wie kan mij helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

angel1986

wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 21:25

hoi,
ik ben een meid van 25 en verzorg op dit moment een veulen.
wanneer ze oud genoeg wil ik haar natuuurlijk berijden.

maar nu is er een probleem, ik ben bang met rijden!
ik wil heel graag leren rijden en van mijn angst af komen.
de basis kan ik wel een beetje, stap,draf en galop heb ik allemaal wel eens gedaan, toen ik nog niet zo bang was.

ik wil niet in een manege lessen, omdat ik vind dat ik daar niet de aandachjt krijg die ik wil met mijn angst.

nou hoop ik dus dat er iemand is met een braaf paard die mij hier graag bij zou willen helpen.

groetjes, angelique

Aukelizzy

Re: wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:52

Je hoeft in een manege toch niet perse in een groepsles? Vaak kun je ook privélessen nemen waar je goed begeleid wordt en je stapje voor stapje leert omgaan met je angst...

angel1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 22:18

het is trouwens in omgevning amstelveen, aalsmeer, uithoorn, is ook wel handig om te weten denk

angel1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 22:18

ooit heb ik al eens privelessen genomen en dat is mij ook niet bevallen

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:23

Waarom is je priveles niet bevallen? Dat lijkt me wel de enige manier om van je angst af te komen.

Vind eerst een paardje die je voor 100% vertrouwd, en iemand die je kan begeleiden die je 100% vertrouwd.

Een angst moet je toch altijd zelf overwinnen. Misschien is goed onder de loep nemen, waarom je bang bent. Waar komt het vandaan, ben je gevallen en zo ja.. hoe ernstig? Hoe kwam dat?

Melaniezoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:05

Misschien kan je met een vriendin gaan lessen?

angel1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 11:05

ik ben nog nooit van een paard gevallen wat ik al erg knap vind, want wat er nou elke keer gebeurd is dat ze altijd met me gaan rennen! ik voel me ook altijd veel minder bang als iemand het paard vast houdt. daarom is het denk ik ook voor mij het beste om te beginnen aan de longe. ik wil het gewoon nu heel graag echt leren en van mijn angst af komen omdat ik toch echt later op mijn verzorgpaard wil rijden.

haffiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:10

kijk anders is op de site van pony manege equito. www.equito.nl
daar kan je misschien en paar prive lessen krijgen. ik ben er zelf iedere dag te vinden en we hebben 3 pony's zelf opgeleid tot manege pony. ik vind het daar heel gezellig en leerzaam! de manege staat in amstelveen (in de polder)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 11:12

Met deze angst zou ik je JUIST een goede instructeur en een superbetrouwbaar manegepaard aanraden. Jammer dat je niet in mijn regio woont, ik had je graag een proefles willen geven om te laten zien dat je op onze manege juist erg welkom en op je plaats was geweest.
Ik hoop dat je een fijn en betrouwbaar adresje vindt m over je angst heen te komen. Om een jong paard (in) te rijden heb je nl aardig wat bagage nodig.

angel1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 13:01

ik zal het paard ook niet inrijden, maar later zou ik er wel op willen rijden!

angel1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 13:04

haffiess schreef:
kijk anders is op de site van pony manege equito. http://www.equito.nl
daar kan je misschien en paar prive lessen krijgen. ik ben er zelf iedere dag te vinden en we hebben 3 pony's zelf opgeleid tot manege pony. ik vind het daar heel gezellig en leerzaam! de manege staat in amstelveen (in de polder)

ik denk dat ik wat te groot ben voor pony's

Dian_Dina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:45

Misschien als je gedurende de jaren een band op bouwt met je verzorgpony, je het ook al veel minder eng vind!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:51

Je wil niet in een prive les, je wil niet op een manege (daar hebben ze juist de braafste paarden!) wat wil je dan wel? En hoe zie je het voor je?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:53

Nou zeg, dat kan toch makkelijk?

Ik heb geen manege, wel een heel braaf paard, 2 moeilijkere paarden, 2 brave pony's en een moeilijke pony. Met allen geef ik privélessen.

Het is gewoon goed zoeken.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:58

PercyLeen schreef:
Je wil niet in een prive les, je wil niet op een manege (daar hebben ze juist de braafste paarden!) wat wil je dan wel? En hoe zie je het voor je?

Volgens mij bedoelt ze, dat ze geen privélessen op een manege wil.
Ik hoop dat je een betrouwbaar paardje kan vinden, misschien nog een ander bijrijdpaardje zoeken die al wat ouder is en daar lessen mee nemen?

wolknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:56

angst bij het rijden is echt geen schande!!!
het komt vaker voor dan je denkt, alleen veel mensen geven het niet toe/ praten er niet makkelijk over.
het onderkennen is stap een.
zoken naar wegen om ermee om te gaan is het volgende.
iemand die hierin ervaring heeft, met wie je een klik hebt en die een goede coach/ instructeur is kunnen je helpen.
ook leuk de boeken van sally swift (centred riding) verhelpen ook tot meer ontspanning in het zadel. en zij werkt meer met innerlijke beelden dan met alleen maar droge techniek.

veel succes met je zoektocht naar de passende hulp!!! +:)+