belgie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjanw

belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 12:20

Wij zouden een pony verkopen/ruilen naar Belgie, we wouden zelf onze pony die kant wel opbrengen (dan zie je ook meteen het nieuwe adres). Maar we vroegen 100 euro voor de vervoerskosten (Groningen/Belgie), hier ging de nieuwe eigenaar niet mee akkoord want volgens hun moesten zij ook nog" invoerkosten" betalen. Volgens ons is dit niet zo want pas terug hebben we een pony uit Duitsland gekocht en hier hoefden wij verder ook geen "invoerkosten" voor te betalen. Wie weet hier meer van?

Manon262

Re: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:24

er zijn, bij mijn weten, geen 'invoerskosten', al vaker paarden/ponies uit Nederland hierheen gehaald hé !
dus dat is er niet ;))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:27

toen we mijn witte uit nederland haalde hebben we bij mijn weten geen invoerkosten moeten betalen.

J2L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:28

Er zijn zeker geen invoerkosten : wij zijn een handelsstal en wij kopen héél regelmatig paarden in Nederland en deze komen dan naar België zonder invoerkosten. In de EG is er immers vrij verkeer van goederen en zijn er in dat opzicht geen grenzen meer.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:28

wij zijn zelf een veulen gaan ophalen in NL, maar niets of niemand die ons vroeg om invoerrechten te betalen hoor. waar zouden ze dat doen? de grenzen zijn open...

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 12:39

bedankt voor de reacties, we dachten al dat er iets niet klopte maar nu weten we het zeker.nogmaals bedankt

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:43

Ik ben van België en volgens mij gelden hier geen 'invoerkosten'... Heb wel nog een pony's of paarden ingevoerd van het buitenland maar heb er in ieder geval nog niet van gehoord.

marjanw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 13:31

ik heb deze berichten van jullie gemaild naar de mensen in Belgie en toen kreeg ik deze reactie terug:

wij moeten hier 42.99 euro betalen om ze in te voeren en dan moeten we een dierenarts laten komen om te controleren of het over de zelfste pony gaat das nog eens 40 euro en dan nog 15 euro betalen voor het overschrijven van het paspoort op mijn naam
hier in belgie hebben we namelijk een mutatie document en daar staat in of ze al dan niet geslacht mag worden en wie er verantwoordelijk voor is . daar komen de meeste kosten van . ik zal een link bijvoegen

http://www.vlacopaard.be/index.php?opti ... &Itemid=25

ik heb op de link gekeken maar snap er nu helemaal niets meer van!!
(overigens is het mijn bedoeling NIET dat ze geslacht wordt!!)
wie helpt mij???

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:55

Dat zijn géén invoerkosten.
Dat zijn gewoon de kosten die ze moeten betalen om het paard op hun eigen naam over te schrijven.
Dat zouden ze ook moeten betalen als ze een paard uit België kopen.
Die kosten heeft iedereen en horen nu eenmaal bij de aankoop van een pony/paard.
Beetje idioot om te willen dat de verkoper daarvoor opdraait.

Trouwens als het paard gechipt is komen ze er wel met 1 keer controle van de chip door een DA (+ dat die dan eventuele ontbrekende documenten kan opstellen, schets etc...) en dan nog de kosten aan de databank om het paard over te schrijven.
Als het dan nog een stamboekpaard is, heb je ook nog de kosten om het dier in het stamboek op jouw naam over te schrijven.
Maar zoals ik al schreef, heeft dat niks met invoer te maken.

Enne 100 euro vervoerskosten vanaf Groningen tot België is een koopje!!
Je hebt er je benzine nog niet uit, vermoed ik.
Zeg ze dat maar. ;)

miekemuys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:55

die koper kan beter in België uitkijken dan naar een paardje dat hem bevalt, wanneer deze het niet ziet zitten om 42.99 euro uit te geven aan het mutatie document. (wat dus niets met invoeren te maken heeft)
dat de koper struikeld over de dierenarts kosten, tja is dat niet een standaard kost die je doet wanneer je een nieuw paardje koopt???
en voor 100 euro, mag je van mij elke week wel effe een tripje België - Grooningen doen hoor

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:41

Ik heb een paard gekocht in Nederland en had helemaal geen invoerkosten... :+

Die 42.99€ waar de koper het over heeft ,zijn idd de kosten om een mutatiedocument aan te vragen.
Beetje krom om daar moeilijk over te doen..

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 10:51

Hmm een beetje flauw, dan moeten zij hem maar komen halen. Of in het geval van ruilen, denk ik dat ze overtuigd zijn dat hun pony/paard de waarde heeft van jouw pony+vervoer.

Jij bent degene die hier het eens of oneens moet zijn.

yellowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 12:20

normaal gezien moet men nooit invoerkosten betalen :s

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:17