natte bak, hoe wegwerken ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Layco_

natte bak, hoe wegwerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 18:51

Hee bokkers,

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik waag het er toch op,

Kheb namelijk een klein probleempje, nl de bak.
Door het slechte weer, sneeuw, regen enz, is de bak erg nat geworen. Nu is het al een tijdje droog en warmer,
dus ben ik ook weer van plan om te gaan rijden, maar dat is helaas het niet geworden, omdat die
bak steeds nat is!
Er liggen dan echt weken grote plassen in, maar ze gaan maar niet weg.
Iemand tips hoe ik het wegkrijg?

Ikzelf weet wel een oplossing, een geultje graven richting sloot, maar aangezien de bak
niet van mij is, maar ik hem wel mag gebruiken weet ik niet of ik het moet doen..

Groetjes

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:57

_Layco_ schreef:
Ikzelf weet wel een oplossing, een geultje graven richting sloot, maar aangezien de bak
niet van mij is, maar ik hem wel mag gebruiken weet ik niet of ik het moet doen..

Dat lijkt mij ook een logische eerste stap, maar hoeveel moeite is het om dat even met de eigenaar van de bak te overleggen?
:o

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 18:58

Citaat:
Dat lijkt mij ook een logische eerste stap, maar hoeveel moeite is het om dat even met de eigenaar van de bak te overleggen?

Nou, omdat de eigenaar nogal druk is met haar werk, en bijna nooit tijd heeft :P
Maar ik ga het gewoon doen denk ik :P

paardemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:00

met een hooi vork erin prikken en bewegen zo gaat het ook weg
,, nadeel je moet het elke keer opnieuw doen :')

_Layco_

Re: natte bak, hoe wegwerken ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 19:01

Naja,
Das tenminste ook een optie :P

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:03

Met regelmaat de bak 'los' halen. Dan zakt het water ook makkelijker weg.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:03

Sommige ondergronden in buitenbakken worden erg ingeklonken. Het water kan dan domweg niet meer wegzakken. Soms is het nodig om de ondergrond weer losser te maken met (grote) machines. Voor nu: zoveel mogelijk om de plassen heen rijden en inderdaad met een riek gaten prikken zodat het water iig weg kan komen. De eigenaar zal het waarschijnlijk op prijs stellen als je haar hiermee helpt en de bak wordt er niet slechter van.

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 19:05

Oke bedankt voor de tips,

Ik ga het zeker allemaal proberen.
De bak moet toch ook nog gesleept worden, wat hij is echt zo ongelijk als
het maar kan.

bokko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:02

Ik denk dat inprikken inderdaad de beste oplossing is, als het je eigen bak zou zijn dan waren er betere manieren maar dit is de goedkoopste en snelste manier (wel erg tijdelijk, de gaatjes slempen weer dicht).

Sjtal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:04

Zijn er meer mensen die gebruik maken van de bak? Dan zou je het met meer mensen aan kunnen pakken :)
Bij ons op stal maken ze ook gebruik van tapijtsnippers. Maargoed, het is niet jouw bak, dus dat is een beetje vergezocht ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 21:42

_Layco_ schreef:
Citaat:

Nou, omdat de eigenaar nogal druk is met haar werk, en bijna nooit tijd heeft :P
Maar ik ga het gewoon doen denk ik :P

Maar je kan ook gewoon even bellen dat je vindt dat het erg nat is en of het goed is dat je een geultje graaft zodat het water weg kan. Neem aan dat ze daar opzich geen moeite mee zal hebben.

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:15

Wij hebben een enorm grote bak en die staat dus ook vol met water, maar het helpt niet als ik een gat maak zeg maar en dat prikken heeft echt geen nut, omdat het zo groot is. Het zijn eigenlijk 2 bakken aan elkaar vast. Ik weet dus ook niet wat ik er aan moet doen. (trekkis is kapot haha)

Furias

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 20:10

bokko schreef:
Ik denk dat inprikken inderdaad de beste oplossing is, als het je eigen bak zou zijn dan waren er betere manieren maar dit is de goedkoopste en snelste manier (wel erg tijdelijk, de gaatjes slempen weer dicht).

Inderdaad.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:02

idd een geultje graven wat afloopt, heb ik ook gedaan en veel water liep er gelijk uit.

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:55

wij hebben dat ook steeds met de bak. Wij gaven ook een geultje richting de sloot, maar lang niet al het water loopt weg. Alleen 1 grote plas, de rest blijft gewoon liggen. Ik weet ook niet wat je er verder aan kan doen. (slepen helpt ook zoals de rest al heeft gezegt)

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:14

Wij hebben de bak in de hoeken iets laten aflopen, en dan een emmer (zo'n hoge en diepe) in de hoek ingegraven (evt. met een ijzeren rek erop als je paarden daar ook los laat). Daar loopt dan al het water in, en die kan je weer leeg pompen met een dompelpomp.

En anders inderdaad een geultje graven of gaatjes prikken, maar t is ontzettend veel werk en t duurt wel even voor alles weg is.

Goed slepen is inderdaad ook heeel erg belangrijk! Als t niet door laat kan dat echt helpen.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:22

jibberjabber schreef:
Sommige ondergronden in buitenbakken worden erg ingeklonken. Het water kan dan domweg niet meer wegzakken. Soms is het nodig om de ondergrond weer losser te maken met (grote) machines. Voor nu: zoveel mogelijk om de plassen heen rijden en inderdaad met een riek gaten prikken zodat het water iig weg kan komen. De eigenaar zal het waarschijnlijk op prijs stellen als je haar hiermee helpt en de bak wordt er niet slechter van.

Dit is idd een goede tip.
Waarschijnlijk is het zo dichtgeslipt dat er zelfs een laag afgegraven moet worden en er weer nieuw zand op moet.
Ik denk dat jij als gebruiker zijnde, niet graag die kosten op je wilt nemen.

Ik zou even overleggen met de eigenaar of je de bak eens mag slepen, kijken of het daar beter van wordt.