarmee je de rits omhoog of omlaag doet,
Dat dingetje is bij mij afgebroken.

Oh, die bedoelde ik dus wel en die heb ik nog een keer door de schoenmaker laten stikken.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:10

Ik heb ook de Olympics. Ze lopen voor geen meter, maar daar zijn ze ook niet voor gemaakt. Want ze rijden heerlijk :D Ik rijd er een paar keer per week mee. Verder niet mee gaan lopen maar gewoon mee gaan rijden. Dan zakken ze het mooist in vind ik.

Mex500

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:29

Hey hey,

Heb zelf de Petrie Olympic laten aanmeten, zitten en sluiten perfect aan.
Is wel me eerste setje serieuze rijlaarzen maarja ben nog niet zo heel lang besmet met het "virus" (begonnen in de herfst 2010)

Heb ze nu een kleine 2 maandjes en bevallen erg goed.
Enige is wel dat je er redelijk lang op moet wachten (ongeveer 6 weken)
Was een maatje dat niet veel voorkomt: voet 43/kuit 38/hoogte 53

Maarja wij mannen hebben nou eenmaal niet maat 39 ;-)

Groet,

Max