Bij mijn verzorgpony merk ik dat ze in de zomer veel meer relaxed is en in de winter bijna niet te rijden.
Merken jullie dat ook? Wat doen jullie eraan? Hoe doen jullie paarden/pony's verzorgpaarden?
Ik ben benieuwd
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

In de zomer is het best een duffe knol, terwijl hij in de winter veel meer energie heeft. Zodra het vriest en/of sneeuwt loopt hij lekker door
Sowieso werkt hij graag hoor, maar in de zomer gaat het net wat minder snel en als het klammig is laat ik 'm maar liever staan, dan kan hij z'n warmte niet goed kwijt. Wanneer ik hem in de zomer uit de wei haal zie je hem denken: ohneeeeeeeeeeeee, niet aan het werk!
Die uitdrukking verandert meteen wanneer ik hem onder de slang zet en lekker afspuit, koekje erin, knuffel en weer op het land... wanneer het te warm is hoeft hij niet te werken, hooguit 's avonds laat of 's ochtends voor 9 uur.
hoe warmer hoe lekkerder hij in z'n vel komt te zitten denk ik, gisteren kwamen er al wat vrolijkheids bokjes uit, en heeft hij een dik uur gespeeld samen met een andere ruin, steigeren, happen, proberen deken en halster af te doen