Jodphurs én laarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocomelll

Jodphurs én laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-11 16:52

Hallo, bokkers!

Ik ben van plan een paar jodphurs te kopen, omdat ik eigenlijk geen echte stalschoenen heb. Nou vroeg ik me af of dat wel écht nodig zou zijn, aangezien ik ook al een paar rijlaarzen heb (daar zou ik ze dus niet voor gebruiken)
Dus, mijn vraag was: Is het handig om een stel jodphurs aan te schaffen, en wat kan je ermee behalve rijden?
Bedankt!

Sence

Re: Jodphurs én laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:58

Behalve rijden, deed ik ook altijd al het stalwerk op mijn jodphurs, omdat ik ze erg fijn vond lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:59

Ik heb zowel stalschoenen als rijlaarzen(leer).

Ik gebruik mijn stalschoenen ook wel eens om te rijden. Verder doe ik er mee uitmesten, wandelen (zowel met paard als zonder ;) ).
Als je voor stalschoenen gaat kijken zou ik dus ook echt naar schoenen kijken en niet naar jophurts. Stalschoenen zijn vaak wat steviger en beter bestand tegen modder en vieze stallen. Zelf heb ik Mountain horse schoenen. Ze zijn redelijk prijzig maar wel degelijk.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 17:00

uik ben heel zuinig op mijn laarzen dus als ik klaar ben met opzadelen doe ik mijn laazen pas aan.
verder loop ik op stal altijd op mijn jodphurs ook eht stalwerk.

ShenziMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 19:27

Ik heb ook jodphurs en rijlaarzen, en net zoals de andere rij ik ook vaak met mijn jodphurs.
Vind ze ook fijn zitten (:

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:59

De mountain horse schoenen zijn heerlijke schoenen! Gewoon die lompe zegmaar. Ze zijn niet mooi maar lopen het lekkerst van allemaal. Je kunt er ook heel fijn mee rijden hoor, maar zelf rij ik met nette jodphurs met chaps of laarzen omdat ik dat veel mooier vind staan. Maar die moutain horse schoenen zijn goddelijk om op te lopen!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:57

EliseLukas schreef:
De mountain horse schoenen zijn heerlijke schoenen! Gewoon die lompe zegmaar. Ze zijn niet mooi maar lopen het lekkerst van allemaal. Je kunt er ook heel fijn mee rijden hoor, maar zelf rij ik met nette jodphurs met chaps of laarzen omdat ik dat veel mooier vind staan. Maar die moutain horse schoenen zijn goddelijk om op te lopen!

Helemaal mee eens. M'n schoenen zijn nu na 5 jaar echt stuk dus ben op zoek naar nieuwe maar ik denk dat het weer dezelfde gaan worden omdat ze zo fijn zitten :o

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:11

Ik heb mn jodphurs aan als ik op stal bezig ben met uitmesten oid. Pas als ik ga rijden trek in mn laarzen aan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:12

Ik trek mijn laarzen pas met rijden aan, maar heb voor het stalwerk gewoon scapino schoentjes van €3,- Vond het zonde om daar €80 aan uit te geven.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 22:15

Ik heb ook jodphurs naast mijn rijlaarzen. Mijn rijlaarzen gebruik ik enkel om te rijden en ik doe ze pas aan als paardlief opgezadeld is.

laurieanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 21:35

ik gebruik ook jodphurs voor alles behalve rijden, als ik dan ga rijden wisel ik ze op voor mijn laarzen en daarna ruil ik mijn laarzen weer op voor jodphurs :)

Axioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 00:39

Ik gebruik mijn jodphurs voor alles: ze kunnen heerlijk goed tegen vocht en allerlei viezigheid en zijn altijd snel proper gepoetst. Voor het rijden combineer ik ze met chaps. Ze stappen ook heerlijk en zitten geweldig comfortabel! Dankzij de stevige hak en het profiel in de zool zijn ze ook ideaal voor in de sneeuw :)
Bovendien draag ik ze wel eens gewoon onder een jeans (spijkerbroek): ziet er erg leuk uit, al zeg ik het zelf! :j

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 18:29

ik vind jophurs fijner dan laarzen, ik rijd zelf ook vaak met jophurs en chaps

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:25

Ik heb dan geen jodphurs maar stalschoenen waarmee ik kan rijden en ik vind het handig om schoenen en laarzen te hebben. De laarzen gebruik ik alleen voor het rijden en de schoenen voor alles erom heen als ik bv ga longeren of alleen naar buiten/binnen moet brengen.

krislove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:03

je kan er eigenlijk alles mee doen wat je ook met rijlaarzen kan doen dus eigenlijk is het niet nodig. :+

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:58

koop ergens een goedkoop paar schoenen en doe je stal daarmee :)) doe ik ook

isabelle_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 19:08

ik gebruik mn rijlaarzen om te rijden en jophurs ook om te rijden in combinatie met chaps.
Zo hou ik mn laarzen netjes ( bijv als het stoffig is of regent.)
Stalwerk doe ik ook op jophurs

Zombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 21:50

Ik vind jophers wel ideaal. Je kunt er lekker mee op stal rondbanjeren en ook mee op het paard stappen wanneer je even geen zin hebt om je laarzen uit de zadelkast te pakken.

EliseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:22

IK gebruik mijn jodphurs voor het stalwerk/wandelen met me paard enz. maar ook voor rijden in combi met chaps, geweldig!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:33

ik heb geen laarzen alleen jodphurs en chaps. Als ik zie hoe vaak en hoe lang ik rondloop op stal met m'n jodohurs in verhouding met effectief rijden, zou het zonde zijn om goede rijlaarzen hiervoor te gebruiken.
Maar ik geniet echt van het werk rond de paarden: mesten, voeren, hooi op de weide gooien, paarden binnen en buiten halen of naar de stapmolen, toiletteren,...

louise25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 11:50

ik heb inderdaad ook alleen jodphurs want vind laarzen toch niet goed bij mij zitten.
maar ik rij nu wel een tijdje zonder chaps omdat ik 2 verschillende maten er van gekocht heb. :+
lekker slim weer haha.

liefmeisje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:44

Ik vind het eerlijk gezegd niet nodig want met jodphurs en rijlaarzen kan je eigenlijk precies het zelfde.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 15:48

Ik heb leren laarzen om te rijden, stevige stapschoenen voor stalwerk, en gewone rubber laarzen (die groene die iedereen heeft) als de weide echt blubber is.

HeraLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:54

ik vind jodphurs veel handiger, met chaps eroverheen :]
Ik krijg ze makkelijker uit, En ik vind zelf rijlaarzen minder fijn zitten, Maar dat is mijn mening,
En je kan het ook wel gewoon aantrekken als je iets mer paarden gaat doen, Of alleen stal uitmesten bijvoorbeeld.

Jessica078

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 14:51

bij mij gaan oude schoenen altijd aan naar de manege/stal... Ik loop er niet elke dag rond, maar vind het wel fijn. Dan hoef ik ook niet voorzichtig te doen omdat ze anders kapot gaan ;) en ik loop nu al jaren op oude nikes (ook in de regen en in de kou) maar ze zijn nog steeds niet kapot :)