wanneer mag ik ze alleen met regendeken laten lopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roxy_ZharaX

wanneer mag ik ze alleen met regendeken laten lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-11 20:27

hallo ik weet niet of het hier goed staat

mijn pony is in jachtpatroon geschoren maar komt al goed door haar winterhaaar ze heeft al haar zomervacht.
ze heeft nu een staldeken van 200gram met een ongevoerd regendeken op
Mijn vraag is:wanneer mag ik het staldeken aflaten en haar alleen met regendeken laten staan?
het is al redelijk warm geweest en het is niet meer koud

ik dacht aan volgende week of is dit tevroeg wanneer veranderen jullie van dekens?
alvast bedankt

groetjes astrid

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:28

Dit staat idd niet goed. Dit hoort bij seizoensvragen.. ;)

* Edit:

Je moet gewoon naar de temperatuur kijken. En op je eigen gevoel afgaan. Maar je kan beter eerst terug naar 100gr. En dan naar 0gr.
Laatst bijgewerkt door Darkness85 op 13-03-11 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:29

Het schijnt dinsdag al flink warm te worden........
Mijn mannetje heeft deze winter onder 350 grams gestaan.
Sinds vandaag heeft hij niet meer dan een fleece op.
Toen ik vanmiddag op stal kwam stond hij echt te puffen onder zijn met fleece gevoerde regendekentje.
Bij mij gaat hij vanaf volgende week lekker in de blote kont :j

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:29

Geeft je pony aan dat hij het te warm heeft? Zo niet, lekker nog even oplaten. :) 's Nachts is het nog niet zo warm namelijk. Staat ze wel snachts binnen? Het verschilt per pony namelijk. Hier staan er wat onder 200 grams, andere onder 350 grams, maar die van mij nog altijd onder 500 grams en vind dat nog prima. Weliswaar staan zij 's nachts buiten. Dus gewoon naar je pony blijven kijken. Over het algemeen gaan bij ons pas vanaf begin april (ligt helemaal aan het weer dan) alle dekens af.
Kijk gewoon per dag, je kunt hem er altijd weer onder gooien toch. Aan het eind van volgende week wordt het weer kouder namelijk.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:18

ik ben vorige week van 200 gr naar 50 gr gegaan en nu overdag zonder en vannacht helemaal zonder
het is buiten ruim 11 gr en binnen nog warmer

ik kijk het aan , mocht het weer veel kouder worden dan gaat of de 50 gr of de 0 gr deken op

roxy_ZharaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 21:00

lisannee93 schreef:
Geeft je pony aan dat hij het te warm heeft? Zo niet, lekker nog even oplaten. :) 's Nachts is het nog niet zo warm namelijk. Staat ze wel snachts binnen? Het verschilt per pony namelijk. Hier staan er wat onder 200 grams, andere onder 350 grams, maar die van mij nog altijd onder 500 grams en vind dat nog prima. Weliswaar staan zij 's nachts buiten. Dus gewoon naar je pony blijven kijken. Over het algemeen gaan bij ons pas vanaf begin april (ligt helemaal aan het weer dan) alle dekens af.
Kijk gewoon per dag, je kunt hem er altijd weer onder gooien toch. Aan het eind van volgende week wordt het weer kouder namelijk.

ze heeft wel warm maar ook niet overdreven en snachts staat ze op stal

Sleeper

Re: wanneer mag ik ze alleen met regendeken laten lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:08

Het wordt morgen 14 graden, af met die deken :) Je kan er altijd voor kiezen om per dag te kijken, op of af. Maar met alleen een jachtpatroontje kan ze in ieder geval de warmte van morgen makkelijk in haar blootje hebben.

Revanches

Re: wanneer mag ik ze alleen met regendeken laten lopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:13

VSW-->SV