Luchtige zomerjodphurs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Luchtige zomerjodphurs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 23:13

Vorig jaar was ik op zoek naar nieuwe jodphurs. Daarbij kwam ik echt super leuke schoenen tegen,
alleen waren deze helaas niet meer leverbaar, of enorm duur.
Dit waren een soort van vrije-tijdsjodphurs met een rits ,en erg luchtig.
Nu ben ik weer opnieuw op zoektocht gegaan naar soortgelijke schoenen, maar ik was benieuwd of jullie misschien ervaring hebben met soortgelijke schoenen zoals:

Afbeelding
en
Afbeelding

Ik zoek dus jodphurs zonder veters, het liefst met een rits zoals op bovenstaande schoenen, waar ook nog makkelijk chaps overheen kunnen. Ook moeten ze niet te smal zijn.

Ik ben benieuwd of jullie nog rijschoenen weten die hierop lijken.
Vrijdag ga ik waarschijnlijk naar Hypoplaza, kijken of ze daar nu al ondertussen de voorjaars/zomercollectie binnen hebben, en dan ga ik eens kijken wat ze daar nu hebben. Vorig jaar toen ik daar was, hadden ze niets wat hierbij aansloot. Alleen hele brede met veters, of leren dressuur-jodphurs.

Ik vind het belangrijk dat ik er goed op kan lopen en dat ze dus ook naast het paard lekker lopen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 15:53

Ik was net naar Hypoplaza geweest,
maar daar heb ik ook niets kunnen vinden wat ik wilde.
Nouja 1 schoen wel, maar die was niet in mijn maat in de kleur die ik wilde (zwart).
Afbeelding
Deze in het zwart wilde ik.

Ik had net gebeld naar Horselover.nl waar ze deze schoen in de catalogus hebben staan, maar ze hebben em niet meer in het zwart in maat 39 en hij gaat er ook niet meer komen :(

Ik baal hier echt van, want deze schoen zat ontzettend lekker!
Hij is nergens anders te verkrijgen dan bij Horselover.nl

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:05

Ik weet dat het een iets ouder topic is , maar ben benieuwd of je nog fijne schoenen gevonden hebt ?

Ik zit me rot te zoeken of er ergens op de wereld nog een paar Ariat Springbucks (van je bovenste plaatje ;) ) te vinden is maar dat is echt een verloren zaak helaas....kan ook niks vinden dat er op lijkt : bruin , luchtig , licht van gewicht en zonder veters....

Misschien heb jij inmiddels wel iets gevonden en heb je nog een tip ? Ik duim :=

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 14:09

Ze zijn indd nergens te vinden!! Ik zoek nog steeds :P Omdat dat misschien wel schoenen zijn die k op de manege zou kunnen dragen :') Alleen wil ik ze in het zwart omdat ik zwarte chaps heb.

Ik heb nu bij Loesdau.de schoenen besteld :) http://www.loesdau.de/Trekking--und-Rei ... zeitschuhe
Alleen zijn ze wel met grof profiel, en daar mogen wij niet mee rijden op de manege, maar k neem ze sowieso wel mee als k op kamp ga :D (western ranch uit onderschrift) dan kan ik dr wel mee rijden! Ze zitten zo ontzettend fijn!! (heb er wel al 1 keer mee gereden) Zijn wel met veters maargoed, er kunnen gemakkelijk chaps overheen. Dit was echt bijna de enige die mij aansprak en die in mijn maat was en niet gigantisch duur.
Ze zijn trouwens echt heel donker bruin, tegen zwart aan.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 14:26

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 14:31

Okee , dat is ook wel een mooi schoentje inderdaad , maarja met veters hè en dat is echt een harde eis dat ik daar geen zin in heb :P

Ik kan echt geen goed alternatief vinden voor de Springbucks.... balen zeg.

Nee daar bij Nungar zijn ze ook al uitverkocht , heb ik al gevraagd maar dat is een oude pagina helaas :P
Willen wel naar Nederland verschepen overigens , dat was het probleem niet :+

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 15:08

Ja ik heb me ook helemaal suf gezocht naar alternatieven, maar helaas,
ik dacht dat ik veeleisend was , maar dr zijn er dus meerderen met dezelfde (onmogelijke) eisen _O-
Altijd de soort schoenen/kleren/spullen die ik in mijn hoofd heb, zijn niet leverbaar, niet in mijn maat/kleur mee beschikbaar, niet naar NL te verschepen, of ze bestaan gewoon niet :') Mjaah omdat ik echt nieuwe schoenen wilde, heb ik toch maar mijn eis van 'Geen veters!' weggeschrapt :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:36

Ik heb simpelweg te lang gewacht , zag ze een paar jaar geleden al maar vond ze te duur en heb de afgelopen jaren de uitverkoop een beetje gemist :P

Heb nu de Mountain Horse Freerider maar besteld...kijken of dat wat is...zijn er ook in het zwart overigens :)

Afbeelding

1234

Re: Luchtige zomerjodphurs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 16:04

Jaah klopt die wilde ik eerst ook maar ik durfde het niet aan omdat ik ook veel berichten las dat ze best moeilijk in stappen. Ik heb ook een best hoge wreef en brede kuiten dus das niet handig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:20

Die SPringBucks zijn idd heerlijke schoenen met warm weer.
Die van mij zijn al behoorlijk aftands ondertussen, want dat luchtdoorlaten de stof is niet zo heel sterk, maar ze moeten toch nog maar even langer mee.
Voor Pmarena: http://shop.ebay.com/i.html?_from=R40&_ ... springbuck
Weet je maat niet natuurlijk :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 19:25

Ja ik zie regelmatig wel eens die Ariat Springbucks op Ebay.com staan (nieuw), maar die zijn altijd in kleine of hele grote maten :') (36/37 of 42/43 ofzo) Ik heb maat 39 maar dies bijna altijd uitverkocht :S
hoop zo dat ze ooit weer in de handel gaan en weer geproduceerd worden :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:28

Ik begrijp idd dat het model uit de produktie genomen is. Ik vermoed dat er teveel klachten kwamen over snelle slijtage en kapotte ritsen.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:32

Ik ben ook op zoek geweest naar dat soort jophurs maar kon idd niet veel vinden.

Ik ga binnenkort weer naar de ROS bij mij in de buurt en ik wil sowieso nog van die jophurs. Ben benieuwd of ze daar iets hebben...

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:36

Ik kwam vorige week bij divoza een heel fijn schoentje tegen.
Dit betrefd de Petrie Outlander. Deze zaten echt ontzettend prettig. Helaas zijn ze nog niet in de verkoop |(
Er zit geen rits bovenop maar goed..als dat echt een must is....
Ik heb nl zelf de ariat telluride en krijg daar met geen mogelijkheid een chap overheen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 19:53

Hmm ja als je jodphurs in de winkel koopt zou k altijd je chaps meenemen :)
Kan je altijd even passen ;)

@ ElineB, als je iets gevonden hebt daar van dit soort modellen, wel ff laten weten he :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:26

DubbelDun schreef:
Die SPringBucks zijn idd heerlijke schoenen met warm weer.
Die van mij zijn al behoorlijk aftands ondertussen, want dat luchtdoorlaten de stof is niet zo heel sterk, maar ze moeten toch nog maar even langer mee.
Voor Pmarena: http://shop.ebay.com/i.html?_from=R40&_ ... springbuck
Weet je maat niet natuurlijk :D

Raaah DD waar komen die nu weer vandaan , van de week stond er nog niks , het is Mens size 6 en dat is maat 39 zie ik...ik wil ze !!!!!

Maar de verkoper verstuurd alleen binnen de USA en kun je niet contacteren ?? Mis ik nu iets :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 11:27

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:29

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 11:34

:))
Als dit maat 39 was geweest had ik ze allang besteld, dan maar regelen dat iemand uit de USA de bestelling aanneemt en verstuurt naar NL _O-

Je moet trouwens ook vrouwen-maten (women) hebben he xD Daar staat ook bij maat 6 van de USA: Europa maat 39

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:36

pmarena schreef:
Ik weet dat het een iets ouder topic is , maar ben benieuwd of je nog fijne schoenen gevonden hebt ?

Ik zit me rot te zoeken of er ergens op de wereld nog een paar Ariat Springbucks (van je bovenste plaatje ;) ) te vinden is maar dat is echt een verloren zaak helaas....kan ook niks vinden dat er op lijkt : bruin , luchtig , licht van gewicht en zonder veters....

Misschien heb jij inmiddels wel iets gevonden en heb je nog een tip ? Ik duim :=

Hahaha: ik ben ook al heel erg lang op zoek maar weet inmiddels dat ze definitief uit de collectie zijn. Jammer he, want dit waren super schoenen voor in de zomer.....

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:46

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 11:48

:') die zijn ehmm niet zo mooi :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:50

Dat zijn ook eigenlijk geen rij-schoenen...en niet luchtig :P

Ik heb er wel hele mooie van gezien :j