Welke leren rijlaars raad jij aan? Of juist niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anvisa

Welke leren rijlaars raad jij aan? Of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 00:21

De titel zegt denk ik al genoeg, maar toch een kleine aanvulling waarom ik dit vraag.

Een aantal jaar geleden heb ik Ariat laarzen gekocht, helaas heb ik er maar kort van mogen genieten. Ik groeide en dus een aantal keer de rits laten vervangen, na 3x toch maar besloten om de laars kapot te snijden en een stukje leer erachter te naaien, maar ook sleet al snel het elastiek voor in de laars en ook begon 1 laars een soort van vouwtjes te krijgen op de buitenkant van de laars terwijl de ander er qua leer nog goed uitziet.
Ach ja, dit kan je gebeuren maar zet je wel aan het denken als je toch een keer nieuwe rijlaarzen aan wilt schaffen.

Dus nu ben ik erg benieuwd over welke leren rijlaarzen jullie te spreken zijn!
Eventueel met een foto in een link en wat de prijs was toen je ze kocht en uiteraard je ervaring van de laars; slijt ie snel? Komen er vouwen in? Gaan ze lang mee?

doei

Re: Welke leren rijlaars raad jij aan? Of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:23

Niet petrie Olympics!
Ik heb ze nu 2 weken, 4x mee gereden en het dingetje waarmee je de rits dichttrekt is nu al gebroken!

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:36

Ik heb de mondoni field en de mondoni bath laarzen. De bath heb ik nu een maand en kan ik weinig overzeggen behalve dat ze heerlijk zitten. Van de field is het mijn 2e paar. Het eerste paar is na 2 jaar dagelijksgebruik niet heel mooi meer. Maar ik moet ook bekennen dat ik niet erg zuinig was op die laarzen, liep er veel mee in de modder etc.

De field kosten €109,96
De bath kosten €179,95

link naar de field:
http://divoza.com/shop/a.visit/4d7f7b08 ... a8c064067b

link naar de bath:
http://divoza.com/shop/a.visit/4d7f7b08 ... a8c064067b

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 16:41

Petrie Polo in kalfsleer..
Heb ze nog niet lang, dus kan niks over de levensduur zeggen maar wel dat ze heerlijk zitten (mits goed aangemeten natuurlijk) en ik nog nooit blaren heb gekregen, ook niet met inrijden.

Wat je ook zou kunnen overwegen is Lipica laarzen, heb ik zelf geen ervaring mee maar zijn relatief goedkoop en kun je zelf samenstellen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 02:04

Ik heb nu leren rijlaazen van Lipica en ben er erg blij mee. Ik heb ze met 2x dragen in gelopen en ze zitten nu heerlijk.
De onderhoud is erg makkelijk en je kan ze in verschillende uitvoeringen en kleuren krijgen.
Wat wel een nadeel is, is dat de levertijd lang duurt. Normaal staat er 10 weken voor, ik heb er 15 weken op moeten wachten. De prijs van Lipica laarzen valt erg mee vergeleken met andere merken. Meer informatie kun je vinden op: www.lipica.nl

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 02:53

Ik heb de Mountain Horse laarzen altijd als comfortabel en duurzaam ervaren.
Zij hebben meerdere modellen in een varierende prijsklasse.
Het voordeel is dat ze vrijwel direct fijn en pijnloos dragen zodat je er ook heerlijk mee kunt lopen, dit in tegenstelling tot sommige andere merken.
De kwaliteit is imo uitstekend te noemen. Het nieuwste model vind ik erg mooi.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 02:59

JPS schreef:
Het voordeel is dat ze vrijwel direct fijn en pijnloos dragen zodat je er ook heerlijk mee kunt lopen, dit in tegenstelling tot sommige andere merken.

Helaas heb ik hier slechte ervaringen mee, ik ben een half jaar bezig geweest om ze in te lopen en zelfs toen zaten ze niet lekker. Heb ze uit ellende maar verkocht en met stalschoenen gereden totdat ik bij Lipica uit kwam. Wisselt dus heel erg per persoon.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 03:06

Blijkbaar :-)
Misschien hangt het ervan af of iemand smalle/brede voeten/kuiten heeft?
Zelf heb ik smalle voeten met een hoge wreef en vrij slanke kuiten (35) en ze zitten mij altijd heerlijk tijdens het rijden.. en ik kan er ook uren mee door de bak lopen!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:35

Ik denk dat het inderdaad afhankelijk is wat voor voeten en kuiten iemand heeft.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 19:56

Ik heb de Petrie Grand Prix laarzen, hele fijne laars, maar wel prijzig, heb er destijds 700 euro voor betaald, model word oorspronkelijk zonder rits geleverd ik heb er toen meteen door Petrie een rits schuinvoor in laten zetten, omdat ik zonder rits bijna niet in en uit m'n laarzen kan komen zonder dat ik ongelofelijke kramp krijg.
Ook heb ik de Lipica Doncaster, laars koste 195 euro, en ik vind het echt een onwijs fijne laars!
Nadeel is idd de lange levertijd, maar als er bij mij weer nieuwe laarzen komen worden het zeker weer lipica's!
Gewoon heel veel keus, voor een erg leuke prijs, en een hele degelijke laars!

Catty67

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 20:16

Mijn dochter heeft sinds een half jaar Lipica's, mooie betaalbare laarzen.
Ik kan ze zeker aanraden. De levertijd is idd wel een minpuntje, je moet wel even geduld hebben.

Hoe ze na een aantal jaren in gebruik zijn weet ik niet. Mijn dochter zit nog in de groei, dus langer dan 1 of 2 jaar zal ze er toch niet mee doen.
Zelf heb ik een paar oude Cavallo's, ook erg goed. Ze lijken onverwoestbaar, maar zijn dan ook veel stugger dan de Lipica's van mijn dochter.