Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Daar gaan ze niet dood van hoor.

Doubtless schreef:het is normaal dat een paard in deze periode zweet tijdens/na het rijdenDaar gaan ze niet dood van hoor.
Ik zou niet meer scheren, maar gewoon de deken aflaten & flink poetsen zodat die 'vervelende haren' snel weg zijn
apple01 schreef:Veel te warm nu met deken. Bij ons zijn ze allemaal af.
Ik zou nu ook niet meer scheren.
PBA_ schreef:en als ze gezweet heeft na het werken even lekker afsponzen of afspuiten om het zweet (jeuk) eraf te halen. Water droogt sneller dan zweet. Daarna kan je evt een fleece of wollen deken erop doen als het waait tegen het koud worden. Maar als het regent worden ze ook nat, Of als je een buitenrit in de regen maakt. Ik spuit al vluchtig af en laat haar dan lekker rollen.
en het gaat mij meer om dat ik na het rijden bijv. op schhooldagen soms gewoon te weinig tijd heb om een hele poos te wachten (ze droogt langzaam..)Cassidy schreef:Wil je nu nog scheren? Zou ik niet doen. Krijg je een hele lelijke zomervacht van.
Tegen uitvallende haren helpt alleen rossen.
Tegen zweten helpt het paard laten afkoelen met een zweetdeken.
In de zomer hoeft ook dat niet, als je ze uit de tocht gewoon laat drogen.
Aankomende winter wel weer scheren, en afhankelijk of ze hele dagen buiten komt, met een gevoerde regendeken buitenzetten.

Okky schreef:gewoon scheren. je kan een jachtmodel doen, dan hoef je geen dikke deken op, en dat van de zomervacht is onzin, ik heb die van mij vorige maand nog geschoren. je zomervacht wordt gewoon net als normaal. misschien iets dunner
Citaat:(ze stond harstikke te zweten onder haar 200 grams...)
Citaat:apple01 schreef:
Veel te warm nu met deken. Bij ons zijn ze allemaal af.
Ik zou nu ook niet meer scheren.
Lees even beter voor je zo'n onzin reactie geeft
Deken is af en als ik haar ga scheren dan pas komt er weer een deken op

Ze zal het niet koud hebben en anders dan moet ze het maar zelf warm krijgen