Mijn haflinger en 2 van m'n shetlanders staan samen buiten, samen op stal (naast elkaar) en zijn dit al jaren gewoon. 1 van die 2 shetlanders was hier de allereerste en had het rijk voor haar alleen
. Dan is mijn haflinger er bij gekomen, en toen ging het mis... Beide zijn dominant en blijven uit elkanders buurt, met af en toe een hap en mep naar mekaar. Waar de haflinger dan wint vanwege haar grootte. Nu ben ik sinds deze winter begonnen met in de paddock wat oefeningen te doen om mijn haf soepel te maken. We rijden heel rustig vanwege de kleine oppervlakte en ik begin resultaat te merken. De shetlanders lopen er gewoon bij de hele tijd.
Nu komt het probleem: sinds deze week begint die kleine dominante merrie steeds vaker aan te vallen als we langs haar rijden! En het wordt erger... Ze komt in galop met haar oren naar achter en haar tanden voorruit recht op ons af! Ze begint dan te bokken en slaat naar mijn haf, waarbij ik ook bijna een hoef tegen mijn voet kreeg. Zodra ik gedaan heb met rijden blijft ze weer op afstand
Haar op stal zetten zorgt voor onrust en stress bij de andere 2 waardoor de ontspanning ver te zoeken is
Heeft iemand enig idee van waar deze 'aanvallen' kunnen komen?
Ik heb als mogelijke verklaring dat ze ofwel jaloers is, ofwel haar kans grijpt om haar dominantie uit te drukken. Ze weet maar al te goed dat mijn haflinger niets doet als ik er bij ben/op zit. Of is dit te ver gezocht?
Wie oh wie weet hier raad mee?
Ze loopt dan heel erg tegen te stribbelen en te hinniken, gespannen nek en rug en totaal geen rust meer.