Vanuit Brabant naar welk strand?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Vanuit Brabant naar welk strand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 23:59

Hallo bokkers!!

Ik wil waarschijnlijk weekend van 2 April met me paard richting het strand.
Maar welk strand is het makkelijkste heen te rijden vanaf noord Brabant (den Bosch)

Strand waar je gewoon lekker kunt rijden. En die periode het strand op mag.
Ik had al rockanje gevonden maar wie kan mij hierbij helpen??

Alvast bedankt!!

StalNollie

Re: Vanuit Brabant naar welk strand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:02

ik lees even mee, ben ook benieuwd, bijna vanuit dezelfde richting als jij.

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:04

Ik zou vanuit Rijen gezien naar Middelburg die kanten op gaan. Ook puur omdat het een mooi gebied is met bossen erbij.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:23

Klinkt heel raar, maar Voorne-Putten is het dichtste bij, als in: daar ben je het snelste. Je hoeft alleen maar de A15 af te jakkeren en je bent er. Vanuit Den Bosch dus via de A59, A16, A15 en je bent er.

Lin88 schreef:
Ik zou vanuit Rijen gezien naar Middelburg die kanten op gaan. Ook puur omdat het een mooi gebied is met bossen erbij.

Nope, ook vanuit Gilze is Voorne-Putten het snelste. Vergis je niet in de afstand Bergen op Zoom - Middelburg. Dat is een pokke-eind rijden!

PeterK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:29

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:39

Rockanje is wel leuk maar wel heel druk vind ik. Ik wil met mijn paard eens naar burg haamstede maar dat is inderdaad een eind weg vanuit Hilvarenbeek

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:47

PeterK schreef:
Strand van schouwen duiveland bij burgh haamstede is super. meer dan 20 kilometer, ook mooie stukken door bos en duinen. recente foto reportage hier: http://golf.messageboard.nl/3404/viewtopic.php?t=9776

Idd hier zijn we vanuit deurne heen geweest, was erg leuk!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:50

fjordjes schreef:
PeterK schreef:
Strand van schouwen duiveland bij burgh haamstede is super. meer dan 20 kilometer, ook mooie stukken door bos en duinen. recente foto reportage hier: http://golf.messageboard.nl/3404/viewtopic.php?t=9776

Idd hier zijn we vanuit deurne heen geweest, was erg leuk!

Klopt, maar het is zeker een uur verder rijden dan Voorne-Putten. Ik heb beide meerdermalen aangereden vanaf Eindhoven. Haamstede is echt langer rijden, ongeacht welke route je kiest. Ik ben er slechts 10 jaar op vakantie geweest met mijn paard, soms meerdere keren per jaar.........

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:51

ikke schreef:
Klinkt heel raar, maar Voorne-Putten is het dichtste bij, als in: daar ben je het snelste. Je hoeft alleen maar de A15 af te jakkeren en je bent er. Vanuit Den Bosch dus via de A59, A16, A15 en je bent er.

Lin88 schreef:

Nope, ook vanuit Gilze is Voorne-Putten het snelste. Vergis je niet in de afstand Bergen op Zoom - Middelburg. Dat is een pokke-eind rijden!

Klopt.
En klein stukje verder en je bent bij Ouddorp waar je ook fijn kunt rijden op het strand.

PeterK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 14:18

Volgens routeplanner is het verschil tussen Burgh-haamstede en rockanje 20 minuten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:32

PeterK schreef:
Volgens routeplanner is het verschil tussen Burgh-haamstede en rockanje 20 minuten

Niet met paarden aan de haak, tenzij je zo'n chauffeur bent die ik met een honkbalknuppel achter het stuur vandaan zou slaan als mijn paarden op de trailer stonden........

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 18:37

Inderdaad , Burg haamstede is veel langer rijden.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 01:14

Stranden bij Burgh Haamstede en Renesse zijn inderdaad erg mooi, maar je bent wel even onderweg. Zoals ikke ook al schrijft, onderschat het stuk van Bergen op Zoom die richting op niet, is best wel een eindje! Maar goed, het is wel de moeite waard hoor, je moet er alleen de tijd voor nemen.

Ik ben niet bekend met Voorne-Putten, maar misschien is het wat voor je :)

James2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 18:04

Renesse!!
Heel simpel zet je trailer achter manege grol heel veel parkeer ruimte(transverium of zo iets).
Volg de ruiterroute en zie daar een hoge duin ga deze over en zie daar strand kei mooi , en de zeeeeeee.
de duin rij je af en ga vervolgens naar links<<richting burg haamstee heerlijk genieten van een breede strand zonder veel troep wat je wel bij ouddorp heb. :j
O ja en als je een km of wat verder ben en de golfbrekers bent gepasseerd zie je boven op een duin een ruiterbord staan, hahhaha deze duin moet je dan nemen om vervolgens in een heel mooi stuk natuur terecht te komen, en verder.......sorry dat kan ik helaas niet vertellen omdat we toen zelf ook verdwaald zijn :j :)) hahha maar we zijn uiteindelijk wel weer terug gekomen via camoing hier en dan een lange weg gevolgd met de borden renesse haha
Nou dat was dan even mijn verhaaltje hahah maak er een mooie dag van genieten dus
gr uit het brabantse land