Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) en dat ik daarna graag een beslissing wil. Graag of niet.
En dan ook nog eens later willen betalen en op proef?
Felipe schreef:Tallie1979, eerlijk gezegd heb ik er inmiddels ook een slecht gevoel bij. Ze zijn me gewoon aan het lijntje aan het houden. Omdat ik wel netjes mijn afspraken na wil komen mogen deze mensen nog 1 keer komen rijden en daarna moet er een beslissing komen. Niet alleen van hun kant, maar ook van mijn kant want ik twijfel inmiddels of ik mijn paard uberhaupt wel wil verkopen als het op deze manier moet...
Felipe schreef:@ saffier: Wat betreft keuren, dat is toch aan de koper of ze dat willen of niet? Ik heb aangegeven dat ze hem wat mij betreft helemaal laten doorlichten, of ze dat willen is me nog niet helemaal duidelijk.
Is het zinvol dat ik hem sowiezo zelf (klinisch) laat keuren, mochten de kopers dat niet doen?? Kan ik daar, mocht het nodig, zijn enige rechten aan ontlenen dan?
Het paard is helemaal gezond (ook altijd geweest) en ook geheel vrij van stalgebreken. Als hij daar dan wat krijgt, dan kan het toch niet zo zijn dat ik daar aansprakelijk voor word gesteld? Of is zo'n keuringsrapport dan ook voor mij een soort 'bewijs'?
Felipe schreef:edit: ik denk er ook over om een klein voorschot te vragen omdat ze het paard pas over enige tijd willen hebben, is dat redelijk?
Saffier schreef:Felipe schreef:@ saffier: Wat betreft keuren, dat is toch aan de koper of ze dat willen of niet? Ik heb aangegeven dat ze hem wat mij betreft helemaal laten doorlichten, of ze dat willen is me nog niet helemaal duidelijk.
Is het zinvol dat ik hem sowiezo zelf (klinisch) laat keuren, mochten de kopers dat niet doen?? Kan ik daar, mocht het nodig, zijn enige rechten aan ontlenen dan?
Het paard is helemaal gezond (ook altijd geweest) en ook geheel vrij van stalgebreken. Als hij daar dan wat krijgt, dan kan het toch niet zo zijn dat ik daar aansprakelijk voor word gesteld? Of is zo'n keuringsrapport dan ook voor mij een soort 'bewijs'?
Ik zou zelf bij verkoop van een van mijn paarden wel klinisch laten keuren (en bij een duur paard ook foto's) daarbij bloed af laten nemen, en dit ook direct laten onderzoeken. Ik weet eigenlijk niet of je juridisch vreselijk sterk staat, maar ik zou het toch doen. Daarmee kan je wel later aantonen dat het paard op moment van de verkoop in orde was (en niet gedrogeerd).
En dat bepaalde dingen eventueel bij de nieuwe eigenaar ontstaan zijn.
Edit: En als je dan toch bloed onderzoek laat doen, test dan ook op wormen.
Je hoort steeds vaker over oplichters onder de verkopers, maar als het paard een infectie of iets ander oploopt bij de nieuwe eigenaar en ze vinden een DA die zo gek is om te verklaren dat het van voor de verkoop is zou ik zelf graag wat bewijzen willen hebben. Anders brengen ze straks nog een paard terug dat door hun toedoen iets mankeert.
Succes...