Volgende week nog scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Volgende week nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 14:11

Normaal scheer ik mijn paard 2x per jaar, ik had gedahct dit jaar 3x te moeten scheren omdat ik eind september hem voor de 1e keer kaal gemaakt had.

Maar toen ik hem voor de 2e keer wilde scheren werd het zoooo koud en heb ik hem naar een pensionstal gebracht. Het was toen niet nodig want wedstrijden ivm sneeuw zouden er voorlopig niet zijn. En het was zooooo koud dat je niet eens wilde scheren omdat je handen eraf vroren. Op een gegeven moment wende ik eraan en dacht zo gaat het ook wel.

Hij staat nu thuis en verhaart al een paar weken behoorlijk, toch vind ik hem niet netjes eruit zien en ik haat al die haren. Normaal groeit zijn zomervachtje aan en dan valt het niet zo op dat hij verhaart, nu dus wel.

Zou ik hem nu nog gewoon kunnen scheren zonder zijn toekomstige zomervacht te beschadigen? Of zit die er nog niet onder? Verliest hij zijn glans in de zomer als ik hem nu scheer?

TeeGee

Re: Volgende week nog scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:15

Scheren kan altijd, dat van die zomervacht is imo een fabeltje :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:16

je kan gewoon scheren hoor, ik heb in het verleden ook vaak tegen het voorjaar aan nog geschoren wat zelfs in de zomer nog wel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 15:31

Ik wilde het volgende week doen want dan is mijn vader op vakantie, die begint anders ook te zeuren dat ik dat niet meer moet doen. Hij was ook degene die mij zei dat het te koud was vd winter haha.

Maar als het mooi weer is ga ik gewoon scheren! Ik kijk liever naar een fris paard en met rijden/zweten is het ook prettiger.

laurieanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:43

kan je gewoon doen hoor! :) ik ken ook iemand die het zelfs altijd later doet, rond april, maar dat is ook omdat die shetjes nooit hun wintervacht kwijt konden raken, maar zij heeft ook nooit problemen met een beschadigde zomervacht gehad :)

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:44

gewoon scheren.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:53

Ik scheer nu 3 jaar paarden, en scheer zelf na december niet meer i.v.m met de zomervacht. Als je even een paar weken wacht is de wintervacht zo weg.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 16:52

Gewoon doen hoor, dat de zomervacht dan lelijk terugkomt is echt een fabel. Mijne is vorige week geschoren.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:22

Ik heb vorige week ook de shetten nog geschoren. Voorgaande jaren altijd prachtige zomervachten gehad. In mei/juni scheer ik ze weer