Sommige denken hun paard te kunnen belonenen met wat flinke kloppen in de hals en andere vinden dat afschuwelijk en geven wat aaitjes en kriebels, Hoe is het nu echt?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
M_Vainqueur schreef:Het is maar net wat je je paard 'aanleert' als ik mijn paard klopjes op de hals geef springen zn oortjes gelijk naar voren. Lijkt me dan niet dat die het niet prettig vind.
.
en ja het was als beloning bedoelt.
Pinkey schreef:Ik ga met troi mee. Ze leren waarderen wat jij ze aanwent, al is een aaitje iets makkelijke/sneller te begrijpen omdat het 'natuurlijker' is. Maar aangezien het klopje op de hals als algemene beloning wordt gezien is het niet lasrtig aan te leren.
Al kwam ik laatst een vrouw tegen die haar paard zo haar op de hals aan het klopen was dat mijn pony er van schroken ja het was als beloning bedoelt.
Als mijn pony iets doet wat echt niet mag geef ik een pets op haar hals met mijn hand, het niet handig om tegenstrijdige signalen te geven dus mijn beloning is dan ook een aai/kriebel.
Lieshorses schreef:Ok,
en bedoel je dan klopjes dus zacht, of echt kloppen? Klopjes vind ik namelijk wel wat beter dan harde kloppen
M_Vainqueur schreef:Het is maar net wat je je paard 'aanleert' als ik mijn paard klopjes op de hals geef springen zn oortjes gelijk naar voren. Lijkt me dan niet dat die het niet prettig vind.
), maar anders niet sjorsie schreef:hangt van het paard af, sommige paarden worden nerveus van klopjes, al kunnen sommige mensen ook erg overdrijven , als die belonen hoor je dat op vele meters afstand nog heel hard, dat lijkt me nou niet echt fijn

Het paard wat ik nu rijd vind het fijn om een aai over zijn hals te krijgen, word hij een soort van opgelucht dat ie het goed doet..