Paspoort veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nattaass

Paspoort veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 23:11

Ik wil een veulen gaan kopen, alleen dit veulen heeft nog geen paspoort
nu las ik op de KNHS dat een veulen binnen 6 maanden zijn paspoort moet
hebben, maar het veulen is al 6 maand en heeft nog niks omdat de eigenaar
dat nog niet wilde. Mijn vraag is nu, wat zijn de consequenties als ik het veulen
dus koop en zelf zijn paspoort aan vraag, dan hij namelijk al meer dan een half
jaar oud. Ik wil tegen die tijd graag wedstrijden gaan rijden dus dat moet sowieso
nog wel kunnen. Ik hoop dat iemand van jullie mij kunnen helpen :)

Lfs Natasja

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:16

Geen probleem hoor dat paspoort, onze haflinger is met 8 maanden naar onze stal gekomen. En is bij ons gechipt en gelijk geënt. Je kan alleen geen stamboom meer vragen geloof ik, dit moet binnen een bepaalde tijd en veulen moet nog naast ma lopen.

edit: ik weet niet hoever je veulen staat (als je hem koopt) maar voor een korte afstand kan je de gok nemen en thuis laten chippen, met een langere afstand zou ik een dierenarts daar even vragen voor de chip.

aslo

Re: Paspoort veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:25

In principe mag je het veulen niet vervoeren als deze geen chip en paspoort heeft. De kans op controle hierop is vrij klein en de meesten nemen dat risico. Je kunt 'm danbij je thuis laten chippen, formulier invullen en opsturen naar een paspoort uitgevende instantie. Je krijgt dan t paspoort met nota thuis gestuurd.

friesiszwart

Re: Paspoort veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 09:05

Indien je bij het veulen papieren kunt krijgen zou ik hier zeker achteraan gaan. Dus laten chippen en daarbij de gegevens van de merrie inleveren alsmede de dekbon zodat ook de vader op het papier vermeld kan worden.