Ctal schreef:Nee maar als je pony goed aan de hulpen staat kan je het net zo goed in het midden doen, dat is natuurlijk het mooist.
Je zei dat je al n wedstrijd had gehad, kijk ook goed naar het commentaar wat daar opstond, dat kan ook helpen.
En als t mag moet je na de proef met je pony aan de hand even naar de jury lopen, en om commentaar vragen.8 van de 10 keer willen ze dat wel.
Vooral handig als je daarna nog een proef hebt, kan je er nog even net iets meer op letten.
Ctal, als ik jureer maakt het voor mij niks uit waar je die overgang doet. Als het maar tussen die 2 bordjes is en als de overgang maar mooi is.
Vooral in de b-klasse is het een goede tip om even aan de jury te vragen welk commentaar ze hebben. Ik geef zeker een toelichting als ze me komen vragen, maar ik heb het in de afgelopen 6 jaar pas 1x meegemaakt dat iemand me kwam vragen. Ook vind ik het een goede zaak om genoeg commentaar op de coupon te schrijven. Ook bij een 6 kun je er nog bij schrijven hoe dit onderdeel te verbeteren valt. Ik krijg zelf ook regelmatig staatjes terug met alleen maar punten erop, en daar kan ik niet zoveel mee.