Rijden in Lunterense bos?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

julibo

Rijden in Lunterense bos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 17:31

Hey, ik wil met mijn verzorgpony van de zomer gaan rijden in het bos. Je hebt daar ruiterpaden. (in mijn geval het lunterse bos).
Alleen ik weet niet of je daar één of ander diploma/bewijs/vergunning voor moet hebben?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:15

In het Lunterse bos heb je geen ruiterbewijs of vergunning nodig. In de zomer stikt het er alleen wel van de dazen...... Als je wat meer richting Edese bos en de hei gaat zijn er minder dazen, ze zitten op bepaalde plekken.

Marthaaa

Re: Rijden in Lunterense bos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 21:25

Dat is toch bij Barneveld ?
Daar heb ik wel eens gereden met een buitenrit van Manege de Burght , heel mooi bos is het daar :D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 12:49

Marthaaa schreef:
Dat is toch bij Barneveld ?
Daar heb ik wel eens gereden met een buitenrit van Manege de Burght , heel mooi bos is het daar :D

Niet helemaal.

lydia___

Re: Rijden in Lunterense bos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:24

jewel hoor!!! bij manege de burght ga je daar altijd een buitenrit maken!!
jul ik hoop dat het door gaat ddat we naar het bos kunnen!!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 07:53

Lunterse Bos ligt bij Lunteren....niet bij Barneveld ;) daarom heet het ook zo.

En idd in de zomer zijn er heel veel stekebeestjes. Ook vind ik het er zelf erg druk, vooral in de weekenden en als het mooi weer is, zeker in de zomer ivm al die campings die er zijn. Maar je hebt niks nodig om daar te kunnen/mogen rijden aan vergunningen/penningen oid. Ik heb er veel gereden toen ons paard nog in Lunteren gestald stond.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:45

lydia___ schreef:

Da's een lief stukje gaan voor je daar bent vanuit manege de Burght. Of zetten ze het hele spul op een vrachtwagen? Er is bij die manege zo te zien niet heel veel uitrijmogelijkheid.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:49

Was ook mijn idee. Wij moesten vanuit stal al een aardig eindje rijden voor we in het bos waren, paard stond aan de Hulweg. Moesten we eerst heel Lunteren door. Scheelt wel dat de meeste inwoners van Lunteren paarden gewend zijn. De toeristen daarentegen niet. Die scheuren je rustig met een vaartje van 50, 60 km per uur voorbij op de Hessenweg.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 20:01

Hey Juli (en Lydia) :D

Als je inderdaad naar het bos wil gaan waar we altijd met De Burght rijden, dan weet je wel dat daar hele vervelende beesten zitten. Je kunt dan beter met wat minder warm weer gaan, of 's avonds.

Bedenk verder ook dat je verzorgpony zich wel eens heel anders kan gedragen als hij alleen in het bos loopt. Je kunt beter met een ander paard samen gaan, dan zijn ze rustiger. En het is natuurlijk sowieso beter om met z'n tweeën te zijn, voor als er iets gebeurt.

Als er weer een cursus voor het ruiterbewijs op de manege wordt gegeven, dan kun je die misschien gaan halen. Dat is toch wel fijn om te hebben. Daar leer je ook aan welke regels je je moet houden als je met een paard op de weg of in het bos rijdt.

Veel plezier!

Waratje schreef:
lydia___ schreef:

Da's een lief stukje gaan voor je daar bent vanuit manege de Burght. Of zetten ze het hele spul op een vrachtwagen? Er is bij die manege zo te zien niet heel veel uitrijmogelijkheid.

Ze gaan inderdaad op de vrachtwagen.