Vermoeiende dag regiokamp. Lisse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eyes

Vermoeiende dag regiokamp. Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-03 05:14

Zaterdag 16 aug. Lisse

s'Ochtends vroeg op om de verrichtingen van wat vrienden en kennissen te bekijken. Eerst Jura die met Razinda uitkwam in de L2.
Proeven verliepen redelijk goed, eindresultaat 4e en 8e, totaal 6e, net één plaatsje tekort om door te gaan naar Ermelo. Was door 3 juryleden in de winst gezet, door één niet, wat haar net dat ene plaatsje kostte. Was jammer want op het protocol stonden commentaren die op de andere protocollen niet voorkwamen en überhaupt nog nooit zijn voorgekomen . Maar ja, het verslag laat ik verder aan Jura over. Belangrijkste was dat ze voor haar gevoel toch heel fijn gereden had.

Verder waren voor mij de verrichtingen in de Z2 natuurlijk belangrijk i.v.m. plaatsing voor de kür later op de dag.
Eerste teleurstelling was dat Anouk Hansen met Paso Doble zich hadden teruggetrokken. In de wandelgangen hoorde ik dat de reden was om Paso wat rust te geven na de hectische periode rondom het WK, maar ik kan dit niet bevestigen omdat ik Anouk zelf nog niet gesproken heb. Als dit idd de reden is geweest dan kan ik mij hierbij wel wat voorstellen maar toch was dit een lichte teleurstelling omdat hiermee een vrijwel zekere finalekandidaat met een kür van mij verloren was gegaan. Verdere kürkandidaten waren voor mij Marjan Eckhardt, Rosina Hoopman , Shereen Visser en Sandra Marijnissen (die evt. een kür zou rijden die ik toendertijd voor Egbert had gemaakt).

Waar ik mij bijzonder over verbaasde was het onrustige gebeuren rondom de Z2 proeven. Allereerst reden er 4-tallen ponies in tegen de Z2 ring. Sommigen moesten volop in de Ho voordat ze de ring in konden gaan, veel paarden zijn toch wat kijkerig naar ponies, vooral als ze zowat binnen een meter bij je vandaan passeren. Verder was het heel gewoon dat er plotseling kleine kinderen doodleuk midden in een proef over de hekjes van de ring gingen hangen, of dat moedertjes met kinderwagens doodleuk voor de jurywagens gingen staan. Ik heb dan ook menig G.v.d. de lucht in horen gaan.
Rosina reed aanvankelijk een zeer keurige proef, echt vlekkeloos, totdat ze naar de korte zijde rijdend een 4-tal ponies tegemoet reed. Even later hing er nog een kind over het hekje en toen was Mans(haar paard) wel even de concentratie kwijt. Toch verwachtte ik haar nog wel bij de kür maar een hoge klassering kon wel vergeten worden natuurlijk.
Andere comb. had ik niet zien rijden omdat ik in die tussentijd bij Jura aan het kijken was.
De bekendmaking van de beste 15 deed zeer lang op zich wachten (zoals alle andere uitslagen die gemiddeld 1- 1,5 uur later dan gepland werden bekend gemaakt).
Om 14.00 uur werden eindelijk de namen bekend gemaakt die de kür mochten rijden (terwijl de kür om 14.00 zou beginnen Frusty ). Waaronder o.a. Annemiek Hulshof, Rosina Hoopman, Shereen Visser en Sandra Marijnissen.

Een indicatie dat e.e.a. niet geheel vlekkeloos was verlopen bleek uit de uitslag waarbij bijv. Annemiek Hulshof met Playboy als 6e stond en Rosina Hoopman als 12e.

In de kür werd e.e.a. weer rechtgezet want Annemiek Hulshof is natuurlijk een küramazône pur sang en die reed haar kür dan ook vlekkeloos. Shereen Visser had wat slordigheidjes in haar kür maar was verder niet ontevreden. Rosina Hoopman reed een heel mooie kür maar helaas sloeg Mans 2x naar haar been tijdens een wissel maar verder heel goed. Sandra reed een behoorlijke kür maar op het einde begon Ovatie wat onregelmatigheidjes te vertonen.

Toen werd het weer het moment van het lange wachten. Ondanks dat de kür om 16.30 was afgelopen en dat het laatste dressuuronderdeel was werd de einduitslag pas na 19.00 uur bekendgemaakt.
Het lange wachten werd ook het spannende wachten want in de jurywandelgangen werd al geuit dat men zeer onder de indruk was van de kür van Rosina qua muziek(Evita) en qua choreografie. Was voor mij natuurlijk prettig om te horen omdat ik speciaal voor die dag een nieuwe kür had gemaakt en geschreven (in opdracht uiteraard).
Bij de einduitslag bleek dat het slaan naar het been van Rosina toch wel enige invloed heeft gehad, maar al met al is de (terechte) kampioene geworden Annemiek Hulshof met Playboy en als 2e Rosina Hoopman met Mans! Dus toch door naar de Hippiade!

Morgen weer een dag in Lisse en ik hoop dat de organisatie het dan beter voor elkaar heeft.

Verder ben ik zeer benieuwd naar de verrichtingen op de Geldersche, dus als iemand hier iets van weet, graag een verslagje of een pb-tje (wil graag weten of er küren van mij door zijn).
I.i.g. met Angelique Loenen (kamp. regio Utrecht) en Nathalie Smeets (met nieuwe kür voor de Hippiade) toch weer wat ijzertjes in het vuur voor Ermelo.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 11:22

Echt belachelijk dat de prijsuitreikingen pas zo laat waren en dat er zoveel fouten gemaakt waren, zo moeilijk is het toch niet om die paar punten te tellen! *LOL*

roxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 11:53

punten waren ook verkeerd geteld, iemand die dacht dat ie niet door was was wel door, vrijdag hadden mensen verkeerde protocollen teruggekregen. slechte organisatie hoor!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 14:19

was jij er nou met de prijsuitreiking?! ja rosina is aangesloten bij onze vereniging, ging nog ff naar haar toe om te vragen naar de punten(ik doe de krant) wel netjes van Rosina om 2e te eindigen, want de proef(Z2) was niet zo heel erg goed toch?! heb haar verder niet zien rijden!
wij gingen als laatste het terrein af(9 uur) echt neit normaal!!!!! ze hebben zeker nix geleerd van 1997 toen het ook zo laat werd(nog later zelfs)!!!!
beetje jammer!
ze hadden bij de dressuur geeneens ringmeesters! daar kon ik me zo ana ergeren, gelukkig had ik mijn dressuur al afgezegd maar moest wel 4x voorlezen en steeds maar vragen aan de jury wie er aan de beurt was! lekker stom geregeld dus!!!!

Barrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:22

Mijn zusje deed ook mee en irriteerde zich ook aan de organisatie. Ze hebben zo lang op de prijsuitrijking moeten wachten! Echt enorm onhandig.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:08

Barrie schreef:
Mijn zusje deed ook mee en irriteerde zich ook aan de organisatie. Ze hebben zo lang op de prijsuitrijking moeten wachten! Echt enorm onhandig.

nou idd! toen begonnen ze.....met de Z2 en daarna zeiden dat we nog ene half uur moesten wachten Boos! Boos! Boos!
beetje stom!!!!

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:31

Ja, vriendinnen van mij deden ook mee en ze moesten 2 uur wachten op de prijs uitreiking!!! Echt vet lang!!!!!!

1 vriendin van mij was 1e geworden in de klasse M1 (mikki kemper). Al vond ik trouwens dat ze wel de M2 moest rijden want ze had al 17 winstpunten!!!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 20:41

sweetieponys schreef:
Ja, vriendinnen van mij deden ook mee en ze moesten 2 uur wachten op de prijs uitreiking!!! Echt vet lang!!!!!!

1 vriendin van mij was 1e geworden in de klasse M1 (mikki kemper). Al vond ik trouwens dat ze wel de M2 moest rijden want ze had al 17 winstpunten!!!

ja ze zat naast me! met tranen in der ogen! was wel leuk! vond het leuk voor haar dat zij kampioen was! echt heel leuk! ik had anders ook tegen haar moeten rijden, alleen had ik me afgemeld! Scheve mond

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 00:16

Waarom heb je niet gedressuurd Tab Verward

Ik weet alweer waarom ik niet meer zou starten in Lisse...Knipoog

Mijn dag begon al goed, werd gigantisch uitgekafferd bij de springring, omdat ik niet in tenue was...Ik wilde ook helemaal niet starten in het M/Z-pony's...Sterker nog, ik mag niet eens meer starten in het M/Z-pony's...! Was met mijn zusje meegelopen! Alleen die man wilde me niet erg geloven...Boos!
Mijn dag ging daarna trouwens ook niet echt lekker verder en door het ongeluk in het ererondje had ik eigenlijk niet eens meer zin om op mijn paard te klimmen Bloos Uiteindelijk wel gereden en het ging best lekker, maar ik had thuis kunnen blijven

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 12:56

reddytobias schreef:
was jij er nou met de prijsuitreiking?! ja rosina is aangesloten bij onze vereniging, ging nog ff naar haar toe om te vragen naar de punten(ik doe de krant) wel netjes van Rosina om 2e te eindigen, want de proef(Z2) was niet zo heel erg goed toch?! heb haar verder niet zien rijden!

Nee, ik had echt geen zin om te wachten hoor! De vader van Rosina belde mij direct na de uitslag op om het goede nieuws door te geven. Haar gewone proef liep idd niet zo goed door verscheidene factoren (lees verslag).
Maar ik heb wel een ander leuk nieuwtje voor je krant hoor!
Rosina doet het niet alleen erg goed te paard maar ook op haar eigen benen. Gisteren is ze Miss Callantsoog geworden. Ze had al één van de voorrondes gewonnen en gisteren was dus de grote finale. Het is echt niet zo dat het slechts een plaatselijk gebeuren was hoor want er waren deelneemsters uit het hele land geselecteerd en naar ik begreep deden er ook een 5-tal mee die al langer in het modellenvak zaten. I.i.g. stond het goed in de belangstelling van bureau's etc. en ze was heel nerveus maar wel heel erg blij met haar verkiezing want het levert schijnbaar ontzettend veel modellen- en showwerk op. Ik hoop alleen niet dat ze verloren zal gaan voor de paardensport maar dat zal wel niet. Het is ook zo'n lekker ding toch? (maar vnl. als persoon want het is echt top om met haar samen te werken. Trouwens met de hele familie hoor!).

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 18:05

Wat gaaf voor haar!
Heb de krant nog niet gezien, anders had ik het wsl al wel gelezen De missverkiezing in Callantsoog is altijd een hele happening Haha!