Het helpt wel degelijk hoor, een goede laars. Vooral het gedeelte bij je enkels, dus het bewegen van je voeten tegenover je onderbenen. Je hebt met een goede laars veel meer steun omdat het een geheel is, en dat helpt wat betreft een stillere (onder) been houding. Vind ik dan. Ik merk zelf met rijden ook duidelijk verschil wanneer ik met mijn laarzen rij of met chaps, niet dat ik dan meer mijn benen beweeg, maar je voelt dat het allemaal veel losser en soepeler is bij je onderbenen en voeten.
Ik ken deze laars niet en ben er ook niet mee bekend, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.
dank je dewirox. mn been ligt ook bijna stil. maar hij was dr nieuwsgierig naar. maar zei toen al dat laarzen aardig prijzig waren. kwam toen deze tegen. zag dr voor deze prijs wel goed uit. ben benieuwd.
Ik weet niet of je gewoon manege lessen rijd of dat je echt bijna elke dag rijd? Als dat zo is zou ik toch andere laarzen aanraden, ik denk namelijk niet dat deze laarzen heel veel meer steun bieden en meestal worden ze wel vrij snel 'lelijk'. Maar als je gewoon 1/2x in de week rijd lijken deze laarzen mij prima, en ze hebben inderdaad een mooi prijsje .
En anders kun je de leren mondoni's misschien ook passen. Die zijn helaas wel 60 euro duurder, maar die hebben een rits tot onderen waardoor hij wel geschikter is voor mensen met een hoge wreef
swing laars is een laars die bij Bieman vandana komt en die kan je overal kopen
Maaiike94
Geplaatst: 10-03-11 12:17
Deze laarzen kun je ook bij de Welkoop kopen hoor, ik heb ze zelf ook gehad. Ze waren binnen een half jaar kapot (de binnenvoering), ze geven bovendien ook totaal geen stevigheid of steun.
Ik heb ook die laarzen, zitten goed want ik heb ook brede voeten, hoge wreef en flinke kuiten! Maar de binnenvoering gaat idd snel stuk, bij mij na een jaar en dat is echt super irritant want die komt dan elke keer mee naar buiten en er komen daardoor bobbels in je voering. Nu heb ik de leren laarzen van Mondoni en hoop dat ik daar lekkerder mee kan rijden, ik ben ze nu nog aan het inlopen.