Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Apple schreef:Dan kun je toch gewoon een soort van 'open dag' houden? Advertenties plaatsen op het internet/paardenkrant/hoefslag noem maar op, tijdsplanning erbij en dan zie je wel wat er op af komt.

Sky_As schreef:Zo kun je gelijk meerdere paarden aankijken, en kijken waar je eventueel in geïnteresseerd bent. Mocht er dan echt iets tussen zitten kun je een afspraak maken om even proef te rijden.
ponyparadijs schreef:Ik denk dat ik daar als potentiele koper niet naar toe zou gaan. Leuk hoor al die paarden bekijken. Maar als er meerdere mensen geintresseerd zijn voor dat ene paard ga je toch tegen elkaar opbieden. En als ik ergens een hekel aan heb is het wel opbieden tegen een ander. Dan trek ik me namelijk direct terug!
Ik heb mijn paard bij een handelaar gekocht. Had een afspraak gemaakt voor het bekijken van een Sam R merrie en een Ocklund merrie. Ne een gesprekje over wat ik zocht en wat ik er mee wilde, liet mij vol trots (overigens geheel terecht) als zijn paarden zien. En daar stond er 1 bij die mij vreselijk aan sprak. Was een 3 jarige groene Romantico II merrie. Dus na het bekijken van de merries waar ik voor kwam ook deze laatste bekeken. En uiteindelijk is de laatste dus mee naar huis gegaan! Dat werkt naar mijn idee het beste!
secricible schreef:Ik zou persoonlijk ook voor een website gaan, waarop je van ieder paard de basisgegevens zet, wat standfoto's, een of twee rijfoto's en als het even kan een filmpje.
Persoonlijk zou ik geen open dag regelen, ik denk dat er een hoop mensen op afhaken, inderdaad door dat bieden.
Wel kun je deze dag regelen en dan mensen later nog een keer terug laten komen om bijvoorbeeld te proef rijden en dan dus de rest van de verkoop gewoon op andere dagen regelen.
rien10 schreef:Ja, leuk initiatief.
Rij me suf momenteel door heel NL.
Maar.... en dat is hier al eens genoemd, wat als er 2 of meer gegadigden zijn voor dat ene paard/pony? Daar moet een eerlijke regeling voor zijn, het mag niet zo zijn dat degene met de dikste portemonnee de pony mee naar huis mag nemen. Toch?
ponyparadijs schreef:Kijk en daarom zou ik dus absoluut niet voor koop naar zo'n verkoopdag gaan! Natuurlijk is de eigenaar gerechtigd om het hoogste bod te accepteren. Maar als hij het bod van 5000 heeft geaccepteerd hoort hij het paard uit de verkoop te halen en dus niet meer aan die andere mensen aan te bieden!
horden met mensen, zie je een leuk paard zul je direct een bod uit moeten brengen en de koop vast moeten leggen anders kan het paard de volgende dag alsnog verkocht zijn? Als de paarden met spoed weg moeten, zou ik (andere) handelstallen benaderen, die gaan over het algemeen sneller over tot koop dan een particulier. Heb je de tijd? Maak dan een nette site waar je je paarden aanbied!