Bixie Tally Ho (snelheidswedstrijd)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CrossHorse

Bixie Tally Ho (snelheidswedstrijd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 20:05

Op de bixie wedstrijd bij ons op stal organiseren ze dit spel dus...
Nu snap ik hier dus echt helemaal niks van

Als je in mijn profiel kijkt ben ik 13 maar dit is voor alle ruiters op stal ongeacht hoe oud je bent

Heb ook het Bixie boekje gelezen maar nu snap ik nog steeds niet waar die staanders of dingen moeten staan??

Kan iemand mij het uitleggen??

Heb ook al gegoogeld voor een filmje maar kant dat niet vinden, heeft iemand voor mij een duidelijk filmpje zodat ik het helemaal snap??

Bedankt!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:09

Tally ho is ook geen echt wedstrijdonderdeel bij mijn weten. Meer een snelheid en gehoorzaamheidstest, wat je op verschillende manieren kan uitvoeren. Wij deden het altijd in de bak:
2 paarden/ pony's één staat bij A de ander bij C, tegelijk vertrekken in stap zodra één in draf gaat moet die een volte rijden. Ben je weer bij je begin letter mag je draven (ga je in galop volte rijden) Bij je daarna weer bij je begin letter mag je in galop wie het eerst weer bij zijn letter is heeft gewonnen.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 20:12

wouterpaard schreef:
Tally ho is ook geen echt wedstrijdonderdeel bij mijn weten. Meer een snelheid en gehoorzaamheidstest, wat je op verschillende manieren kan uitvoeren. Wij deden het altijd in de bak:
2 paarden/ pony's één staat bij A de ander bij C, tegelijk vertrekken in stap zodra één in draf gaat moet die een volte rijden. Ben je weer bij je begin letter mag je draven (ga je in galop volte rijden) Bij je daarna weer bij je begin letter mag je in galop wie het eerst weer bij zijn letter is heeft gewonnen.

Okeej, nu snap ik het ongv. wel.

Nee is geen echt onderdeel maar meer gezellig met z'n alle een wedstrijdje! :P

wouterpaard

Re: Bixie Tally Ho (snelheidswedstrijd)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:24

idd! Wij deden het gewoon voor de lol met je knol effect!

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 20:28

wouterpaard schreef:
idd! Wij deden het gewoon voor de lol met je knol effect!

Wij eigenlijk ook, maar je kan er dan een rozet mee winnen ;)