Buitenrijden en verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marianne

Buitenrijden en verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 19:34

Hoi,

Ik vroeg me af of iemand me exact kan vertellen hoe het zit met het buitenrijden en het verzekerd zijn.
Ik heb ooit gelezen dat je als eigenaar verzekerd bent wanneer het paard als huisdier staat geschreven bij je WA.
Klopt dat?

Kan ik dan ook de conclusie trekken dat je dus niet verzekerd bent wanneer dat dus niet zo is gebeurd?
Bijvoorbeeld als verzorger van een paard?

Ben je wel verzekerd wanneer je een ruiterbewijs hebt?

Hoop dat iemand mij hierop antwoord kan geven. Werd van de bokt wiki ook niet veel wijzer...

Toevoeging, van de wiki:
# Ruiters die op een manegepaard individueel naar buiten gaan, moeten in het bezit zijn van een geldig ruiterbewijs, of een ruiterpaspoort omdat ze dan verzekerd zijn.
# Ruiters die op een eigen paard naar buiten gaan zijn met een ruiterbewijs ook verzekerd tegen schade aan derden.

Maar hoe zit het dan met verzorgers??

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:39

_Marianne

Re: Buitenrijden en verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 19:42

Dank je!
Maar hoe zit het dan met het ruiterbewijs? Stel dat mijn verzorgster het ruiterbewijs haalt?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:44

_Marianne schreef:
Dank je!
Maar hoe zit het dan met het ruiterbewijs? Stel dat mijn verzorgster het ruiterbewijs haalt?

Wanneer je zoveel schade aanricht dat de dekking van je eigen verzekering onvoldoende is, dan kun je nog een beroep doen op de verzekering van het ruiterbewijs.......

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:46

Zorg gewoon dat zowel jij als je bijrijdster een AVP hebben, de rest is voer voor juristen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:48

Het ruiterbewijs keert alleen maar iets uit als de gewone WA-verzekeringen dat niet doen, dus daar hoef je het niet voor te halen.
Zorg dat zowel eigenaar als verzorger een goede AVP (WA-verzekering) hebben en bij voorkeur daarnaast een goede rechtsbijstandverzekering.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:40

Wij hebben bij onze verzekering nagevraagd in hoeverre de schade aangericht door ons paard onder onze WA verzekering viel.
We hoefden daar niets voor te regelen, zolang we geen professionele paardenhouders waren (we bevestigden dat we dat niet zijn, het gaat om 1 paard) is dat volledig gedekt door onze gewone WA verzekering.