Hoe bevalt een bodyprotector!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LoveHorses89

Hoe bevalt een bodyprotector!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 20:14

Ik wil graag weten van de anderen bokkers hoe een bodyprotector bevalt.
Heb je dan nog wel goede beweging? of zit je er ingesnoert.
En welke merk kan ik dan het beste nemen.
(als iemand toevallig nog 1 heeft liggen, maat M en die wil verkopen? :P ;) )

groetjes Marije
Laatst bijgewerkt door LoveHorses89 op 10-03-11 20:28, in het totaal 3 keer bewerkt

josje12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:20

Ik heb zelf ook een bodprotector,
Eentje met een soort blokjes vindt ik zelf persoonlijk lekkerder zitten dan die andere.
En met die van mij kan ik me gewoon vrij bewegen net zoals zonder maar natuurlijk moet je er wel even aan wennen.

hafjesliefde

Re: Hoe bevalt een bodyprotector!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:21

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:25

Ik rijd al 5 jaar met een Air-o-wear Zippa Woman uit Engeland, geeft me een veilig gevoel omdat ik bloedverdunners slik. Als ik hem aan doe merk ik het even, maar hij wordt warm en soepel door de lichaamswarmte en met rijden heb ik er totaal geen last van. Ik kan aansingelen, me omdraaien, voorover buigen enz. Insnoeren heeft geen zin, hij moet goed passen maar niet knellen.
Met dit weer is het heerlijk warm, 's zomers is het wel warmer dan zonder uiteraard.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:27

ik heb ook de air-o-wear, maar een ander model, word idd goed zacht met lichaamswarmte

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:30

Ook ik rij af en toe met bodyprotector, alhoewel het wel steeds minder wordt. Vind het absoluut niet in de weg zitten, het opstappen is misschien wat lastig als je paard niet stilstaat. Verder met rijden geen problemen. Het geeft mij vaak net dat extra zelfvertrouwen :)

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:38

Her zijn al heel veel topics over , gebruik even de zoek-functie en je komt al heel veel beoordelingen tegen !

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 22:54

Wat ik nu schrijf klinkt wel dom, maar ik verspil mijn geld er niet aan.
Ik vind het niet zo makkelijk zitten, maar ja je went er wel aan.
Zelf rijd ik er bijna nooit mee, alleen als ik op een volledig groene pony/paard zit, of als ik spring met een pittige pony/paard.
Bij ons op de manege hebben ze er duizende liggen, dus die mag ik dan eventjes lenen. ;)
Het is je eigen keuze of je er een draagt of niet :j

CarpeDiem45

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 23:09

Ik heb een bodyprotector van Rodney Powell al jaren, bevalt me goed, als ik 'em even aanheb wordt het foam warm en gaat het soepeler zitten. Wel goed passen voor je er één koopt, moet echt goed om je heen sluiten. Waar je ook op moet letten is of het ruggedeelte, onderaan bij je stuitje, niet tegen de achterkant van je zadel tikt, ik heb van mijn bodyprotector een stukje foam afgesneden omdat dit wel het geval was. Met buitenrijden heb ik de bodyprotector aan en meestal(!) met springen. Ik ben twee keer op dezelfde plaats van mijn paardje afgestuiterd omdat hij schrok, eerst keer zonder bodyprotector; gekneusde ribben en pas na 6 weken weer in het zadel en de tweede keer met bodyprotector...ik draaide me om in het gras en kon er zo weer opstappen :):)

Inge_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 01:03

Ik heb er een tijdje mee gesprongen omdat ik heel mijn vertrouwen kwijt was, maar moet zeggen dat je toch wel wat beperkt bent in je bewegingsvrijheid. Het geeft wel extra stevigheid.

Diana29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:30

Zowel ik als mijn 7 jarige dochter rij met een BP,ik heb er 1 met blokjes en die voel je absoluut niet zitten. Als je hem wel voelt is hij waarschijnlijk niet jou maat. Mij geeft hij vertrouwen. maar dat is persoonlijk :)

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:32

josje12345 schreef:
Ik heb zelf ook een bodprotector,
Eentje met een soort blokjes vindt ik zelf persoonlijk lekkerder zitten dan die andere.
En met die van mij kan ik me gewoon vrij bewegen net zoals zonder maar natuurlijk moet je er wel even aan wennen.

ik heb ook met blokjes, je merkt na een paar keer niet eens meer dat je hem aan hebt! van BR.
hij heeft wel 130,- gekost, maar het was het waard :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:36

Ik heb ook een bodyprotector maar ik vind hem vreselijk zitten. Hij zit me ontzettend in de weg, ik kan er niet fijn mee rijden. Knelt om mijn nek en borsten en schuift om de taille. Hij past dan ook niet goed, maar deze zat nog het beste van alles wat ik aan had gehad. Ik ga er ook geen van E 500,- kopen...

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:38

Een tip, je moet'm echt niet op de groei kopen of iets te groot.
Dat knelt onwijs je armen af, en voel je je echt een robot. :+

Maar als je een juiste maat hebt, vind ik het gewoon fijn om mee te rijden en stoort het niet.

Libbeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:40

Interessant om te lezen, wil er ook 1 kopen, maar weet niet wat voor 1 en of ze fijn zitten, ga deze tips even na hoor :)

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:44

@ arwen dan zit hij idd niet goed en als je dan valt heb je meer pijn dan zonder.

Zoals de rest ook zegt in het begin moet je er even aan wennen als hij dan warm wordt gaat hij soepeler zitten en voel je hem niet meer. Een goed passende bp tenminste!
Ik zou het zeker aanraden ik kan al niet meer tellen hoevaak ik er ooh zoveel aangehad heb in de laatste 12 jaar! En de prijs achja is wel een keer wat duurder maar gaat ook redelijk lang mee als je er netjes mee omgaat, dus liever een zadeldekje minder en goede veiligheid.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 08:48

Ik heb al een flink tijdje een bodyprotector en ik draag hem altijd! Heb echt heel lang gezocht naar eentje die goed paste! Naar verschillende winkels geweest. Ook moet je erop letten dat hij niet te lang is (even op een bokje gaan zitten bijvoorbeeld) en dat hij verder 'lekker' zit. Het was voor mij wel even wennen hoor! Maar na een tijdje merk je het helemaal niet meer (net als je cap eigenlijk). Het is in de winter zelfs nog wel lekker om aan te hebben, lekker warm! Maar in de zomer is het wel een beetje te heet af en toe! ;( Maar ik moet eigenlijk wel een bodyprotector dragen, heb namelijk mijn rug gebroken gehad een paar jaar terug en wil dat risico niet weer lopen (had ik eigenlijk toen aan moeten denken, maarja).

lovejoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 21:58

je moet hem wel precies op maat kopen.
Ik heb er zelf ook een, en bij elke x als ik viel was ik blij dat ik hem om had.
Mijn vriendin had hem een x niet om en die viel, Had de rug zwaar gekneusd!

Am96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:35

Ik heb een bodyprotector van Harry's Horse en ik vind hem super fijn. Ik heb wel eens bijna mn rib gekneusd, maar de bodyprotector heeft dat voorkomen.
Daarnaast is hij ook lekker warm met buiten rijden, ik vind rijden met een jas namelijk vrij irritant.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:58

Waar kun je bodyprotectors kopen met van die blokjes? :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 17:17

Ik vindt het fijner zonder bodyprotector maar bij springen is het verplicht.
je kan je beter bewegen zonder bodyprotector (vind ik:P)

bakbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:03

ik heb eerlijk gezegd nooit met en bodyprotector gereden dus kan je helaas niet verder helpen. :)

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 21:15

bakbak schreef:
ik heb eerlijk gezegd nooit met en bodyprotector gereden dus kan je helaas niet verder helpen. :)

Waarom reageer je dan? :+

Ik rijd altijd met bodyprotector, een equitheme. Vind het zelf erg fijn als een bodyprotector niet een lange achterkant heeft, dat zat bij mij nogal in de weg met mijn euh, vrouwelijke vormen. :Y) Hij was ook niet erg duur. Wel de juiste maat kopen en het liefste je laten adviseren in de ruitersportzaak.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 19:57

Ik rij alleen met bodyprotector als het nodig is bijv. als ik op een jongere pony zit of als ik een SGW omdat et verplicht is ik heb zo'n blauwe ik weet zo niet het merk volgens mij Harrys horse ? in het begin vond ik het behoorlijk wennen omdat de bodyp zich nog moet aanpassen aan jou maar later zit ie gewoon goed !

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 20:02

Ik heb er een voor cross,
Had eerst een riderpro, vond ik helemaal niet fijn (met rits)
Heb nu een hh flexfit (nieuwste, voldoet aan nieuwe veiligheidsnormen) stukken fijner, alleen met opstappen lastig (dan laat ik hem los) maar met rijden helemaal geen last van....