Omheind gebied waar ruiterbewijs NIET verplicht is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PetraVANL

Omheind gebied waar ruiterbewijs NIET verplicht is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 22:36

Gezien ik het ruiterbewijs grote onzin vindt ben ik opzoek naar een omheind gebied waar je deze niet voor nodig hebt, ik heb van alles gehoord over natuurmonumenten maar op hun website staat overal dat deze wel verplicht is.

Wie o wie kan mij hier meer over vertellen, ik woon in Amsterdam maar vind het Afmsterdamse bos niet geschikt om een 3 jarige voor het eerst mee naar toe te nemen, lees als ik zoek een park waar geen vrachtwagens met met 90 over de weg sjeesen!

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:37

euhm noord hollands duinreservaat?
Alleen een dag of jaarkaart verplicht. Deze kan je gewoon aan het loketje kopen :)

dat is trouwens bij Heemskerk,dus nietzover rijden vanaf A'dam. Half uurtje denk ik.

snoozel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:44

Is dat dan verplicht?
Mja ik kom van belgie, maar hier is het zeker niet verplicht!
Ik vind het ook onzin, zo'n ruiterbewijs, ik denk dat ik het pas haal als het hier ook verplicht word...

PetraVANL

Re: Omheind gebied waar ruiterbewijs NIET verplicht is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 23:05

het is alleen verplicht in gebieden die dit zelf verplicht stellen, halen is echt onzin, ze verkopen het alzijnde verzekerd zijn maar iedereen die een WA verzekering heeft is sowieso verzekerd tenzij je je paarden(minimaal 5) bedrijfsmatig houdt, maar ook dan heb je een WA verzekering aleen een duurdere..

Zal het absoluut niet halen. Noord hollands duinreservaat is dat niet het zelfde als de amsterdamse waterleidingsduinen? en is dit wel omheind? anders wel een bizar goede tip!

snoozel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:13

Ze maken het toch moeilijk tegenwoordig! :P
Dan kan ik je jammer genoeg niet helpen.. :s

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 23:20

Bij deze, Esther_r20 ik heb echt geen idee hoe ik je kan bedanken! wat heerlijk zeg, zo dichtbij! het is voor mij maar 5 minuutjes langer traileren en ik ben echt al maanden op zoek geweest! SUPER!!!

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:25

Noord-Hollandsduinreservaat is super om te rijden. Heemskerk, castricum, egmond en verder! Parkeren kan makkelijk bij Johanna's hoff.
Delen van dit gebied zijn omheind doordat er schotsehooglanders staan (Zien er erg indrukwekkend uit maar doen verder niets)
In egmond staan deze ook en hier staan ook paarden. Heerlijk rijden hier, doe ik elke week!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:30

Ik ga juist met mijn jonge paard naar het amsterdamse bos,spaarnewoude of het twiske omdat ik de paden in het noordhollands duinreservaat echt bagger vind zo smal en vaak diep.

hou er wel rekening mee dat als je in het weekend gaat dat je na 11 uur gaat want voor 11 uur mogen de mountainbikers vrij door het bos crossen.

heb je spaarnewoude al eens geprobeerd?

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 23:45

De paden in het Amsterdamse bos zijn heerlijk! mijn inmiddels 4 jarige is (met mij erop) echter aangereden door een vrachtwagen die achteruit een parkeerplek afreedt, gevolg Petra trauma, Paard trauma.. Vind het gewoon een veilig gevoel dat ook als ik er wel af val dit soort dingen niet kunnen gebeuren..

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:47

Voor zover ik weet sjezen er geen vrachtwagens door het Amsterdamse bos hoor :P Heb er altijd in alle rust gereden.

Misschien is spaarnwoude wel iets? :)

EDIT: Lees nu je berichtje hierboven, dat is inderdaad wel heel vervelend!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:54

mag ik vragen waar dat is gebeurt in het amsterdamse bos?
ik zet mijn trailer altijd aam de kant van de camping. als je langs de camping rijdt heb je een kleine parkeerplaats waar echt bijna nooit iemand parkeerd die ligt meteen aan het ruiterpad ideaal.
ik ben er zondag weer te vinden.

twiske kun je ook echt wel doen daar kom je geen vrachtwagens tegen het enige is dat je een kaartje moet kopen voor de slagboom als je er weer uit wilt,
ze hebben daar een speciale trailerparkeerplaats helemaal achterin.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 23:55

het ligt er een beetje aan waar je rijd hoor, ik sta aan de bosrand weg gestald (geitenboederij) en daar is het veel drukker dan wanneer je aan de andere kant (manege) begint. Als ik toch moet laden rij ik dan liever op een locatie waar ook geen kinderen met emmertjes kasteeltjes bouwen op het ruiterpad (klinkt echt heel ongeloofwaardig, dat besef ik me echt maar dit is serieus iets wat ik in het bos mee heb gemaakt)

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 00:00

ik kom het bos altijd in bij de turken kampeer/hangplek

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:05

PetraVANL schreef:
het ligt er een beetje aan waar je rijd hoor, ik sta aan de bosrand weg gestald (geitenboederij) en daar is het veel drukker dan wanneer je aan de andere kant (manege) begint. Als ik toch moet laden rij ik dan liever op een locatie waar ook geen kinderen met emmertjes kasteeltjes bouwen op het ruiterpad (klinkt echt heel ongeloofwaardig, dat besef ik me echt maar dit is serieus iets wat ik in het bos mee heb gemaakt)

Radartoren :j en dan het liefst net na de bocht. Ik gelukkig niet, maar mijn vader wel lang geleden. Gewoon door de weekse dag uitkiezen dat het fris is en geen schoolvakantie, dan zijn er weinig mensen met kinderen en hou je alleen wat vissers, etc. over.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:06

PetraVANL schreef:
ik kom het bos altijd in bij de turken kampeer/hangplek

dat is helemaal aan de andere kant van het bos toch? zelfs aan de andere kant vd snelweg?

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 00:11

@tamary jep, dat terrein kwam die vrachtwagen ook uit, was toen een ING meeting bezig en ik moest wachten op een auto die dwars over het pad/fietspad stond.. achteruitknopje op mijn paard werkte toen nog niet, probeerde haar om te keren maar ipv naar voren ging ze omhoog, BOEM op mijn voet na (die lag onder het paard geen gewonden maar dat is natuurlijk meer geluk dan wijsheid

@borrie01 klopt ja, maar zoals ik net omschreef daar kom ik het bos via mijn stalling in. Om nou helemaal te laden om naar de andere kant te komen leek me onzin, ik hoef namelijk alleen een 80 weg die toch altijd vast staat over te steken..

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 00:19

ja dat snap ik inderdaad dat je dan net zo goed ergens anders heen kan rijden maar was meer voor mijn beeldvorming.
ik ben 1 keer aan de andere kant vd snelweg geweest en naar mijn idee is het daar wel een stuk drukker qua kinderen enzo.

PetraVANL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 02:54

snapte ik ;) 't is er inderdaad drukker, van de zomer zitten er op dat grasveltje allemaal turken(niet dat ik iets tegen turken heb ofzo hoor) maar goed, BBQ aan, camper mee, tafels en stoelen mee, hangmatje hier voleeybal netje daar van de winter is het wel heel gaaf in het bos maar dan stinkt het er vaak (nat, verrotte bladeren) Mijn merrie is helemaal trailer proof en extreem cool op vreemd terrein dus ergens anders heen vindt ze niet zo erg, is ook weer wat anders dan enkel naar de kliniek

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 10:15

Anders kom je bij ons op stal op de baan rijden? Ben je toch buiten en op een omheind terrein? Als je meer info wil moet je maar even een PB'tje sturen.

En als de drukte het probleem is, de bossen op de Veluwe heb je fijne brede paden en is het zeker doordeweeks heerlijk rustig. Bos tussen Ede en Otterlo zijn ook stukken omheind omdat dit begrazingsgebied is. Hier heb je geen penning/kaart of ruiterbewijs nodig om er te mogen rijden.