Wie kan me helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

richardjuh1

Wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 19:23

Hey,

Ik ben een jongen van 20jaar en ik zou graag iets voor mezelf willen beginnen!
Ik zat zelf te denken aan iets van een soort Paardentaxi.
Alleen is mijn vraag of hier veel vraag naar is! ik woon zelf in Enschede en dan zou ik door heel Nederland rijden!
Dus mensen reageer allemaal als je er wel belangstelling voor hebt en misschien wel leuke/goede ideeen!

Groetjes

bromfiets

Re: Wie kan me helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:25

Daar is op zich best wel vraag naar, alleen moet je naam maken met rustig rijden en scherp geprijsd zijn. Dan zit je goed ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:27

richardjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 19:28

Ja klopt dat is wel waar ja!
ik ben nu eigenlijk even aan het kijken hoeveel vraag er eigenlijk naar is en alles!

richardjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 19:31

hey bedankt voor de link ;)

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:51

Naast rustig rijden en scherp geprijst is ook een zeer goede omgang van belang en kennis van problematisch te laden paarden. Ik weet niet wat je achtergrond is, maar verdiep je daar eens in.

richardjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 20:10

ja dat snap ik, ja daar ga ik me zeker in verdiepen ja!
maar ik was benieuwd hoeveel vraag er eigenlijk naar is haha!

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:17

Als jij je heel flexibel opstelt, kwaliteit levert en commercieel werkt, kun je daar best een goede boterham uit verdienen.

richardjuh1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 20:19

ja dat klopt ook wel ja! en ik heb een paar jaar als kok gewerkt. en ben sinds afgelopen zomer ziek en nog steeds. en het zou heel goed kunnen dat ik niet meer in de horeca kan werken en misschien is dit toch iets wat dan wel goed zou kunnen

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:28

Houd er wel rekening mee dat je het eerste jaar niet veel zal verdienen.

Je zal eerst moeten investeren in een degelijke combinatie, dus een trailer en een goede trekauto.
Dan ben je al snel zo rond rond de 15 - 20.000 Euro kwijt.
Wil je het echt goed doen, dan ga je je vrachtwagen rijbewijs halen, en koop je een vrachtwagen waarmee je meer paarden kunt vervoeren.

Verder moet je tegenwoordig voor commercieel vervoer ook een certificaat vee vervoer halen.

Houd ook rekening met diverse verzekeringen die je zult moeten afsluiten.

Er is opzich veel vraag naar, de helft haakt echter al bij het horen/zien van de prijzen, want die verwachten dat je voor 50 Euro het halve land doorrijdt.

Je zult ook om moeten kunnen gaan met paarden, het zal regelmatig voorkomen dat je deze zelf moet laden en lossen. Dus ook de moeilijk laadbare.

Het is ook afhankelijk van waar je woont en hoeveel mogelijke klanten je in je omgeving hebt. Je woont in Enschede, ik zie niet zo heel vaak oproepen in die omgeving voorbij komen. Het is toch voornamelijk omgeving Zuid Holland, Utrecht etc.
En je kunt wel zeggen, ik rijd door heel NL, maar elke km moet toch door de klant betaald worden, dus als jij eerst half NL door moet rijden voordat je kunt laden, worden de kosten te hoog.

Als je hiermee je boterham wilt verdienen, moet je eigenlijk zorgen dat je iedere dag klanten hebt, en als je het echt goed doet, kun je van klant naar klant rijden of zelfs combinatie-ritten uitvoeren.
Van 2 of 3 klanten per week kun je echt niet leven als zzp'er.
Laatst bijgewerkt door stefanvi op 06-03-11 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:30

Volgens mij krijg je dan voornamelijk probleemgevallen die van je diensten gebruik willen maken....
Kun je dat aan (oplossingen verzinnen en weten hoe je het moet aanpakken als een paard moeilijk doet bij het laden en/of rijden) én wil je dat je spullen aan doen?

Ik heb voordat ik zelf mogelijkheden had, altijd wel wat kunnen regelen met bekenden (al dan niet tegen een vergoeding) Zou niet zo snel een vreemde bellen, tenzij ik echt een probleem zou hebben..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 08:41

Ik denk dat je dit 'rijden' echt voor erbij moet zien. Lijkt mij niet dat je jezelf daarvan kan onderhouden.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:56

ik denk dat het voor mensen die zelf niks hebben, een uitkomst is. Maar houd er rekening mee dat je niet alleen de makkelijke paarden hebt. Ik heb het pas nog gezien (en geholpen) bij een lading van een paard dat heeft 6uur geduurt (2x 3uur) (GEEN COMMETAAR OVER).. dit was een wild paard van 6, die al meerdere keren een onderste boven in een trailer had gelegen en die moest naar het buitenland wegens verhuizing... das niet altijd even leuk...

voor mijzelf.
Ik ga deze zomer bijvoorbeeld met mijn paardje naar drenthe en zelf woon ik noord-brabant, ik maak zelf ook gebruik van iemand in mijn om omgeving die mij en mijn paard heen en weer rijd!, op zich maak ik ook gebruik dus van een soort taxi. Ik denk persoonlijk dat als je een beetje een goede naam opbouwd er best wel markt in is.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 15:21

Er is opzich best wel markt voor, maar je moet het van tevoren wel goed uitwerken en qua geld goed voor elkaar hebben. Ik heb hier ook een ondernemersplan liggen voor mezelf om in de paardentransport verder te gaan, maar het al erg veel ervaring met moeilijk te laden paarden, want ook deze dieren zul je moeten vervoeren, en indd combinatieritten, goed kunnen plannen alles organisatorisch goed voor elkaar hebben. En goed materiaal :). Het is alleen niet zo dat je hier direct vervaning van een andere baan hebt, dat duurt wel een lange tijd en daarvoor zul je ook hard moeten werken en veel van huis zijn...

Het is hier alleen kwestie van afwachten wanneer ik het op ga pakken en hoe het te combineren is met de toekomst. Mijn vriend is ook chauffeur, dus we zouden het eventueel later in de toekomst samen kunnen gaan doen.

PaulineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 23:02

Ik ben zelf vorig jaar officieel begonnen met paardenvervoer. Ik doe dit naast mijn werk als freelance retail signing adviseur. Het is inderdaad niet simpel om hier een volledige boterham mee te verdienen. Er is behoorlijk wat vraag naar paardentaxi's maar veel mensen verwachten dat het veel goedkoper kan. Wat dus niet mogelijk is... Je hebt een goede, onderhouden combinatie nodig. Een B-E rijbewijs, certificaat verantwoord veevervoer en de nodige ervaring met paarden. Veel succes met jouw plannen!

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 14:27

Kan je het niet naast een vaste baan doen? Ik lees vaak dat mensen vervoer zoeken hier op bokt! Alles goed in de gaten houden en inderdaad scherpe prijs aanhouden, net iets lager gaan zitten dan anderen. Helpt altijd!