Veulen naar buitenland vervoeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cinv

Veulen naar buitenland vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 15:54

Mijn eerst gefokte veulen is normaal gezien verkocht ( ik moe alleen nog durven JA zeggen :o ;( )
Het is een dame van zuid frankrijk die ze koopt en dus zou mijn veulentje iets meer dan 10u op de trailer moeten staan.. Ze is 8 maand en nog niet gespeend.
Ik zien er nogal tegenop en daarom wil ik me eerst informeren ( morgen aan de DA vragen ) , mocht het te gevaarlijk zijn wil ik ze nie naar ginds verkopen. Heb hier ook nog 2 kopers maar de franse lijkt me het beste en er is ondertussen al een goed contact tussen ons sinds 3 weken.
Iemand hiermee ervaring, laat het mij gerust weten.. ik moe echt gerust gesteld worden ;(

AngelofLove

Re: Veulen naar buitenland vervoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:07

Ik heb samen met vrienden van mij hun veulen naar de opfok in Tsjechië gebracht, dat was ook ruim 10 uur. Nu stond hij samen met nog een veulen en aan de andere kant van het schot stond nog een jaarling. Met genoeg hooi is alles heel rustig en goed verlopen. Maar wat ik al zei, dit is met een maatje erbij.... hoe ze het alleen doen weet ik niet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:34

Je kunt het je veulen al een stuk makkelijker maken door 'm af te spenen. Dat scheelt alvast een hoop stress.
Verder niet moelijk doen, opladen en rijden. Los vervoeren en zorgen dat de trailer potdicht is (zeiltje dicht, onder de voorstang dicht). Onderweg niet stoppen, gewoon doorrijden. Ik heb zo ooit eens een veulen uit Zuid Zweden gehaald, die heeft 16 uur op de wagen gestaan, geen enkel probleem.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 19:07

Ik heb een paar jaar terug (zes denk ik) ook een veulen en zijn moeder vervoerd naar Frankrijk de hele reis heeft zo'n 9 a 10 uur geduurd. Veulen was al wel gespeend en was 9 maanden oud.
De hele reis is goed gegaan, hij was mooi rustig en bij aankomst geheel "normaal".
Onderweg wel een paar keer gekeken hoe het ging.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:55

Ik zou je ook aanraden om je veulen in ieder geval af te spenen. Ik heb mijn enter vorig jaar van Nederland naar Spanje laten komen, en heb dit met een erkend transport gedaan. Het transport heeft echter heel veel vertraging opgelopen en Huugje heeft 36 uur!! In de vrachtwagen gestaan!!Ik was helemaal op van de zenuwen, maar Huugje stapte eruit en het was meteen alsof hij hier altijd al gewoond had. Hij was toen 1 jr 4 maanden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:59

stuur een pb'tje naar stal melek....zij hebben laatst een veulen verkocht aan een vriendin van mij.
Hier vlak bij mij,in de dordogne.
Dat is heel goed gegaan,ze kwam niet eens moe aan.Dat bedrijf doet het heel goed en secuur!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:15

Ik zou het veulen in geen geval alleen laten reizen.
De opfokkers in Tsjechië (zie post AoL) laten nooit een veulen alleen komen (altijd 2 of 3 tegelijk), daar hebben zij veel betere ervaringen mee dan met alleengebrachte veulens.