Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
friesiszwart schreef:Ik begrijp uit jouw bericht dat je paard niet onrustig is op stal of als het in de paddock is wel met een ruiter.
Ik zou het dan zoeken in de combi met de ruiter (jou). Ben jij angstig of gespannen als je op het paard zit?
Probeer zelf rustig te blijven, goed en diep doorademen als je op het paard zit en geen snoep oid in de mond tijdens het rijden.
Mayasfrenk schreef:aller eerst weet je zeker dat je pony nergens last van heeft met rijden? als pijn uitgesloten kan worden zou ik proberen met schrik training etc. hem aan dingen te laten wennen. een stal zoals jij hier onder beschrijft zou ook kunnen helpen. echter als jou pony dit niet verdraagd en dit als constante stress ervaart zou hij bijvoorbeeld een maag zweer kunnen krijgen of stereotyp gedrag kunnen gaan vertonen ( rondjes lopen, lucht zuigen etc.). ik denk dat je het best zou kunnen proberen maar dan wel heel goed opletten voor signalen dat je pony onder de situatie leid. hoe is hij aan de hand met groot verkeer?? want je zou ook met wandelen aan de hand hem vanalles kunnen laten zien en het is nog eens leuk om te doen. overhet algemeen helpt gewenning op de mannier die jij boven al beschreef echter wel goed. heel veel suc6 en ik hoop dat je hier wat aan hebt