Weekje Texel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Weekje Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 19:07

Weet iemand een leuke plek waar we een weekje vakantie kunnen vieren op Texel ?
Paard en honden nemen we graag mee.

likrda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 22:29

Probeer Stal Astrid eens. Ze hebben er een camping bij, maar ook appartementen. Leuk!

LadyJune96

Re: Weekje Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:37

Paar jaar terug ben ik een lang weekend geweest op Texel. Probeer de familie Bakker eens van 'De Zilvermeeuw'. zilvermeeuw@planet.nl Ik heb ook evt. nog het telf.nr voor je. Meerdere boxen met evt. weidegang. Wel zelf voeren enzo, maar is voorhanden. Stukje van de duinen af, maar prima te doen. Je kunt er niet slapen. Is trouwens bij De Koog.
Bestel dan bij het VVV het kaartje 'De Dennen' van Staatsbosbeheer. Daar staan de ruiterroutes van de duinen/bos bij De Koog in. Duin-/bosgebied is namelijk daar ook mooi. Je bent ermee bekent dat TESO auto's met 'levende have' altijd voorrang geven in de boot? Je hoeft nooit te wachten, zoals personenauto's dat soms wel moeten. Je voelt niet eens de deining onderin het schip ;)

LadyJune96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:40

_O- Google ik net op Stal Astrid. Dat is de familie Bakker!! Ik herken de stallen. Ze zijn dus uitgebreid. :D Ik zou zeggen doen! *\o/*

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 17:47

Ik zou inderdaad iets in de buurt van de Koog zoeken. De Zilvermeeuw zit aan de rand van het bos. Je kunt er zo de ruiterpaden op het bos in en je bent ook met 10 minuutjes op het strand!

Je zou http://www.hoevevrijenblij.nl kunnen bekijken. Daar staan meer paarden, is ook vakantiestalling en verblijf (huisje/camping). Die hebben een buitenbak, zit ook vlakbij het bos (iets verder rijden naar het strand). Vind de stallen daar wel erg mooi! Volgens mij is er ook gewoon weidegang bij.

Verder weet ik dat ze in de Waal (dat ligt midden op het eiland) ook stallen verhuren voor vakanties, en daar is ook een accommodatie bij. Dat is alleen vrij ver weg van bos en strand, dus wat dat betreft wat minder geschikt? http://www.hofstedebargentexel.nl is daar de site van. Zijn wel hele leuke mensen!

Als je meer wil weten van Texel, PB gerust :)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:56

Hoeve Vrij en Blij vond ik geweldig, maar ik geloof dat het camping gedeelte nogal snel vol zit.

Was toen inderdaad stalling en weidegang. De stallen hadden wel slechts halfhoge schotten ertussen waar mijn paard even aan moest wennen (beetje blijf van mijn lijf type).

Zelf logeren we altijd in een van de huisjes op bungalowpark Slufterhoek... erg hondvriendelijk! (maar dat is het hele eiland wel eigenlijk)

Nadeel van de Slufterhoek ten opzichte van Vrij en Blij is dat je toch echt het halve eiland over moet om bij je paard te komen. Voordeel van Slufterhoek is dat het in een wat rustiger gedeelte van Texel is. De Koog vind ik zelf niet zo heel veel aan, dat is waarschijnlijk leuker als je een jaar of 17 bent ;)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:54

Klopt, qua dorp (en uitgaansleven) is de Koog vrij jong. Is in de zomer altijd wel gezellig druk, ook wat restaurants betreft heb je veel keuze. Je kan er wel rijden.. Bos/strand/duin alles is daar in de buurt :) Slufter vind ik dan weer zo afgelegen!

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:20

manic schreef:
Hoeve Vrij en Blij vond ik geweldig, maar ik geloof dat het camping gedeelte nogal snel vol zit.

Was toen inderdaad stalling en weidegang. De stallen hadden wel slechts halfhoge schotten ertussen waar mijn paard even aan moest wennen (beetje blijf van mijn lijf type).

We mogen vanaf dit jaar 15 plekken op de camping verhuren, dus meer plek! Dus daar hoeft het niet vanaf te hangen ;) En we verhuren ook een zomerhuisje.

De boxen hebben inderdaad alleen de schotten (zonder tralies), foto's staan op de website. Mocht je paard hier niet tegen kunnen dan kan er bij elke stal een draadje gespannen worden zodat ze alsnog niet bij elkaar kunnen. Maar mijn ervaring is dat de meeste paarden het juist gezellig vinden om zo contact te hebben, plus dat de stal er veel groter door wordt!

Je kan bij ons dus je paard stallen (+weidegang), maar hij kan eventueel ook dag en nacht op het land. Je zit inderdaad vlakbij het bos, en de weg naar het strand is ook prima te doen, het is gelukkig lang niet zo druk als bij De Koog. We verkopen vanaf hier ook kaarten met verschillende paardenroutes, als je dat leuk vindt. En mocht je meer willen weten, dan hoor ik het wel ;)

marleenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 16:21

Even een correctie op de bovenstaande berichten: Fam. Bakker van de Zilvermeeuw is een andere dan de Fam. Bakker van Camping Astrid. Bij beide kun je overigens prima een stal huren, zitten ook in dezelfde straat. Fam. Bakker van De Zilvermeeuw hebben inmiddels ook een woning en logiesmogelijkheid bij de stallen gebouwd dus daar kun je nu ook logeren. (zijn mijn ouders) Weet alleen niet of ik de website hier mag vermelden...? http://www.logiestexel.com / http://www.paardenstallingtexel.nl

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 17:22

marleenbak schreef:
Even een correctie op de bovenstaande berichten: Fam. Bakker van de Zilvermeeuw is een andere dan de Fam. Bakker van Camping Astrid. Bij beide kun je overigens prima een stal huren, zitten ook in dezelfde straat. Fam. Bakker van De Zilvermeeuw hebben inmiddels ook een woning en logiesmogelijkheid bij de stallen gebouwd dus daar kun je nu ook logeren. (zijn mijn ouders) Weet alleen niet of ik de website hier mag vermelden...? http://www.logiestexel.com / http://www.paardenstallingtexel.nl

Voordat het verwijderd wordt, heb ik ze even in de favorieten gemikt :D Hoewel niet ala minuut, staat Texel nog wel op het lijstje.