Bodyprotector ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Babettee_

Bodyprotector ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 21:27

Hoi,
Ik heb eens een vraagje. :)
Rijden jullie met of zonder bodyprotector en waarom wel of waarom niet?
Ik rijd eigenlijk nooit met body, ik vind het lastig, ik voel me een plank en ik kan niet afsappen. :o
Heel soms draag ik er wel een; Waneer ik op een jonge pony zit, of als ik met een stouterikje moet springen.
Ik zou zeggen brand los! :D

ShenziMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:42

Ik heb een paar jaar geleden met body protector gereden.
Maar gebruikte hem alleen op ponykamp en zoals je zegt ik vond het niet fijn zitten.
Inmiddels is hij veelte klein en ben niet van pan om een nieuwe te kopen.

Wat jij doet is wel slim hoor :j Je weet maar nooit...

LotSoofLil

Re: Bodyprotector ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:43

Ik gebruik er wel een omdat het moet van mijn ouders maar als ze er niet zijn rij is zonder.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:45

Draag er zowat altijd een, met buitenrijden op mn nieuwe paard, eventing omdat het verplicht is en springen altijd ook.
Waarom? Omdat ik al de nodige ervaring met de grond heb gehad en de bodyprotector mijn rug al heeft gered.
Als ie niet lekker zit heb je niet de goede maat of heb je zo'n harde stijve.
Neem de goede maat, en eentje met blokjes die meevormt, en als het goed is voel je m dan niet eens meer zitten na een paar rondjes, alleen als je m net aan hebt altijd ff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:46

Ik draag er 1 op de pony die ik aan het inrijden ben. Heb er geen last van en mocht ik er dan eens afcallen beperkt het je letsel.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:53

Altijd met bodyprotector :) , ik ben een paar jaar geleden gevallen en uiteindelijk in het ziekenhuis beland hierdoor, mijn rug is voor altijd kapot wat voorkomen had kunnen worden als ik een bp had gedragen.
Minderjarigen komen sowieso ook niet meer op mijn pony zonder bp.

Ik vind hem ook absoluut niet vervelend om te dragen, ja in het begin omdat het dan nog stijf en hard is maar eenmaal opgewarmd is het juist lekker stevig, vind het vervelender om hem weer uit te doen :') .
In de zomer is het ook wat minder maar ach, liever een beetje te warm dan weer het ziekenhuis in.

Melaniezoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:12

Ik rij met... Savety first

Sjtal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:53

In de tijd dat ik begon, bestonden die dingen nog niet eens. Ik gebruik het niet. Zie het wel bij jonge rijders en dan vind ik het heel goed! Veiligheid voorop inderdaad ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:10

MelanieB schreef:
Draag er zowat altijd een, met buitenrijden op mn nieuwe paard, eventing omdat het verplicht is en springen altijd ook.
Waarom? Omdat ik al de nodige ervaring met de grond heb gehad en de bodyprotector mijn rug al heeft gered.
Als ie niet lekker zit heb je niet de goede maat of heb je zo'n harde stijve.
Neem de goede maat, en eentje met blokjes die meevormt, en als het goed is voel je m dan niet eens meer zitten na een paar rondjes, alleen als je m net aan hebt altijd ff.

Same here, zelfs met de dressuur draag ik hem vaak omdat ik hem vergeet af te doen. Heb er 1 die uit blokjes bestaat dus merk amper dat ik hem om heb.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:39

Ik heb er ook een met blokjes en voel dus echt helemaal niks van dat ding, kan hem na het rijden ook zo vergeten uit te doen!
Mijn paard is nog groen en kan wat kijkerig zijn, ze is niet gemeen maar wel heel erg lenig 8-)
De eerste keer dat ik met inrijden van haar mijn BP achterwege heb gelaten ben ik er ook voor het eerst vanaf gevallen, door het houten hek van de bak heen :+ Sindsdien laat ik hem maar gewoon aan, ik heb er geen last van zo lang het niet erg warm is.

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:44

Ik ook met. Teveel klachten al aan me rug om zonder te riskeren. Op me verzorgpony soms wel zonder, als ik aleen wat ga stappen en draven. Maar verder heb ik hem altijd om. Ookal gaan we alleen maar stappend een blokje om. Ik neem geen risico meer.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 15:51

Jup ik rij ook altijd met body protector ik ben vorig jaar van mijn paard afgevallen en heb toen mijn rug gebroken sindsdien rij ik altijd met body protector! Ik heb er ook 1 met van die losse blokjes van Race safe echt een super fijne :)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:04

Ik ben ook wel eens thuisgekomen met mijn bp nog aan, je vergeet het idd gewoon af en toe dat je hem aan hebt :') .

Alleen vond ik die met die blokjes niet zo fijn zitten, vond het niet stevig genoeg voor mijn rug, Ik hebe r een van Eurostar, eigenlijk ook de enige die ik in mijn maat kon vinden die ook lang genoeg was, erg fijn ding :j .

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:04

Ik rij ook altijd met een bodyprotector. Vind het zelf ook een fijn idee dat ik meer beschermd ben

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:10

Ik rij soms met bordyprotecter.
Laatst bijgewerkt door Ludique96 op 05-03-11 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:11

Ik heb er geen een.. dus ik rij dan automatisch zonder :)

Furias

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:03

Alleen bij cross.

xSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:59

Ja, ik rij met bodyprotector.
Op de pony waar ik nu op rijd vind ik hem niet echt nodig maar ik moet hem om van mama.
Met springen heb ik hem sowieso altijd om

bonnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:23

Ik rij af en toe met bodyprotector.
Ik ben ermee gaan rijden sinds ik aan mijn rug geopereerd ben, mijn rug staat vast met pinnen.

Ik rij nu eigenlijk alleen op buitenrit en met springen met bodyprotector.
In het begin vond ik het fijn, het gaf me een veilliger gevoel, nu rijd ik eigenlijk veel minder met bodyprotector.

Twitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:00

Ik ga dit voorjaar leren springen, en veel buitenritten rijden; daarom wil ik er daar nu een voor aanschaffen. Dat zijn toch 2 dingen waarbij je een hoger risico hebt om te vallen. Voor de normale lessen ga ik hem denk ik niet gebruiken, tenzij ik het paard niet 100% vertrouw.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:07

Twitchy schreef:
Ik ga dit voorjaar leren springen, en veel buitenritten rijden; daarom wil ik er daar nu een voor aanschaffen. Dat zijn toch 2 dingen waarbij je een hoger risico hebt om te vallen. Voor de normale lessen ga ik hem denk ik niet gebruiken, tenzij ik het paard niet 100% vertrouw.

een paard is zowieso nooit 100% vertrouwen,
een paard kan altijd anders reageren dan je denkt.
Even een voorbeeldje: Hele makke verzorg pony, mn buurmeisje van 3 kan je er op laten rijden, je kunt in het bos galopperen zonder hoofdstel & halster,
we waren laatst met de kar, ineens sprong er een hond naar hem, hij werd helemaal gek, rukte zn kar en alles kapot. Gelukkig zijn wij er met wat kneusingen afgekomen & paardje niets, maar het schilde 3 sec. of hij was aangereden!

Maar ik rijd nu niet meer, ik men. maar ik heb nooit met bp gereden!

animalphoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 12:20

Ik heb er ook 1 , ik gebruik hem alleen wanneer ik het nodig vindt , denk dan aan een jong paard inrijden , een paard gaan rijden waar lang niks mee gedaan is en waar bekend van is dat hij/zij gek kan zijn.
OF met springen , cross etc. Ik vond het ook niet lekker zitten in begin maar nu kan ik er wel mee leven. Heb er wat schuim tussen gedaan bij mijn schouders dan zit het al een stuk zachter:D

lavinak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:33

Heb er toen ik nog regelmatiger sprong altijd 1 gedragen en ook op hele frisse paarden buiten wel, en ik moet zeggen dat ik het in begin enorm vervelend vond. Maar gewoon doorgezet en na een tijdje merkt eik er niets van. Het heeft zelfs mijn houding wel verbeterd denk ik : )

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:45

Ik heb ooit een bodyprotector gekocht omdat hij verplicht was op ponykamp
Maar ik rij er eigenlijk nooit meer mee, misschien moet ik hem maar eens verkopen? ;p