Ik zag pas een Suzuki Jimny een trailer trekken. Nou vind ik die autotjes erg leuk dus ben ik wat meer informatie gaan zoeken. Alléén kan ik de technische info wel vinden, maar ik heb geen idee of deze auto een trailer ook daadwerkelijk lekker kan trekken. Op dit moment heb ik een Alfa 156 voor mijn trailer staan. Dat gaat prima en deze auto mag hetzelfde gewicht trekken als een Jimny. Het enige nadeel is dat als je met de Alfa bijvoorbeeld in de modder staat je de trailer niet weg kan trekken. Met 4-weel-drive zou dit beter moeten gaan lijkt me. Nadeel van de Jimny is dat hij lichter is dan de Alfa en da's dan ook meteen het grote minpunt.
Wie heeft er een Jimny voor de trailer staan, hoeveel gewicht trek je er mee en wat zijn je ervaringen met deze combi?
Bedankt!
bonzwa
Geplaatst: 14-03-11 20:51
Ik vind ze ook leuk, weet niert hoeveel ze mogen trekken maar ik denk niet dat ze sterk genoeg zijn. Kan het volledig mis hebben natuurlijk. Heb zelf de grand vitara die trekt het makkelijk!
meintje
Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-11 20:54
ja ik heb ook gekeken naar een 'gewone' Vitara. Dat is de betere optie. Maar degene die ik wil zijn er bijna niet
Die Jimny's zijn gewoon zo leuk! Ze mogen trouwens ook 1300 kilo trekken. Dan heb je dus echt niks over...
Laatst bijgewerkt door meintje op 14-03-11 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt
LizMD
Geplaatst: 14-03-11 20:55
Ze mogen 1300 trekken, maar ik vind ze echt te licht om een trailer mee te trekken. Hij heeft te weinig PK's en ook een erg laag eigen gewicht. Ik zou het zelf niet doen
bonzwa
Geplaatst: 14-03-11 20:56
meintje schreef:
ja ik heb ook gekeken naar een 'gewone' Vitara. Dat is de betere optie. Maar degene die ik wil zijn er bijna niet
Die Jimny's zijn gewoon zo leuk! Ze mogen trouwens ook 1300 kilo trekken. Dan heb je dus echt niks over...
Nee idd las het, niet doen dus. Welke vind je dan zo leuk?
meintje
Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-11 20:57
@ LizMD Ja dat was idd ook mijn zorg... Vandaar dat ik me af vroeg of iemand wel eens met zo'n combi gereden heeft.
meintje
Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-11 21:03
Zo iets. Er is 1 model van die meer mag trekken. En dan een hard top Als je er 1 wil met minder dan 2 ton op de teller wordt dat een stuk lastiger....
HorseTopShop
Geplaatst: 14-03-11 22:02
Ik breng 1 keer per week met mijn Jimny mest weg in een aanhanger en dat gaat nog net. Holletje op merk je dat het eigenlijk net teveel gewicht is. Een trailer trekken gaat echt niet lukken.
Ik heb een vitara, maar hang er toch liever geen trailer achter.. Pas hebben we voor de grap een grote baal hooi ermee naar een klant gebracht en dat trekt ie prima maargoed zo'n stil liggende baal hooi is toch anders http://i51.tinypic.com/mis03.jpg (haha sorry foto moet er even bij, vind t zo gaaf )
Ik vind trailers sowiso al enge dingen maar met een leeg gewicht van 1020 kilo heb je al helemaal niet echt veel te zeggen als er wat gebeurt
Ik heb een grand vitara, 3 deurs. Die kan een 1.5 paards trekken, 2 paards gaat niet meer. Had hiervoor een opel frontera, en dat verschil in gewicht en lengte van de auto merk je echt heel goed als er een trailer achter hangt.