Vraag: Welke caps (merken en/of modellen) zijn geschikt voor mensen met een vrij lang en smal hoofd (en hoog voorhoofd)?
Ik heb nu een Casco (volgens mij de youngster, met zo´n draaiknop aan de achterkant). Het verstelbare vind ik wel fijn en het zit opzich wel prettig, maar ben toch naar een nieuwe aan het kijken.
Bij het passen van caps in ruitersportzaken valt me op dat ik aan de zijkant van mn hoofd vaak ruimte over heb, maar dat ik bij mn voorhoofd toch echt ruimte tekort kom..
Wie weet welke merken of modellen gemaakt zijn voor zo´n hoofdvorm?
moet je even op het topic: "cap voor ovaal hoofd" zoeken. worden verschillende merken genoemd. Heb zelf de tipparary, zit bij mij perfect
Casarell
Geplaatst: 15-03-11 19:07
Dat probleem heb ik ook.. ik heb 2 jaar lang gezocht naar een passende cap die dus lekker zit.. Maar idd de meeste zijn te rond waardoor je ruimte te kort komt in de lengte, en je aan de zijkanten ruimte teveel hebt..
Toch heb ik em gevonden Ik heb nu een IRH cap.. die zat gelijk als gegoten Overal mooi aansluitend en ik voel em nieteens op mijn hoofd..
Het Gareel in Schijndel wordt in het andere topic ook genoemd, gezien dat redelijk in de buurt is ga ik daar zsm kijken. Van de hypo keten zit Weert volgens mij het dichtste bij, maar dat is nog wel een stuk (heb (nog) geen eigen auto, dus dat scheelt )
tos2002
Geplaatst: 18-03-11 10:38
Dat probleem heb ik ook! Heb nu een die je kunt verstellen, een bruine equitheme, zit super!
WhoopyR
Geplaatst: 18-03-11 10:40
Ik heb een IRH cap. Erg fijn. GPA zit bij mij voor geen meter...
Fairytail
Geplaatst: 25-08-11 15:43
Heb je al een cap gevonden? Zelf heb ik vorige week naar lang zoeken en alle caps die worden aangemerkt als "geschikt voor ovaal hoofd" gepast te hebben (incl. die bokkers aanraden) eindelijk een cap gevonden: de casco passion plus! De cap is in hoogte en lengte verstelbaar en heeft een vrij ovaale schaal. Wie weet is het wat voor de ovaalhoofd mensen onder ons
Ja! Ik ben uiteindelijk bij een uvex uitgekomen. (goedkoopste versie volgens mij, iets van 99 euro) In een maat die me in cijfers te klein zou moeten zijn, maar past goed, is superlicht en ik ben er heel blij mee
dat heb ik ook. Heb eerst een Casco gehad (euh 6 jaar geleden) kreeg ik echt zon champignon hoofd van. daarna de HH pro plus, maar die was op een gegeven moment ''op''. toen een IRH gekocht, maar die ging op een gegeven moment uitzetten, door het buitenrijden enzo. Heb nu 2 (zwart en bruin) HH pro plus leather, zijn mooi (persoonlijke mening) en sluit goed aan!