Ervaring MH rijlaarzen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaring MH rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:02

De titel zegt het al, Hoe zijn de ervaringen met de MH rijlaarzen? Ervaringen met schoen en jophurs zijn niet nodig, aangezien ik die zelf heb.
Zelf heb ik vooral intressse in de MH supreme high rider. Maar andere modellen zijn ook welkom :)

Deze rijlaars bedoel ik:
Afbeelding

MlieZ88

Re: Ervaring MH rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:06

ik heb de mountain horze sportive riders al .. 3 jaar denk, misschien iets langer
bij mij is vorige winter de rist kapot gegaan, maar heb deze laten vervangen. verder geen problemen gehad; super laars! MAAR.. bijna iedereen die ik ken hebben er wel problemen mee gehad!
de zool laat volgens mij bij elke laars wel los :S en dan stuu je de laars terug en vervolgens scheurt de zool wéér los... das volgens mij het pobleem wat het vaakst voor komt. verder gaat volgens mij ook nog weleens de 'plooi' rond de tenen scheuren, maar mijn gevoel is dat dat meer komt door onvoldoende onerhoud..
succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:13

Cavalletti kunnen jullie ook deze leveren? de Supreme competion ? Die kan ik namelijk nog nergens in nederland vinden. Of is dat dezelfde als die ik in de OP heb staan(op het merk lipje na)?

http://www.mountainhorseusa.net/images/ ... upreme.jpg

@MlieZ88: Dankje voor je ervaring! al denk ik dat die misschien niet helemaal relevant is voor het model dat ik zou willen. Gezien het prijs verschil. Maar wel erg bedankt :)

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:43

ik heb het junior model en heb ze al een jaar niet meer aan gedaan :(
ik vindt het een ontzettende irritante zool ( heel dikke zool) en zijn gaan uitezetten, pasten mijn aan de kuit echt bijna perfect en nu kan ik gewoon men hand bij in steken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:47

mohica schreef:
ik vindt het een ontzettende irritante zool ( heel dikke zool) en zijn gaan uitezetten, pasten mijn aan de kuit echt bijna perfect en nu kan ik gewoon men hand bij in steken

Dat de kuit wat oprekt is normaal.. maar zoveel niet. Zat er elastiek bij de kuit? kan zijn dat die uitgelubbert is.. Verder die dikke zool. Is dat niet gewoon het model? MH heeft namelijk veel modellen die meer bedoeld zijn als stevige trainings laars. Dan als nette wedstrijdlaars

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:54

HAR-->RUI

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:03

Ik heb de Richmond High Rider. Ik vind het erg fijne laarzen. Ik heb ze nu 2 jaar. Het eerste jaar reed ik er bijna elke dag mee maar omdat ik dat toch wel zonde vond heb ik er een goedkopere trainingslaars bijgekocht. Dus nu draag ik ze alleen nog met de wedstrijden.

Ik vind alleen jammer dat ze er alleen in zwart zijn. Ga nu over op bruin tuig en had graag weer een paar MH laarzen gehad

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:05

Ik heb sinds mei 2009 de MH supreme high rider en ik ben er tot nog toe nog steeds erg tevreden mee. Kan er de hele dag op rondlopen en de ritsen zijn nog geen enkele keer stuk geweest en dat terwijl ik de laarzen toch 6x in de week aan heb en er ook gewoon de stallen mee doe uitmesten en ermee in de blubber rondloop :o

Enige minpuntjes zijn dan dat ze niet waterdicht zijn en er snel krassen op het leer komen, omdat het heel dun leer is. Maar goed als je niet zoals ik van plan bent om ermee uit te mesten e.t.c., dan zul je daar minder snel last van hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:21

Dankje voor de ervaringen Excalibur en _Cassandra_! Ik heb ook MH stal schoenen en laarzen heb ik altijd alleen gebruikt voor rijden (omdat ik op mijn huidige laarzen nog geen 100 meter kan lopen zonder blaren). Ik ga binnekort toch maar eens passen :)

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:19

Rij nu inmiddels met mijn 2e paar MH's. Mijn vorige heb ik 5 jaar mee gereden en ze lopen ook heerlijk.
Rits begon pas na 5 jaar wat te haperen, verder geen mankementjes

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 12:23

Mijn wedstrijdlaarzen zijn de MH supreme high rider en ik vind ze geweldig. Ze zitten lekker, zijn soepel en sluiten mooi aan. Ik vind ze lekker lopen en nog wel het belangrijkste ik vind ze erg fijn om mee te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:14

ik heb MH laarzen...de high riders.
Zitten superfijn en 's winters ook lekker warm. Doe er eigenlijk ook alles mee,door de sneeuw,blub,wandelen...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:27

Ik heb met heel veel plezier de MH Sportive Riders zo goed als stuk gelopen/gereden. Wat een heerlijke laarzen waren dat! De laarzen hierboven stonden ook op mijn lijstje, maar ze waren voor mij net iets te hoog helaas, en ik vond sowieso de pasvorm erg tegenvallen. Mooi alternatief was voor mij de Ariat Bromont. Lopen net zo lekker en hebben ook het vetertje. Ze zijn niet glimmend, daar moet je van houden.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:37

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:39

Die ariats vind ik niet zo mooi, Ik ben nu aan het kijken naar deze of De niro boots.

Maar erg bedankt voor de ervaringen!

sappy74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:46

Ik wil nooit meer anders dan MH laarzen

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:49

sappy74 schreef:
Ik wil nooit meer anders dan MH laarzen

Je bent me nou net voor :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:53

Ik heb een net iets ander model MH-laarzen (high rider), inmiddels gaan ze alweer zo'n 4,5 jaar. Ik draag ze veel, ik ben er wel zuinig op maar niet in het extreme en ik bagger er zeker ook mee door de modder. Ze blijven mooi, echt heel erg fijne laarzen dus.

sappy74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:55

Ik doe al 6 jaar met een paar en zien er nog goed uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 16:32

Dat zijn goede reactie's! Erg bedankt :)

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:33

Anoniem schreef:
mohica schreef:

Dat de kuit wat oprekt is normaal.. maar zoveel niet. Zat er elastiek bij de kuit? kan zijn dat die uitgelubbert is.. Verder die dikke zool. Is dat niet gewoon het model? MH heeft namelijk veel modellen die meer bedoeld zijn als stevige trainings laars. Dan als nette wedstrijdlaars

er zit een kleine elastiek in... ma deze is totaal niet uit gerokken hoor ;-)