Kleding op stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Kleding op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 11:09

Geen idee of het hier goed staat en of er al een topic is, kon het iig niet vinden.

Als ik op een willekeurige manege of stal ben, zie ik altijd heel verschillende dingen qua kleding. De ene draagt kleding die bij elkaar past en de ander draagt kleding die niet bij elkaar past. Met bij elkaar passen heb ik het voornamelijk over de kleur, bijvoorbeeld donkerblauw op zwart of wit met roze. Ook zie ik mensen die hele strakke dingen aanhebben en ik zie weer andere mensen die juist weer de voorkeur voor wat ruimers hebben.

Hoe zit dat bij jullie? Dragen jullie altijd kleding die bij elkaar past qua kleur? Beoordelen jullie anderen er op als ze dat niet doen?
En: vinden jullie tijdens het rijden strakkere kleding fijn of juist wat ruimer?

YMJArabians

Re: Kleding op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:17

Ik draag gewoon kleding die ik lekker vind zitten. Op stal draag ik een oude joggingbroek, fleecetrui of een oud vest met blouse of shirtje en mijn stal jas erover :) Als ik op de manege ga rijden meestal ook een oversized trui en rijbroek. Gewoon dingen die lekker zitten. Het kan mij echt niks boeien hoe ik erbij loop bij de paarden. Als het maar comfortabel en veilig is.

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:25

Ik loop gewoon in mijn spijkerbroek met stallaarzen. En een gewone jas erboven ;)
Ik reed zelfs altijd met spijkerbroek... Meestal is alles wel redelijk strak.

Ik let er trouwens niet zo op wat andere dragen, moet ieder voor zich weten. :)
Laatst bijgewerkt door _Chendo_ op 12-03-11 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Bubbeltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:27

Ik kijk meestal wel erna of de kleuren bij elkaar passen.
het liefst draag ik strakke kleding, dat draag ik namelijk altijd al ;)
dat zit mij het fijnste!

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:28

kleding dat vies mag worden en lekker zit :)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:32

Ik trek altijd een joggingbroek aan, dik vest en leren jas of een hele dikke. Boeit mij echt niet hoe ik eruit zie op de manege. Wat ik ook doe, ik word toch vies, het gaat ruiken, het is daar veel kouder dan in een woonwijk en niemand ziet mij toch!

QualityHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:40

Ik draag iig altijd gewoon paardrijkleding, dus geen joggingbroek oid (behalve met wedstrijd, zodat mn broek niet vies word :P)

Ik heb 3 bruine/beige rijbroeken, hierop draag ik ook altijd een bruin, beige of geel shirtje,
cap is netjes bruin, handschoenen en jas ook..

Ik heb echter ook een groene, een blauwe en een zwarte broek.
De blauwe broek hoorde eerst bij een set, maar inmiddels zijn het shirtje en het jasje te klein geworden,
dus deze 3 broeken draag ik gewoon iets wat vies mag worden/lekker zit, zonder naar de kleur te kijken :)

Moony_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:04

gewoon mijn rijkleren. die zijn voor mij niet zozeer paardrijkleding maar 'paarden, of stal' kleding. ik vin het lekker zitten en het mag vies worden.:j

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:06

Ik draag meestal oude kleding op stal, bijna iedereen ook wel (vrij grote manege).
Heb niet het idee dat ik er andes door behandelt word.

Mimichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:22

Heb me paardrijkleding wel een beetje op elkaar afgestemd, in een bruin/beige tint. Maar loop ook wel is in me trainingsbroek op stal met oude trui enzo. Maakt mij echt niet uit, ook niet wat andere aan hebben. Heb bijvoorbeeld ook een rode, groene en roze rijbroek en dat combineer ik met vanalles. Net wat lekker zit. Ik vind het persoonlijk lekker met rijden als me kleding niet te strak zit!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:26

Meestal heb ik wel kleding aan die bij elkaar passen maar als het echt ijskoud is zal het me een worst wezen hoe ik erbij loop als ik het maar warm heb haha! :P

Bij ons is het ook heel verschillend wat mensen aan hebben maar het maak mij niet uit, ik stoor me er niet aan ;)

Deianeira87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:28

Meestal loop ik op stal in mijn paardrijkleding rond, alleen als ik grondwerk doe heb ik een oude spijkerbroek aan of joggingbroek die vies mag worden, ik zorg wel dat het een beetje bij elkaar past.

Ammaretto1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:43

Het is dat ik 2 eigen paarden heb dus zie haast nooit iemand anders in rijkleding. Als je het mij vraagt vind ik het best wel belangrijk dat je er een beetje netjes bij loopt, Ik heb dan ook vaste setten die helemaal bij elkaar horen en passen. (In totaal 27 setten inclusief in ruiterkleding.)
Ben heel erg verslaafd aan Setjes en die dingen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:54

gewoon een rijbroek met mijn jophurs lange sokken en een T-shirt of een shirt en een fleece trui! ik kijk niet zo naar kleuren eigenlijk. zo heb ik een bruine rijbroek met een lichtblauwe fleece trui. vaak aan :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 16:59

Waar ik dat moment zin in heb. Over het algemeen mijn rijbroek met een shirt,trui,vest, bodywarmer, jas en/of gecombineerd.
Ik heb fleecetruien, t-shirts met korte en lange mouwen etc..

En als ik niet ga rijden; Gewone makkelijke kleding die vies mag worden.
Qua schoeisel mijn jophurs,oude nepuggs, thermolaarzen of gympen.
Ik hoef er geen modeshowtje van te maken.

iloveiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:01

Ik zoek alles bij elkaar. Altijd setjes etc. Dus als ik gewoon naar stal ga doe ik outdoor laarzen,bruine jas etc :).
Laatst bijgewerkt door iloveiwan op 22-03-11 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:01

Als ik in de winter bij -5 door een weiland loopt te ploeteren zal het me worst wezen hoe ik er bij loop als het maar warm is.

s' Zomers let ik wel een beetje op of de broek niet heel erg vloekt met het shirt maar verder... ik heb nog meer hobby's en wil ook nog graag elk jaar op reis, dan ga ik echt geen honderden euro's steken in matchende outfitjes voor bij het uitmesten. :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 17:06

Draag matchende kleding, nu geen echte paardrijkleding aangezien mijn paard nog niet zadelmak is, maar dan heb ik wel skinny-jeans aan en m'n G-star laarzen aan, die gebruik ik voor het wandelen met de hond en voor bij het paard (lekker warm) heb altijd een strak vestje/shirtje aan. Met rijden ben ik niet echt setjes fan, maar het moet wel een beetje matchen, maar ik kies daarbij voor basiskleuren zodat het eigenlijk altijd wel past ;-)

Heb verder een hekel aan slobberige broeken, shirts, truien of vesten, liever getailleerd etc.

Wat andere mensen dragen moeten ze zelf weten :)

_simon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:53

ik graag altijd een rijbroek en dan een bij pasen vest/shirt
en want bij mij dekje/peesjes past (kleur)

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 20:56

Ik draag het eerste en het beste wat ik uit de kast weet te trekken xD meestal een oud shirt wat of wanneer het kouder is een trui van mijn broer xD, naar kleuren kijk ik ook niet echt, meestal zijn het neutrale kleuren die ik draag donkergroen donkerblauw zwart.. dat soort en mijn rijbroeken zijn ook donker dus ja.. Maar ik kijk er absoluut niet naar. Paardrijden is mijn heerlijke ontspannen uurtje waarbij ik me altijd ongelooflijk vies maakxD. Mode komt daar absoluut niet bij te pas alleen comfort.

dropfruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 00:29

Ik draag altijd een spijkerbroek en een vest met een jas
Ik zoek altijd kleren uit die vies mogen worden en lekker zit
Ik kijk verder ook niet naar wat andere aan dragen

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 00:39

Gewoon een pet of muts, overall en klompen.

Ammaretto1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:54

Ammaretto1 schreef:
Het is dat ik 4 eigen paarden heb dus zie haast nooit iemand anders in rijkleding. Als je het mij vraagt vind ik het best wel belangrijk dat je er een beetje netjes bij loopt, Ik heb dan ook vaste setten die helemaal bij elkaar horen en passen. (In totaal 27 setten inclusief in ruiterkleding.)
Ben heel erg verslaafd aan Setjes en die dingen.

Typfoutje :D

boottjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 15:00

hallooo,

Ik probeer meestal wel een beetje kleertjes te kiezen die matchen!
Maar af en toe zie ik er ook echt niet uit hoor, alleen als je ziet wat er bij ons op stal rondloopt geeft dat ook niet zo veel, haha!

qua rijden vind ik het vaak wel fijn om een beetje strakke kleding aan te hebben, niet zo strak dat je jezelf niet meer kan bewegen maar ook niet van die loshangende flubber kleren! :o

Deejay_Simba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 13:00

Op stal heb ik meestal een spijkerbroek aan, of gewoon mn rijbroek. Maar als ik ga rijden trek ik wel altijd een rijbroek aan. Daarop heb ik altijd mijn paardrijjas, ook in de stallen.

Ik heb liever niet té strak, maar ook niet té los.

De kleuren maken me nooit zoveel uit, alleen het moet natuurlijk niet vloeken!!