Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Flo123 schreef:Een oud paard leert wat langzamer dan een jong beestje. Net als bij kinderen. Ze willen toch ook dat kinderen op de basisschool zo vroeg mogelijk les krijgen in engels, dan leren ze het snelste..
Suc6!
Paarden zijn geen mensen he?
Een oud paard kan gewoon prima wat leren, of hij nou 10 of 25 is maakt niet uit. De beperkende factor kan zijn lijf zijn, dat werkt op z'n 25ste waarschijnlijk niet mer zo soepel mee als toen hij 10 was.
Gowines schreef:Ik wil hem nog wat dressuur dingetjes leren zoals; piaffe, fatsoenlijke galopwissels, spaansepas etc
uiteindelijk mijn shet er ook onderdoor laten lopen

knollentuin schreef:je noemt nogal wat dingen op zeg! ik weet niet wat je eigen rijervaring is maar een paard op die leeftijd die heeft wel een bepaalde basis en flinke conditie nodig om hier ook maar aan te beginnen,het ligt er dus niet alleen aan hoe oud het paard is maar ook hoe is zijn conditie en africhting en ? heel belangrijk hoe ben jij onderlegd om dat aan je paard te leren?