Budget dekens wassen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Budget dekens wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 14:52

De lente komt er weer aan, het wordt lekkerder weer! Dat wordt weer dekens wisselen.... En wassen!!
Ik breng alle dekens eigenlijk altijd naar de ruiterstore om te laten wassen, maar ik bedankt me nu dat me dat gewoonte veel geld kost, zeker als er reparaties uitgevoerd moeten worden. Ik denk dat ik dus dit jaar alle vieze dekens maar in m'n badkuip ga wassen! Meer werk maar verweek goedkoper.
Wat doen jullie met je vieze dekens?

skyline

Re: Budget dekens wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:53

In de wasmachine in zoon was zak met waterdichheids spul erbij , Werkt altijd goed hier :)

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:54

Oeh, dat gaat lekker stinken in je badkamer! :D
Vuile dekens brengen we naar ruitersportzaak, 15 euro per deken.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 15:00

Laurrren schreef:

Mijn paard ruikt naar bloemetjes, die van jou niet?! :+ :D
Nou gebruik ik gedurende het seizoen zon drie, vier dekens (regen, overgangs, twee winterdekens bv tussenreparatie) dus tel maar uit, daar heb je bijna een nieuwe deken voor!

En bij mijn wasmachine passen die dikke dekens er echt niet in..., ;(

Phant0m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:01

wij spuiten de dekens altijd schoon met een hogedruk spuit.. daarna nog even met een sopje en borstel erover
en nog een keer met de hogedruk en hoppa... schone dekens voor een low budget prijs :D
Laatst bijgewerkt door Phant0m op 02-03-11 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:02

ik was mijn dekens nooit, hang ze gewoon uit tot ze droog zijn en borstel ze daarna af.
zie het nut van wassen ook niet in, ze worden immers toch wel weer vies?
Daarna gewoon in een zak in de schuur, nergens last van :D

Alleen mijn eczeemdekens was ik wel, ivm over de achterkant heenpoepen en dat ze luchtig moeten blijven, en af en toe een zweetdekentje als die vies is geworden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:10

Waterdichte dekens gaan plat op de grond en met de hogedrukspuit en bezem erover, binnenkant afborstelen en klaar is kees.
De staldekens worden uitgeklopt en afgeborsteld en indien nodig gewassen maar doe ik meestal niet, worden toch weer vies.
Alleen als er iets besmettelijks op stal is was ik ze, heb zelf een oude wasmachine speciaal voor paardenzooi en dat werkt goed.

Himawari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:10

yildiz schreef:
Laurrren schreef:

Nou gebruik ik gedurende het seizoen zon drie, vier dekens (regen, overgangs, twee winterdekens bv tussenreparatie) dus tel maar uit, daar heb je bijna een nieuwe deken voor!

En bij mijn wasmachine passen die dikke dekens er echt niet in..., ;(

Phoeh, mijn paard z'n zweetdeken stinkt verschrikkelijk. :j en die heeft hij nog maar drie keer op gehad (nieuw :o )

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:17

yildiz schreef:

Voor dat geld kun je beter een oude wasmachine kopen en die in je schuur zetten ;)
Of je brengt ze hier, ik doe het voor 5,- :)
Ik zou het nooit in mijn eigen badkuip doen, dat geeft je zo vreselijk veel rotzooi, ben je een hele dag zoet mee hoor en 3 weken later stinkt het nog.

http://link.marktplaats.nl/427849599
http://link.marktplaats.nl/427287294
http://link.marktplaats.nl/419951975

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:47

De buitendeken gaat straks naar de dekenwasserij, die maakt 'm voor 10,50 weer helemaal spik en span, daarvoor ga ik zelf niet lopen klooien, die man verstaat zijn vak en elke deken komt er net zo waterdicht vandaan als datie was en wordt helemaal nagelopen of er reparaties nodig zijn, etc. (reparatie-kosten worden nog wel apart in rekening gebracht).

De duoliners passen 1 voor 1 wel in mijn wasmachine, dus die was ik zelf. En ik denk dat ik de zweetdeken ook naar de wasserette breng, die is zo smerig, dat ik die niet in mijn eigen wasmachine wil hebben.
Zweetdeken kost 9,50. Dus voor 20 euro zijn mijn dekens dan weer schoon.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:13

zweet deken kan desnoods nog in de was machine ;)
en winter dekens die hang ik gwn om de beurt een week buiten
dag een hogedrukspuit
dag twee zeepje + hogedruk
dag 3 4 5 6 7 drogen en als ie dan helemaal droog is komt de volgende :Y)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 17:33

Vind de hoge drukspuit idd een betere optie dan m'n badkuip. Dus die gaan we proberen!;-)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:35

Ik heb het ook wel eens met de hogedruk geprobeert, het duurt eeuwen voor de droog zijn en ze blijven stinken. Ik breng ze lekker weg :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:29

Ik heb mijn merrie dit jaar voor het eerst onder een deken en ik breng hem straks ook weg. Ding is echt ranzig, van binnen en van buiten. Die gaat NIET in mijn nieuwe wasmachine := Gooi er liever wat geld tegenaan dat ik hem schoon én waterdicht weer terugkrijg dan dat ik ga klooien in mijn eigen wasmachine.

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:09

Ik breng mijn dekens ook altijd naar de wasserette. Ik meen voor 15,- per deken. Ik weet dat het een hoop geld is. Maar ik heb geen zin om zelf te gaan klooien. Ondanks dat ik best een aantal dekens weg breng elk jaar. Ik geloof een stuk of 5.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:12

ik bracht ze altijd naar een paardenzaak waar ze goed bleven en waterdicht!
helaas is die zaak er niet meer

heb ze ook bij een ander gebracht .deze bracht ze weg om te wassen maar mijn dekens waren niet goed waterdicht meer

daarom neem ik ze mee naar huis en spuit ze thuis [ in de tuin] af en bostel ze schoon met zachte borstel
eerst de buitenkant en dan de binnenkant
na 1 dag in het zonnetje [ ik spuit ze af midden zomer met veel zon en heet weer] en ze zijn weer droog
daarna spuit ik ze in met bucas spul om waterdicht te maken/houden

niet wassen en weer op doen na zoveel maanden vind ik echt niet fris,ze meuren echt naar zeik :j

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 23:17

Ik ben wel verplicht om mijn dekens binnen te brengen.. Ze zijn namelijk nooit meer in 1 stuk.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 21:08

Ik stop alles in de wasmachiene thuis. Daarna waterdichte spray vd action erop en klaar! Heb wel maar shet dekentje :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:25

Brengen jullie je dekens naar een paardenwinkel of een andere wasserette? Ik kan me niet voorstellen dat een doorsnee wasserette blij wordt van bemodderde en stinkende paardendekens :=

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:31

de stomerij achter mijn werk doet ook aan paardendekens wassen, weet even niet meer hoeveel dat kost, maar het viel zeker mee :j dit jaar gaan mijn 2 dekens daar ook weer heen, paard ligt ALTIJD met de linkerkant in de mest, dus die is wel goed vies nu... :')

de meeste wasserettes besteden paardendekens wassen gewoon uit hoor, de ruitershop heeft ook niet achter de winkel een grote wastrommel :+

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:38

hier worden de outdoordekens afgeborsteld en naar de wasserij gebracht. Voor 15 euro zijn ze proper, droog en waterdicht gemaakt.
de onderdekens steek ik wel zelf in de machines, die passen nog net, maar zijn ook niet zo stug. en drogen ook veel sneller...

edit: ons afvalwater gaat niet in de riool maar naar een bioput, dus de hoeveelheid water die ik ga verbruikenom ze zelf in bad te wassen en spoelen kan nooit goed zijn en de put laten leegtrekken is duurder dan x aantazl keer 15 euro betalen...

suuzje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:42

Hier gaan ze in een cement mixer
water en zeep erbij,
en je hebt ze schoon

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:43

Mijn 0 grams regendekens was ik zelf, vertrouw de waserettes toch niet altijd helemaal daarin haha

De rest van mijn dekens gaat naar de waserette.... Kost was maarjah, staan ze er wel weer schoon onder en heb ik er geen omkijken naar...

Was dus elk jaar 2 0 grams regendekens zelf en breng er in totaal 4, soms 5 naar de stomerij (voor 2 pony's)

kikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:48

Hier gaan de winterdekens op een stevige waslijn. Vervolgens gaat de hogedruk er overheen. Dan sop ik ze (behalve de waterdichte)en dan nog eens met de hoge druk erover om het sop er uit te spoelen.

De zweetdekens, onderdekens en dune regendekens gaan in de wasmachine.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:05

Berdien schreef:
Brengen jullie je dekens naar een paardenwinkel of een andere wasserette? Ik kan me niet voorstellen dat een doorsnee wasserette blij wordt van bemodderde en stinkende paardendekens :=

Er zit hier een speciale paardendekenwasserij, daar breng ik die van mij naartoe.