Kan niet kiezen (trailer)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

witteRaaf

Kan niet kiezen (trailer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:07

Hoi,

Ik ben naarstig op zoek naar een trailer, nu ik eindelijk een plek heb gevonden waar ik hem kan plaatsen (binnen op stenen in een hangaar). Al een paar maanden ben ik aan het zoeken welke trailer het zou worden, ik dacht een idee te hebben, maar nu het zover is weet ik het niet meer! Kunnen jullie me even bijstaan met de hieronder opgegeven merken? (maar geen andere merken opsommen want dan ben ik het helemaal terug verloren :)).

Gaat om:
1. Weijer Cavalier (volledig in ALU, ook bodem) met zadelkamer, trapbescherming, bouwjaar augustus 2010 (bijna nooit gebruikt)
2. Ifor HB506 zonder zadeklamer ofwel nieuw ofwel bouwjaar 2009 (2de hands)
3. Bockmann Comfort western (volledig polyester) (nieuw en met zadelkamer)
4. Bockmann Duo western (plywood) (nieuw en met westernzadelkamer)

Een zadelkamer zou super zijn, maar ik weet dat de Ifor ze niet heeft, anderzijds spreekt daar de vooruitloop me wel aan...
Hulp? :o

Rumpleteaser

Re: Kan niet kiezen (trailer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:14

Hoi Amouroke,

Ik kom jou hier vaker tegen ;)

Heb geen tips voor je, want ik ben precies dezelfde merken tegen elkaar aan het afwegen :D
Maar het valt me wel op dat je ook uitgaan van drie verschillende materialen. Heb je zelf geen voorkeur?
En wat betreft die ontbrekende zadelkamer: weegt dat wel op? Oftewel: waar hecht je zelf de meeste waarde aan?

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 16:32

Ja ik heb ook al enige topics van jou gelezen :).

Ik heb een voorkeur voor een trailer die laaaang kan meegaan en een goede wegligging biedt. De Bockmann met plywood heeft mijn minste voorkeur... was toch mijn oorspronkelijk idee. Anderzijds, nu kan de trailer binnenstaan en hoef ik me ook niet persé meer zorgen te maken over rotten van buitenaf.

Wat het voordeel/nadeel is van alu tegenover polyester ben ik nog niet uit, mocht jij weten wat fijner is...?

De ifor heeft ook binnenin houten opbouw, maar die schijnen dan weer heel degelijk te zijn met super wegligging.. Toch heb ik een Ifor gezien van een jaar of 9 die wel redelijk wat geroest was aan de bouten en de kettingen, dat vond ik dan ook weer geen zicht.

Ik heb wel de wagen waar al het materiaal in kan, maar toch lijkt het me prettig dat ik mijn zadel gewoon uit de trailer kan nemen, want dat gesukkel met materiaal bij meerdaagse tochten vind ik soms toch wel onhandig. Heel mijn wagen ligt dan overhoop, daarom zat ik wel uitkeek naar trailer met zadelkamer.. MAAR er moet dan wel een westernzadel inkunnen.... En de Weijer heb ik nog niet in real life gezien, dus daar weet ik het nog niet van.
Moeilijk he Rumpleteaser :)

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:36

Ik heb destijds een nieuwe Ifor trailer (2007 volgens mij) gekocht, tegenwoordig zijn ze helemaal gemaakt van aluminium. Wat een heerlijke trailer is het! De klep is heel licht op te tillen, zodat je zelf niet met veel kracht de klep dicht moet doen. Ik mis een zadelkamer niet, omdat ik mijn zadel gewoon in de auto leg. Verder heb ik bij de ifor ook een voorklep zitten en een openklapbaar groot raam (voor als het zomers warm is op de parkeerplaats).

Ik vind het in ieder geval een super trailer en zou niet anders meer willen!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:39

Snap je dilemma helemaal!

Tja; ik heb zelf voorkeur voor aluminium. In de eerste plaats omdat mijn toekomstige trailer 24/7 buiten zal staan.
En in de tweede plaats vanwege de duurzaamheid. Dit ten opzichte dus van polyester.
Zelf ben ik ook niet handig en polyester repareren is erg lastig en wordt vaak ook niet mooi.
Dat alles gecombineerd met verhalen over scheuren en dof worden = voorkeur voor aluminium ;)

Ik begrijp dat jij voor een 2e hands gaat...? Want Ifor heeft wel degelijk zadelkamers hoor!
Overigens rij ik zelf ook western, dus ook bij dat dilemma kunnen we elkaar de hand schudden... :D
Persoonlijk zou ik een westernzadelkamer wel erg fijn vinden.... maar als mijn ideale trailer die niet aanbiedt, dan koop ik 'm toch.

Mijn voorkeur op dit moment is de Ifor of de Weijer, En een Bockmann op plaats 3.

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:40

ik heb sinds enkele weken een XX trailer volpolyester met alluminium vloer en zadelkamer
ben er super blij mee daar hij ook hoog is
misschien is dit wat voor je

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:33

Mits je een passende auto voor die Ifor kunt zetten, dan de Ifor. De rest maakt het niet zoveel uit. Bockman is strikt genomen niet beter dan Weijer, maar wel duurder. Aan jou om te bepalen of je dat ervoor over hebt.

Daarnaast deze week enkele trailers gezien waarna ik de huidige trailerontwerpen toch anders ben gaan bekijken. Er komen leuke dingen aan op het gebied van paardentrailers. je hebt nog tot zondag om het zelf te gaan bekijken op de Equitana; moet je doen.

Zoek even op Vitrix http://vitrix.eu/index.php?lang=en
Iets minder spannend, maar zeker zo hufterproof als een Ifor: http://www.boj.nu/

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:07

Haha, ik ga toch een ander merk noemen. Vans Fautras heeft een zadelkamer en voor uitloop. Door dat voordeurtje kan je paard ook lekker met zijn hoofd naar buiten koekeloeren als de trailer geparkeerd staat.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:35

Wij hebben sinds een aantal jaar een 2 paards Böckman en die bevalt echt super.
Mooi ruim, licht, degelijk en stabiel.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:39

Ik heb kort geleden een 15 jarige Ifor Wiliams gekocht. Ding ligt echt super achter de auto, perfecte wegligging en zijn heel degelijk en superstevig! Ok er zit op sommige stukjes iets roest maar kwestie van keer opknappen met mooi weer en het ziet er weer super uit. Wou eerst een nieuwe trailer kopen van Bockmann maar ben blij dat ik voor deze gegaan ben, stuk goedkoper maar in kwaliteit wel honderd keer beter! Met name de vering onder de trailer dat is echt de hemel voor je paard en je auto.

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 00:18

Moeilijke keuze hè die trailers :(:)

Ik heb je in je voorgaande topic(s) al van advies voorzien, dus hierbij niets nieuws over de verschillen tussen de trailers.
Voor je nieuwe lijstje: ga gewoon voor de goedkoopste.

Suc6!

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:14

Ifor williams levert originele losse zadelkamers op wielen. Een beetje het kliko idee. Je kunt ze zo uit en in de trailer rijden. Dus een ifor met zadelkamer is zeker mogelijk!

Royallady

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:00

Ifor heeft toch ook als optie een 'zadelkamer' aan de deur? (net zoiets als Weijer heeft).

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:47

Een van de meest belangrijke aspecten aan een trailer (en volgens mij het belangrijkste) is veiligheid. Ga in een trailer staan en bedenk wat er gebeurt bij een noodstop, sliding op de kant enz. In sommige ongelukken is er geen enkele trailer die je paard kan behoeden voor letsel maar er zijn trailers die hebben aspecten die zelfs bij een noodstop al voor letsel kunnen zorgen. Zoals, (te) laag opgehangen stangen, niet mooi en geheel glad afgewerkte ringen, ogen enz.
Ik weet het, er is tegenwoordig zoveel te koop, je ziet inderdaad door de bomen het bos niet meer. Ga met een lijstje met punten die je het meest belangrijkste vindt elke trailer, die je wel zou willen hebben, langs. Dus op no. 1 zou dan staan: veiligheid, 2 duurzaamheid 3. comfort 4. aanschafprijs enz.
Je geeft punten voor elk onderdeel en laat b.v. veiligheid dubbel wegen. Dan kom je er wel uit, verwacht ik.
Ik heb zelf ooit een Ifor gehad, vond het een rammelbak en na een jaar toch wel erg "roestig" worden. Althans, vond hem snel verouderen maar waarschijnlijk doet dat niets af aan de andere aspecten.