Kind laten rijden met Bodyprotector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OldSkipper

Kind laten rijden met Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 18:54

Onze dochter van 7 kreeg vandaag weer vliegles. Ze rijd op een fjord van 1.50 dus t is best een eind naar beneden. Ze kwam vandaag ook best rottig terecht tegen zijn achterbenen aan. Gelukkig deed ie niets, maar had er niet aan moeten denken dat ie van schrik geslagen had.
Ik vraag me af of een bodyprotector in zo'n geval nuttig is, en hoe rijd dat met zo'n ding aan? Kun je je nog wel een beetje vrij bewegen, is het geen belemmering? Ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee namelijk.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:57

Zeker een bodyprotector, ik rijd er al jaren mee en doe m altijd aan met springen, eventing en op grote paarden naar buiten gaan. :j
Heeft me al heeeel wat verwondingen bespaart!
Zou er een met blokjes kopen die voel je niet en belemmert je ook niet.
Wel zorgen dat je de goede maat hebt anders gaat het echt niet helpen. :)

bromfiets

Re: Kind laten rijden met Bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 18:59

Als ze vaker valt zou ik er een aanschaffen, beter het zekere voor het onzekere.

OldSkipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 19:03

Nou ze rolt er inderdaad wel regelmatig af, de fjord is ondanks dat t een schat is nogal een "grappenmaker" :roll: . Zo'n bodyprotector werkt dus ook goed als je een klap van een paard krijgt?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:13

Zeker, ik ben al vaker goed hard gevallen (op hindernissen, op boomstammen, grond, koprollen gedaan enz, goed getest iig :D ) maar het helpt echt super.
Zonder de BP durf ik te wedden dat ik al eens wat ribben had gebroken en mn rug echt kapot had kunnen zijn. Niet voor niets verplicht in de SGW :)