Welke verzekering paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Welke verzekering paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 16:01

Ik ben alle kosten een beetje op een rijtje aan het zetten voor mijn eigen paardje (jaja, komt steeds dichterbij! :o :D)
maar nu.
De verzekering..

Welke verzekeraar is het best? En wat zit er allemaal bij in?
En wat houdt het 'verzekeren tot een bepaalde waarde' in?
Het paardje wat ik wil kost 3000 euro, het is een NRPS merrie van 6 jaar op B niveau.
Via Hippo kwam ik uit op 31,64 uit per maand. Kan dit kloppen?
En wat betalen jullie aan verzekering, en wat zit er bij in?

cissy

Re: Welke verzekering paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:09

als je de zoekfunctie gebruikt dan zul je heel wat topics vinden want dit onderwerp is al heel vaak voorbij gekomen.

akoene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 13:58

Ik heb ook Hippo en die bevalt prima. Ik denk dat je het beste even de polissen naast elkaar neerlegt en vooral kijkt naar de punten die jij belangrijk vind.
De polissen zijn te vinden op de sites van de verzekeringen

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:29

de kosten van een verzekering is puur wat je wilt verzekeren en het verzekerde bedrag. Ik heb Efo

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:05

Hoi, ik ben bij De Buyl.

Paard is verzekerd voor alles (van breuken tot operaties en diefstal.)
5000 euro operatiekosten op een jaar (met franchise van 200 euro per schadegeval)
en voor 8000 euro indien sterfte.
Kost me 600 euro per jaar.

- Vorig jaar 2 koliekoperaties achter de rug (zie onderschrift) met mijn vorig paard. Alles op en aan heeft me dit in totaal +-10.000 euro gekost. (opleg opereraties/onderzoeken uit eigen spaarpotje: +-5000 euro) en heb ik bij zijn sterfte 6000 euro teruggekregen van de verzekering...

sindsdien raad ik iedereen verzekering aan!!

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:07

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:10

Ik zit bij Hippozorg, paard is uitgebreid verzekerd met beperkte ziektekosten. Heb de verzekering tot nu toe nog nooit nodig gehad. Ik betaal 250 per jaar, weet even niet precies voor welk bedrag mijn paard verzekerd is, geloof rond de €2000.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 21:02

__Nienke schreef:
Ik zit bij Hippozorg, paard is uitgebreid verzekerd met beperkte ziektekosten. Heb de verzekering tot nu toe nog nooit nodig gehad. Ik betaal 250 per jaar, weet even niet precies voor welk bedrag mijn paard verzekerd is, geloof rond de €2000.

Okee dankjewel!
Wat zit er allemaal bij jouw verzekering in dan?
En wat houdt het in als je een paard voor een bepaald bedrag verzekerd?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 22:16

Mijn paard is verzekerd bij hippozorg. Verder kan ik je er weinig over vertellen want je komt er pas achter wat je aan een verzekering hebt als je hem nodig hebt.
Mijne is alleen voor de dood verzekerd dus dood door ziekte of ongeluk. Dan krijg je zeggen ze 100% uitgekeerd. Hoop het niet nodig te hebben maar you never no.

vEigen_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:39

Er is niet een 'beste' paardenverzekering, je kunt het beste de voorwaarden goed doorlezen en voor jezelf bedenken wat je het meest belangrijk vind. Bijvoorbeeld hoe en wat er uitgekeerd wordt als je paard overlijdt of hoe de werkwijze is als je paard niet meer geschikt is voor het doel waarvoor je het hebt aangeschaft.

Leden van Vereniging Eigen Paard krijgen overigens 10% ledenkorting op de paardenverzekeringen van Hippo Zorg. Kijk hier voor meer informatie

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:04

Lizzyy schreef:
En wat houdt het in als je een paard voor een bepaald bedrag verzekerd?

Dat je niet meer dan dat krijgt uitgekeerd als je kosten declareert.
Overweeg ook de optie om zelf geld opzij te zetten voor je paard, premie die je betaalt is weg als je niets hoeft te declareren, zet je het op een spaarrekening dan wordt het alleen maar meer als je geen kosten hoeft te maken.

zhivago11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 14:18

Equine Risk www.uwpaardverzekeren.nl valt onder hippo zorg. heeft ook de 10% korting als je lid bent van vereniging eigen paard!