Drama in de kliniek paard vast na proberen trailerladen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Billyjb

Drama in de kliniek paard vast na proberen trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 19:20

Mijn paard is gister geopereerd aan zijn oog. er moest een wrat weggehaald worden en alles is voorspoedig verlopen.

S'ochtends met het trailerladen was het al een waar drama, hij ging er absoluut niet in. op een gegeven moment trapte hij zelfs naar iemand die achter hem stond. van de lange longeerlijn en langzaam op sluiten raakte hij alleen maar meer in paniek. Na twee en half uur is de veearts gekomen om hem te saderen en toen liep hij als een ware jimi hendrix er zo in.

ik zei gister al dat ik bang was dat hij weer niet erin zou gaan als ik hem op kwam halen maar de veearts was absoluut niet bang daarvoor want de paarden ging graag mee terug. NOT!

na een paar pogingen besloot de veearts hem opnieuw te saderen en mijn hebben we de trailer tussen de deuren geze. Hier ging het dus fout. dat stalletje waar hij in stond was aan het einde van een gangetje van ongeveer 1 bij 2 meter lang. ik pakte hem hij zag de trailer, de dierenarts assistente wou hem bij zn kont naar voren drukken en in alle paniek kwam hij omhoog en klapte achterover. daar lag mn paard al spartelend vast en uiteindelijk stond hij weer op. hij had wat schaafwondjes en ik hoop maar dat alles inwendig nog goed zit :(:) Zelf heb ik een trap tegen me elleboog gekregen maar ik typ nog dus dat zit vast goed.

Onverichtte zaken zijn we naar huis gekeerd en morgenochtend gaan ze het weer proberen met sedatie en dan hopelijk niet vanuit dat stalletje dat als hij twijfelt hij om kan keren ipv zich weer achterover te laten klappen. Ik heb er weinig vertrouwen in. is er iemand in de buurt van breda die ik kan bellen mocht het weer niet lukken?hebben meer mensen hier ervaring mee? elke keer als ik met de trailer weg ben geweest was het naar de kliniek dus ik hoop uiteindelijk eens een goeie ervaring meete geven..

Nicole21

Re: Drama in de kliniek paard vast na proberen trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:24

Mijn haflinger gaat ook níet op de trailer. Ze is er ook echt bang voor. Ze was vroeger als veulen al bang om door smalle hekjes ed. door te gaan. Ik ben er nu mee aan het oefenen, steeds stapje voor stapje. Duurt lang maar zo bouw je ook het 'vertrouwen met de trailer' op.

Wou je paard eerder wel op de trailer, of ook niet? Is ze er bang voor? Het is altijd moeilijk om zoiets in te zien..

Op de andere vragen heb ik geen antwoord, sorry.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:25

http://www.2moons.nl Zit in dongen geloof ik en zij kan je zeker helpen, mits ze niet in frankrijk zit :)

Sterkte met de situatie! Lijkt me ook niet fijn voor het paard. :(:)

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:28

Helpen kan ik je helaas niet... Maar heb je onderstaande dingen al geprobeerd:
-voer?
-ander paard erin? Eventueel een maatje van thuis meenemen?
-blinddoeken (let wel, lang niet voor ieder paard geschikt!!!)
-licht aan in de trailer?
-Deurtje open aan de voorkant?
-stro op de laadklep, zodat het 1 geheel is?
-ruimere trailer meenemen? Schot opzij zetten?
-heb je eventueel de beschikking over een vrachtwagen(tje)?

Wil je veel succes wensen... :D

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 19:53

Jenny21 schreef:
Helpen kan ik je helaas niet... Maar heb je onderstaande dingen al geprobeerd:
-voer?
-ander paard erin? Eventueel een maatje van thuis meenemen?
-blinddoeken (let wel, lang niet voor ieder paard geschikt!!!)
-licht aan in de trailer?
-Deurtje open aan de voorkant?
-stro op de laadklep, zodat het 1 geheel is?
-ruimere trailer meenemen? Schot opzij zetten?
-heb je eventueel de beschikking over een vrachtwagen(tje)?

Wil je veel succes wensen... :D

Hoi hoi bedankt voor je antwoord, hebben het geprobeerd...het lukt geen van allen... ;(

behalve blinddoeken trouwens, is bij mijn paard niet zo een succes denk ik

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:05

Is ze niet van een 'soort' claustrofobish. Weet niet meer hoe je het noemt :? Maar mijn paard heeft het wel. Daarom zijn we nu aan het oefenen.

VeraZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:34

Ik heb hele goede resultaat door Doreen Proos van www.dressuurtotaal.nl erbij te halen. Mijn paaard gaat er nu zo in. :j :j :j

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 10:22

mijn techniek waarvan ik dacht dat het altijd goed was(en uiteindelijk gebruikt woord door ehm hoe heet ze annemarie nog iets)

het paard eerst mee na voren, dan weer na achteren, dan na voren en een klein stukje verder etc etc etc.... en zodra ze er in staan nog 5 x achteruit en weer rustig er in.
ik deed het vroeger zonder dat ik wist dat dit een hele rustige en goede manier is om op te laden.
helaas woon ik niet vlakbij breda anders had ik je willen helpen, plus moet zo eerst toch even weer uitmesten....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:47

Petra heeft het razend druk dus kleine kans dat ze kan komen. Ze is wel in NL op het moment (heb gisterenavond introductie avond bij haar gedaan voor de opleiding).

Billyjb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 13:48

Hij is thuis! heeft wel wat wondjes aan zijn benen en nu maar hopen dat zijn rug er niets aan overgehouden heeft...

Ik ga het op mn gemakje weer oefenen, waarschijnlijk met de hulp die ook de manier gebruikt die hagelslag aangeeft.

Pff, en een dikke pluim voor de dierenartsen in Waalwijk, ben echt heel blij met hun geduld deze morgen :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:42

gewoon doen alsof je hartstike onnozel bent en eerst denken ik wil je in de trailer, en als hij er in staat of een voetje naar voren doet, waarom wil ik je in de trailer.
en alle alle rust(oke ze moeten niet voor de klep gaan slapen)
en als je ze terug duwt even een klein duwtje voor op de borst, snappen ze het snelst.en gewoon alle rust en alle tijd houden. het moet zo lukken. als jij maar doet alof hij het niet hoeft gaat ie het goed;)
mijn heethoofd ging nl ook steigeren etc maar ik had het geluk dat ik de pony van mn zusje er naast kon zetten en dan mijn techniek. maar daarna toen ze alleen erop moest, moest ik haar soms overtuigen door haar te laten geloven dat ze er echt niet op hoefde. en ze stapt heerlijk rustig braaf nu er in, soms nog even een stapje naar achter laten doen. maar thats it!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 10:46

Als je hem thuis hebt, kun je dan gaan oefenen en hem evt met de trailer naar een weiland brengen?
ook al is het maar 20 meter verderop, het paard vindt de trailer niet leuk omdat hij het associeerd met de kliniek. Als de trailer weer leuk wordt zal het vast een stuk makkelijker gaan!

sterkte!