Ervaringen met combi vliegen-/regendeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Ervaringen met combi vliegen-/regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 23:21

Laatst bijgewerkt door Roodvos op 10-09-24 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Roodvos

Re: Ervaringen met combi vliegen-/regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-11 23:49

Niemand????

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:03

Ik vraag me toch heel erg af hoe deze deken dan werkt, want om regen goed buiten te laten heb je een dichte stof nodig. Een vliegen deken is juist van een stof met hele kleine gaatjes waardoor die goed ademt. Ik vraag me dus heel erg af hoe ze dat hebben gecombineerd bij deze deken. Ben benieuwd of iemand hem in huis heeft en dit kan vertellen? Misschien laten zien door middel van foto's?

di_angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:57

dit is dezelfde stof als een eczeemdeken, word wel nat maar droogt giga snel

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 12:10

Bedankt voor de reactie's.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:54

Ik heb deze: (http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... in/116107/) op foto's gezien, op de rug waterdichte stof en onder mazen als een vliegendeken. Lijkt me best goed, al vind ik iig dit model te duur.

Ik dacht dat je in je link een gewone UV-vliegendeken had staan toen ik snel keek. Die zijn inderdaad, zoals di_angelo zegt van een soort eczeemdeken-materiaal. Maar las in de beschrijving dat deze deken, net als mijn voorbeeld, waterdicht zou zijn van boven?

In een plensbui zal de onderkant toch nat worden, en lijkt het concept me dus niet te werken... Maar als iemand al ervaring heeft hoor ik het ook graag!

edit: ik weet zeker dat ik ergens een ander, goedkoper model heb gezien... zoiets als dit:
http://www.kraemer-pferdesport.de/Kombi ... &ci=247544
maar dan geen fleece maar waterdichte stof.

lb_limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:50

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 23:18

Safiera schreef:
[...] Maar las in de beschrijving dat deze deken, net als mijn voorbeeld, waterdicht zou zijn van boven?
In een plensbui zal de onderkant toch nat worden, en lijkt het concept me dus niet te werken... Maar als iemand al ervaring heeft hoor ik het ook graag!

Ja, als het goed is zou deze deken ook waterdicht moeten zijn. Hangt idd wel een heel ander prijskaartje aan die Bucas deken! :Y)
Mijn ervaring met gewone regendekens is dat het vaak alleen de bovenzijde is die nat is. Ja, tenzij het echt de hele dag plenst, maar dan krijgt hij ook niet de vliegendeken op. Ik had ook meer het idee voor inderdaad de buitjes, zodat de rugspieren niet teveel koud water op zich krijgen. Kennelijk heeft nog niemand ervaring met dit soort dekens :? .

@lb_limburg: bedankt voor de tip

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 23:29

Tja, in de zomer werk ik niet met regendekens. Pony's moeten pony's blijven, ze kunnen schuilen maar kiezen zelf vaak dat niet te doen.

Ik was wel over vliegendekens aan het denken, omdat ze niet echt blij worden van alle insecten, en daarvoor wel heel veel in de stal staan te schuilen. En met klein waterdicht stukje is dan handig (denk ik) zodat je niets hoeft af/aan te doen voor en na regenbuitjes.

@lb_limburg: idd goede tip. Maar niets waterdichts er tussen ;)