strand Katwijk aan zee

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

strand Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 22:38

Hey iedereen!

Een stalgenootje en ik willen binnenkort met onze paarden naar het strand bij Katwijk aan zee. Nou weet ik dat vanaf een bepaalde periode de paarden op de dag niet op het strand mogen komen. Geldt dit ook hier en vanaf wanneer gaat dit in? En mag je hier gewoon rijden of moet je een vergunning hebben?

xx

animalphoto

Re: strand Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 01:10

Je hebt om sommige stukken van het strand waar je altijd mag rijden , het is niet verplicht om een vergunning o.i.d te hebben. Ik ben zelf tot eind maart naar het strand gegaan vorig jaar in katwijk.

groetjes

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:25

Quote uit de digitale gemeentegids van de gemeente Katwijk:

gemeentegids Katwijk schreef:
Tot 1 april en na 1 oktober mag u met uw paard opbeperkt op het strand rijden.
Gedurende de periode van 1 april tot 1 oktober mogen op het strand langs de Boulevard alleen tussen 19.00 en 24.00 uur paarden rijden.
Op het strand ten noorden van de Uitwatering mogen paarden in deze periode alleen tussen 19.00 en 9.30 uur rijden. Hiervoor is geen vergunning meer nodig. Buiten deze periode mogen paarden onbeperkt op strand rijden. Bij evenementen kunnen afwijkende tijdstippen worden bepaald.
Het zuidelijk strandgedeelte (ten zuiden van strandvak 1) blijft een uitzondering op bovenstaande regeling. Op dit strandgedeelte is het onbeperkt toegestaan om met paarden over het strand te rijden.

Een uitzondering op de regel is dat in genoemde periode van 1 april tot en met 1 oktober paardrijden op het strand ook langs de Boulevard en ten noorden van de Uitwatering is toegestaan bij slecht weer. Van slecht weer is sprake als de temperatuur 18 graden Celsius of lager is of als er neerslag valt. Dit wordt aangegeven met een blauwe ruitervlag bij "Manege Jonker", bij parkeerterrein "De Noordduinen" aan de Noordduinseweg 9 te Katwijk en bij de KRB-posten. Manege Jonker en de KRB zijn verantwoordelijk voor het hijsen en strijken van de vlag. Door middel van borden wordt uitleg gegeven over wat een gehesen vlag betekent. Hangt de vlag in top dan mag er in de zomer ook overdag met een paard over het strand gereden worden.

Die kaart waar ze naar verwijzen: http://www.plattegronden.nl/katwijk/

Je weet wel, Google is your friend........

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 19:10

Ik had ook al gegoogled, maar kon zo niet de informatie vinden die ik nodig had.

Maar bedankt voor de info allebei!

layka1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:08

ik vroeg het mij ook af nu weet ik het ookn !!