Nieuw soort rijbroek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tijgerr91

Nieuw soort rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 12:28

Hay bokkers!

Ik ben druk bezig een nieuwe lijn rijbroeken te ontwerpen, nu dacht ik ik ga een topic openen om te kijken wat jullie hier van vinden!
Ik heb een paar vragen voor jullie zodat ik een idee krijg wat echt een must is en wat echt not done is!
Hier een lijstje met wat ik nou graag wil weten (andere aanvullingen zijn natuurlijk welkom!)

-Wat zou jij nou echt heel gaaf vinden bij een rijbroek
-Wat MOET een rijbroek hebben voor jij de broek koopt?
-Wat vind je echt heel irritant of vervelend?
-Wat voor stoffen vind je fijn?
-Heb je een moeilijke maat en pas je nooit geen rijbroeken? Geef even aan wat er niet goed is ;)

Ik hoop door jullie ontzettend veel info te krijgen en hierdoor een perfecte rijbroek te gaan maken!

Alvast bedankt *D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:29

Wat ik mis is een steekzaak waar je fatsoenlijk je handen in kwijt kunt. Tegenwoordig wordt zoveel mogelijk bezuinigd terwijl de prijs telkens omhoog gaat.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:30

Must:
Goede pasvorm,
steekzakken,
Modieus,
Neutrale kleuren

Don't:
Schurende bonnetjes, naden, klittebandjes
Opvallende knal kleuren dor elkaar gebruikt,
Zwetende stof

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:31

Eurostar rijbroeken heb je toch voldoende ruimte voor je handen? Neem bijvoorbeeld de ES Klara..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:31

Ja, dat is erg moeilijk om te zeggen. Ik vind zakjes op de kont erg mooi. En ben nu ook weg dan de jeans rijbroek. Maar die zijn er natuurlijk al heel veel. Wat ik ook wel zou willen zijn rijbroeken die niet zo verschrikkelijk hoog zitten. Dus meer naar de heupmodel toe.
Leren zitvlak, dit vind ik toch wel een must.
Een rijbroek zonder zitvlak. Of een rijbroek die rond de knie erg slap zit.
Hangt van het seizoen af. Wat volgens mij heel logisch is. In de zomer een lichtere stof, In de winter een lekkere warme stof..

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:32

norski schreef:
Must:
Goede pasvorm,
steekzakken,
Modieus,
Neutrale kleuren

Don't:
Schurende bonnetjes, naden, klittebandjes
Opvallende knal kleuren dor elkaar gebruikt,
Zwetende stof

:j

wat ik ook ontzettend leuk vind, is als je bijna niet ziet dat het een rijbroek is.
pas vaak geen broeken, omdat ze te breed zijn (lange benen en heel dun)

heupmodel, die jeans zijn ook gaaf, geen ribstof

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:33

michellee73 schreef:
Eurostar rijbroeken heb je toch voldoende ruimte voor je handen? Neem bijvoorbeeld de ES Klara..

Dan zal ik wel kolenschoppen hebben maar ik kan m'n handen er niet in kwijt. :n Of ze hebben de zakken nu wel weer op normaal formaat.

In navolging op Norski's post... het prikkende deel van de klittenband op de broek, en het zachte deel op de flap onderaan de broekpijp.

kaetifeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:34

Nou.... Jodhpurbroeken met nepleren zitvlak in elk geval. En dan van zo comfi mogelijke stof, met joggingbroek gevoel, maar het liefst zonder dat de knieën gaan lubberen.
Oja en ritsje onderaan de pijpen is ook wel handy en mooi...

Hahaha genoeg eisen zo?

Talishe

De zakken van de ES klara zijn niet heel diep hoor. Ik heb een harry's horse waar mijn handen helemaal inkunnen. Daar valt mijn telefoon ook nooit uit, bij de ES klara nog wel eens.
Ik wil vooral een broek die niet te duur is. Broeken van enige kwaliteit zijn al gauw rond de 100 euro en dat vind ik echt belachelijk veel geld.
De stof van de ES klara vind ik wel erg fijn. Verder kan je misschien broeken ontwerpen zonder klittenband aan de onderkant, dat gaat ook vaak ververlend zitten.
Laatst bijgewerkt door Talishe op 17-03-11 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennnnn

Grote steekzak. (Waar dus ook echt iets in past!)
Een wat lager model.
Zakken en (kunst)leren zitvlak en een goede pasvorm.
Stugge stof.
Soepele stoffen.
-Heb je een moeilijke maat en pas je nooit geen rijbroeken? Geef even aan wat er niet goed is
Ik heb korte benen, dus vaak zijn de pijpen te lang.

Mars

Ik zelf ben gek op jeansrijbroeken, die vind ik echt gaaf en super stoer.
Je hebt eigenlijk alleen keus uit standaard jeans kleuren, iets vernieuwends daar in zou wel leuk zijn. Wat ik heel belangrijk vind is de kwaliteit van de stof, als ik een broek koop wil ik daar wel zeker een jaar mee kunnen doen zonder dat de stof zo dun wordt dat je erdoor heen kunt kijken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:35

Rijbroek moet prettig zitten, steekzakken hebben.
Neutrale kleuren.
Het liefst loop ik in een jophur broek.. die vind ik geweldig zitten.
Vaak merk ik dat je kruis net iets lager zit en je taille hoger of de maat ik wel goed en de tailleband te strak. Ik denk dat je nooit de perfecte broek kan ontwikkelen omdat ieder mens anders is vwb bouw.

De ene zweert bij Anky de andere bij Global... net hoe de pasvorm valt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:36

Ik zou graag meer vrolijke kleuren zien

Niet duur, en het moet fijn zitten.

Als de stof niet fijn meerekt.

Pff weet niet hoe het heet, maar ik vind Mondoni broeken heel fijn zitten qua stof. Gewoon lekker rekbaar. :)

-Heb je een moeilijke maat en pas je nooit geen rijbroeken? Geef even aan wat er niet goed is ;)
Ik heb geen moeilijke maat, meestal zijn broeken me wat te lang, maar dat vind ik niet zo erg. (Ik heb korte benen)

Wat zijn je plannen, ts? :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:36

michellee73 schreef:

Die zit idd lekker en geode zakken heb ik ook jaren gehad. Als ze daar nou eens een jophur model van zouden hebben..

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:37

Niet te belachelijk hoog in de taille (zoals de pikeur janette). Wat erg fijn is is wanneer het klitteband aan de enkel vervangen is door een stuk elastische stof. sluit netter aan en zorgt dat je rijlaarzen netter zitten.

stevige taille met zakken

Broeken waarbij te dun garen is gebruikt voor het stikken. Deze stiksels laten op bijvoorbeeld te kniestukken veel te snel los en dat is heel irritant. Alleen bij Pikeur kan de ik de standaardmaten goed aan. Eurostar en Anky bijvoorbeeld moeten aan de enkel 2 a 3 cm worden omgeslagen. Dit geeft ook weer ophoping aan je enkel= minder prettig voor de pasvorm van je rijlaarzen.

Persoonlijk rij ik in de zomer en winter met katoen.
Laatst bijgewerkt door BenaLaars op 17-03-11 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:39

must:
stof die makkelijk mee beweegt (soepel)
egale stof
steek zakken met voorkeur drukknoopje
heupmodel
egale kleuren

dont!
ribstof ;(
felle regenboogkleuren, strepen, blokjes etc.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:39

Al mijn rijbroeken zijn tot net onder mijn kuit. moet echt een mannenbroek hebben wil de broek qua lengte goed zitten.
Dus een lekker lange broek zou fijn zijn :j

Verder GEEN leren zitvlak, heb laatst van de zadelmaker dus gehoord dat het superslecht is voor je zadel!
Een hoge (t liefst plooiband.)
Inderdaad goeie steekzakken
ÉN! niet van die vervelende, in je been krassende klittebandjes onderaan :)
Verder vind ik zakken op de kont of iets in die richting wel heel mooi :)

Succes met je ontwerpen! :)

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:42

Ik hou van weer niet zo van zakjes op de kont. Moet gewoon glad zijn overal. Liefst van een stof die na het wassen niet zo inkrimpt :P
Neutrale kleuren. Felle kleuren rijbroek vind ik maar niets :P
Steekzakken.

Ik heb lange, dunne benen, dus of de broek is de kort, of te groot.

Mars

Re: Nieuw soort rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:45

O ja, qua kleur vind ik het ook fijn als je er zowel zwarte laarzen/chaps onder kunt dragen als bruine laarzen/chaps. Ik heb zwarte en bruine chaps en vind het wel handig als ik mijn rijbroeken met beide kan combineren.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:47

Een goede pasvorm is relatief natuurlijk, er zijn zoveel verschillende vormen mensen.
Verder TS, denk ik dat je beter naar een bepaalde doelgroep kan kijken, als je dat nog niet deed :).
Een perfecte rijbroek maken word nogal lastig als je heel paardrijdend nederland als doelgroep neemt,
aangezien iedereen zulke verschillende wensen heeft.

Ik zou weleens iets heel vernieuwends willen zien, rijkleding blijft altijd zo hetzelfde..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:55

Pikeur broeken komen dicht in de buurt van mijn ideale rijbroeken!

Wat ik heel gaaf zou vinden... tsja, ik ben niet zo rijbroekengeil. Mijn punten komen bij de andere punten wel aan bod. Keuze uit volwassen kleuren is wel leuk, of een donker ruitje :)

Wat een rijbroek MOET hebben is een goede pasvorm, en hij moet fijn zitten. Een leren zitvlak is een pre.

Wat vind ik irritant of vervelend? Schurende naden. Sommige merken hebben de kniestukken zo raar genaaid dat ze je benen openschuren omdat er een naad van binnen zit. Dus geen naden op je benen! Ik vind het ook vervelend als de broeken veel te kort zijn zodat het kniestuk boven de laars uitkomt. Een oplossing hiervoor zou zijn om de kniestukken door te laten lopen tot helemaal onderaan. De Pikeur Mondega bijvoorbeeld heeft dat ook.

Wat voor stoffen vind ik fijn? Zo soepel mogelijk. Dat ze mooi aangesloten zitten, maar dat als je je been buigt dat wel mogelijk is. Niet té soepel natuurlijk want het moet wel stevig blijven. En niet uitrekken. Een stof die snel droogt is ook fijn :)

En ja, ik heb een moeilijke maat en pas alleen Pikeur rijbroeken aardig. Ik heb maat 25/34 van spijkerbroeken. De meeste broeken zijn dus veel te kort en veel te wijd. Dus ik zou het fijn vinden als er niet alleen aan de dikke mensen wordt gedacht maar ook eens aan de lange dunne mensen!

tijgerr91 schreef:
Hay bokkers!

Ik ben druk bezig een nieuwe lijn rijbroeken te ontwerpen, nu dacht ik ik ga een topic openen om te kijken wat jullie hier van vinden!
Ik heb een paar vragen voor jullie zodat ik een idee krijg wat echt een must is en wat echt not done is!
Hier een lijstje met wat ik nou graag wil weten (andere aanvullingen zijn natuurlijk welkom!)

Ik hoop door jullie ontzettend veel info te krijgen en hierdoor een perfecte rijbroek te gaan maken!

Alvast bedankt *D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:55

Waar gebrek aan is naar mijn idee is broeken voor mensen die niet zozeer lang zijn of dikke bui hebben, maar mensen die stevig bovenbenen en dikke kuiten hebben. Is echt HEEL moeilijk om daar broeken voor te vinden.

verder: broek moet idd ruime zakken hebben, maar liefst wel zakken die je goed af kan sluiten zodat je je mobiel veilig in je broekzak kan stoppen.

Ook: denk met de stof voor grotere maten om de print die dr op zit. Meeste ruiten, blokjes en strepen zijn geen gezicht in grotere maten, en dus nie heel handig. Stof moet ook lekker zitten. Dus redelijk zacht aanvoelen, en niet knellen. Vind zelf erg fijn als stof iets stretched.

En idd, somers dunnere stof, swinters lekker dikke stof.

Oh en ik bedenk nog iets: een rijbroek met een zak die gevoert is met waterdichte stof, zodat je mobiel veilig is als het onverwachts gaat regenen.

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 12:57

Oke ik ben als een speer alles gaan verwerken omdat jullie zooo veel info geven :D waar ik naaatuuuurlijjk heel blij mee ben!! Ik heb nog wel wat vraagjes voor een paar van jullie

@ Talishe : Wat voor prijs heb jij in gedachten?
@ Mas : Wat voor washing of kleur jeans broek zou jij willen hebben (foto?) Heb jij een jeans rijbroek waarvan je heel blij bent met de pasvorm? zo ja welke?
@ Laura_power : je zei dat je graag een egale stof zou willen, wat bedoel je hier precies mee?
@ Lynn_x : je zegt dat je ontzettend lange benen hebt, zou je misschien voor mij je binnenbeen lengte op willen meten? En wat voor maat heb je normaal aan?

Mijn plannen zijn om een vernieuwende rijbroek te ontwerpen, ik wil een betaalbare lijn gaan maken die op voorraad kan worden genomen en zo kan worden verkocht. Ook heb ik het idee om een paar modellen te ontwerpen en die heel exclusief te maken. Ik kan hier nog niet te veel over uit wijden omdat mijn idee echt nog totaal nieuw is en nog nergens anders gezien is. :)

Puera

Re: Nieuw soort rijbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 12:58

Ik heb jaren terug op tv een keer een witte rijbroek met zwarte bies op de buitenste naad gezien. Dat vond ik ook erg chique. :j

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 13:01

Dat hij zijn kleur behoud, mijn rijbroeken verkleuren allemaal van de zon/wassen. Verder hoeven er voor mij geen frutsels op e.d.

Nepleren zitvlak.

De bovenkant van de broek zit bij mij altijd precies op mijn heupbotjes. Resultaat na een paar uur rondlopen in zo'n broek zijn beurse heupen. De lagere broeken zakken weer snel af of zijn te laag aan de achterkant (in verhouding vrij grote billen dus ik heb aan de achterkant wat meer stof nodig). Een wat lagere band aan de voorkant en juist een wat hogere band aan de achterkant zou ideaal zijn voor mij. Ik heb dat bij èèn van mijn spijkerbroeken ook en dat zit erg fijn.

Goed elastische stoffen. Bij de rijbroeken waarbij de kniestukken van nepleer zijn gaat de stof soms trekken op mijn knieën.

Momenteel is mijn fijnste broek een goedkope van Epplejeck. De stof is heel fijn. Het enige nadeel is dus de band (middelhoog), zonder riem zakt de broek af.