Paardenpaspoort kwijt?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Paardenpaspoort kwijt?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 12:27

Helaas zijn wij een paardenpaspoort kwijt geraakt. Overal hebben we gezocht, maar nergens te vinden.
Nou gaat dit betreffende paard verkocht worden en moeten we dus een duplicaat kopen, maar hemeltje wat een geld gaat dit kosten!

Allereerst aangifte doen bij politie of gemeente
Daarna consulent van KVTH of dierenarts chipnummer oplaten nemen en beschrijving laten maken.
En dan het spul opsturen naar de KVTH en wachten op een goedkeuring van de naam die bij hun bekend staat (in dit geval de fokker)
Wachten op een rekening van 175,-
En dan word een duplicaat toegestuurd.

Zijn er andere en goedkopere manieren bv kwpn o.d

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 12:56

Nog maar een keer goed zoeken dan.
Zal bij een andere instantie misschien nog duurder zijn omdat paard daar niet bekend is.

annebe

Re: Paardenpaspoort kwijt?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 13:15

Tja.. het houd op een gevens ogenblik een keer op met zoeken.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:18

Als het een trekpaard of haflinger is kan het niet bij het kwpn aangevraagd worden
dat lijkt me logisch.
Ik denk dat er weinig anders opzit dan deze weg zeg maar

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:18

Ik vraag me af,hoe kan het kwijt zijn. Je laat toch elk jaar inenten? Heb je het ergens mee naar toe genomen ?

xxNiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:36

Goed zoeken, denk ik..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:31

je hebt thuis overal gezocht? En in de auto? Wanneer heeft het paard de laatste enting gehad? Misschien nog op het staladres?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 12:31

Citaat:
Ik vraag me af,hoe kan het kwijt zijn. Je laat toch elk jaar inenten? Heb je het ergens mee naar toe genomen ?

Wij laten de paarden al een tijdje niet meer enten. Dit jaar beginnen we met endurance en krijgen de paarden die mee gaan weer een nieuwe basis enting.

vEigen_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:33

Het antwoord kun je vinden op de website van het PVE (www.nl-paardenpaspoort.nl):

Wat moet ik doen bij verlies of diefstal van het paspoort?
Het paspoort is een belangrijk waardedocument. Bij verlies of diefstal kunt u een duplicaatpaspoort aanvragen (als de identiteit van het paard nog wel vastgesteld kan worden via de transponder) of een vervangend paspoort (als de identiteit van het paard niet vastgesteld kan worden). Bij de aanvraag dient een uitgebreid vragenformulier te worden ingevuld.
Om te weten waar de aanvraag moet worden ingediend, moet u weten welke erkende instelling het originele paspoort heeft uitgegeven. Als u dat niet weet, kunt u die informatie ook achterhalen via de transpondercode.

Het aanvragen van een duplicaat of vervangend paspoort is duur (tot € 175). Ook worden aan het paard beperkingen opgelegd (bijvoorbeeld uitgesloten om te leveren aan een slachterij).