[EG] Gezocht vorige eigenaar zilver, schimmel d/e pony.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

larissa96

[EG] Gezocht vorige eigenaar zilver, schimmel d/e pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 21:22

Hoi bokkers,

Ik ben op zoek naar de vorige eigernaren/geschiedenis van de pony Zilver.
Het is een grote D of E pony, en in der paspoort staat dat ze de kleur blauwschimmelbont heeft.
Haar ouders & ras zijn onbekend, maar ongeveer iedereen denkt dat ze een appaloosa is en dan waarschijnlijk de few spot appaloosa.
Verder is ze geboren op 5-8-2002 in Appeltern.

Ze heet nu Guusje bij de manege en ik zou graag wat meer willen weten over de geschiedenis.

Qua karakter is het een vrolijke pony die van eten houdt, in alles zachtjes hapt om te kijken of het eetbaar is, en altijd voetjes geeft tijdens het poetsen om te bedelen. Met rijden is het een fijne pony alleen wil ze in de winter nog wel eens wat energie teveel hebben waardoor ze een hinnekje geeft en er bokkend van door gaat. Schouderbinnenwaarts vindt ze lastig, maar verder is ze goed aan het been en betrouwbaar. Ook gaat is ze op het strand erg braaf, alleen vind ze de hooglanders in het bos nog wel eens eng.

Met wedstrijden is ze ook wel goed, alleen moet je wel goede controle hebben en moet ze je goed kunnen vertrouwen want anders vindt ze het juryhok eng en ziet ze allemaal andere gekke dingen. Tot nu toe heb ik de f10 met haar bereikt dus ze kan het wel!

Ze is eind 2010 even verkocht geweest naar de andere kant van het land, en viel hier niet zo in de smaak, waardoor ze weer terug kwam.

Hier zijn foto's van Zilver:

Afbeelding

Afbeelding

zonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:26

Hi, wij hebben haar gekocht op de markt van Zuidlaren. Ze was toen 3 jaar oud en net zadelmak. Ze heeft bij ons, op Manege Goedhart, in de lessen gelopen en is daarna verkocht naar manege de Delft. Wij hebben haar Guusje genoemd, omdat Zilver al vaak voorkomt. Mocht je meer willen weten, zeg je het maar. Toeval dat ik dit zie eigenlijk, ik bok niet zo heel fanatiek :)

http://members.quicknet.nl/jbruul/ponykamp_2007.htm
foto´s van 2007 op ponykamp. Volgens mij staan er 2 foto´s van haar tussen

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 21:54

Bedankt voor de snelle reactie!! Ik had eigenlijk niet verwacht dat iemand er zou kennen dus dan is dit heel leuk!!

Ik mocht zaterdag toevallig even in der paspoort kijken, maar daar zijn der ouders & ras in onbekend dus weten jullie dat misschien? En er staat dat ze is ingeschreven bij het shetlandponystamboek dussen weten jullie daar misschien meer van?

Hoe was ze bij julie qua gedrag enzo? en weten jullie mischien waar ze stond voordat ze bij jullie kwam? ik zou namelijk wel een foto van der als veulentje willen zien :D

Verder stond er dat ze van de fokker E.J v.d Brink kwam, maar hier kan ik helaas niks van vinden :(

Als jullie meer foto's willen hebben van hoe ze nu is, moeten jullie het maar even zeggen want die kan ik dan wel sturen :)

Groetjes Larissa.

zonneglans

Re: [EG] Gezocht vorige eigenaar zilver, schimmel d/e pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 08:42

We kennen manege de Delft goed, dus weten dat ze daar goed verzorgd wordt. Verder weten wij ook niets van de vorige eigenaar.
Groetjes

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 00:10

Ik ken dit paard niet maar ze heeft zeker appaloosabloed en ze is zelf naar mijn idee een marmerbonte (dat zie je oa aan haar donkere neusrug). Waarschijnlijk is ze donker geboren.

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 10:38

Weer even een upje hier! Ik hoop eigenlijk nog steeds een keer te weten te komen waar ze is geboren! (: dus weet iemand iets van haar van voor der 3e levensjaar?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:57

Volgens mij ken ik de fokker :j Moet het alleen even navragen aan mijn schoonvader of ik de juiste voor me heb...

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 20:58

Oeh leuk! Ben benieuwd!

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 22:44

@Rianneke had je het nog aan je schoonvader gevraagd? (:

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 23:32

Schopje!